Burger met blauw zwaailichtje

Auteur Topic: Burger met blauw zwaailichtje  (gelezen 21975 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #40 Gepost op: 8 oktober 2004, 20:11:53
Nou Vanmorgen was het zover hoor.

Ik schrok me een ongeluk toen ik in mijn linkerbuitenspiegel keek. :o

Zit er ineens een zwarte auto langzij met jawel een blauw lampje op het dak.

Toen hij me voorbij ging hoorde ik ook de sirene pas en ik had niet eens een radio aan ??? ::)

Ik had hem dus echt niet eerder gezien en de auto`s voor me ook niet tot ie langs hen reed.

Het was dus niet echt duidelijk dat het
een politie voertuig was.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Karim

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 8 oktober 2004, 23:13:22

Zit er ineens een zwarte auto langzij met jawel een blauw lampje op het dak.




Het spijt me bianc, ik wilde je niet laten schrikken  ;D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #42 Gepost op: 8 oktober 2004, 23:26:28
politie, brandweer en ambu hebben retroreflekterende stikkers en striping op de auto's zitten, dit mag ook niet volgens het voertuig regelement, ze hebben er ook geen ontheffing voor, ook dit is al jaren een heet hangijzer. ???

Waarom is het een heet hangijzer?? Nooit wat van gemerkt, de functie is juist opvallen, vooral in gevaarlijke situaties ter preventie van verdere weg-ongevallen. Lijkt me duidelijk genoeg maar de wetgever loopt nogal behoorlijk achter defeiten en ontwikkelingen aan, denk maar eens aan het groene zwaailicht, blauwe knipper/flitslichten aan voor en zijkant van ambulances en andere hulpverleningsautos. :-\
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #43 Gepost op: 8 oktober 2004, 23:54:16
[
Het spijt me bianc, ik wilde je niet laten schrikken  ;D

Dan heb je toch iemand anders laten schrikken hoor het was een zwarte opel vectra die me voorbij kwam ;D ;D ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #44 Gepost op: 9 oktober 2004, 08:50:02
afgaande op het feit dat het een opel vectra was, zou het (denk ik) goed een politieauto geweest kunnen zijn!!

Er zijn namelijk nogal wat regio's die opvallend en onopvallend in opel rijden of reden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 9 oktober 2004, 09:29:58
politie, brandweer en ambu hebben retroreflekterende stikkers en striping op de auto's zitten, dit mag ook niet volgens het voertuig regelement, ze hebben er ook geen ontheffing voor, ook dit is al jaren een heet hangijzer. ???
OOWW ???Ik denk dat je nu toch wel tegen een aantal schenen van het BZK aan het schoppen bent,die stripping is speciaal voor de hulpdiensten ontworpen.
En als die stripping niet mag,hoe zou dan een hulpverleningsvoertuig eruit moeten zien


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #46 Gepost op: 9 oktober 2004, 18:22:34
allereerst is die striping niet speciaal voor de hulpverleningsdiensten ontworpen, de beeldstelling wel, het materiaal bestaat al vele jaren en komt voor zover mij bekend uit engeland.

wat betreft wel of niet , lees het voertuigregelement er maar op na, ik wil alleen maar aangeven dat in dit geval het voertuigregelement aangepast had dienen te worden, want uiteraard is deze striping op dit moment  de beste signalering die er is op lampen, led's of flitsers na die overigens ook niet allemaal mogen volgens dat zelfde regelement (gril hoogte, meer dan 1 zwaailamp, ja volgens de werkgroep O&G mag er maar 1 zwaailicht, en als het voertuig groter is een 2e achter op het voertuig).

al met al zijn er vele zaken die strikt volgens de regelgeving niet mogen, maar absoluut wel bijdragen tot een betere zichtbaarheid.
Nemo me impune lacessit


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #47 Gepost op: 9 oktober 2004, 23:58:24
Nou Vanmorgen was het zover hoor.

Ik schrok me een ongeluk toen ik in mijn linkerbuitenspiegel keek. :o

Zit er ineens een zwarte auto langzij met jawel een blauw lampje op het dak.

Toen hij me voorbij ging hoorde ik ook de sirene pas en ik had niet eens een radio aan ??? ::)

Ik had hem dus echt niet eerder gezien en de auto`s voor me ook niet tot ie langs hen reed.

Het was dus niet echt duidelijk dat het
een politie voertuig was.


blauw pitje zie je ook niet echt goed....en ze rijden vrij hard ook meestal...ik wordt ook weleens verrast op de ring A10...seatje met een blauw pitje met een noodgang...en uit eigen ervaring weet ik dat het idd lang kan duren voordat iemand een burgerauto in zijn spiegel doorheeft :-\ echt snelheid maken lukt bijna niet...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #48 Gepost op: 10 oktober 2004, 00:03:22
de echte zit ook niet voor niets met een staalkabel door het krulsnoer heen vast, zodat hij niet weg kan waaien
Nemo me impune lacessit


Target77

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 10 oktober 2004, 07:21:34
de echte zit ook niet voor niets met een staalkabel door het krulsnoer heen vast, zodat hij niet weg kan waaien

Idd  ;D ;D ;D