Het fotograferen van voertuigen van de Politie

Auteur Topic: Het fotograferen van voertuigen van de Politie  (gelezen 4295 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KevinBakkerlwd

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Gepost op: 15 januari 2012, 00:44:15
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag? Hoe staat de Politie in Nederland er over het algemeen tegenover dat men foto's maakt van haar voertuigen? Ik bedoel daarmee niet bij incidenten of ongevallen, maar gewoon stilstaande voertuigen nabij een politiebureau.
In mijn stad (Leeuwarden) zit namelijk een zeer grote vestiging van de Politie waar nogal veel fotografisch gezien interessante voertuigen staan. Zou het binnenwandelen daar met het verzoek om Politie auto's te mogen fotograferen wel zo gewaardeerd worden?

Alvast bedankt!

Kevin Bakker




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2012, 01:17:05
In dit geval kun je beter even het bureau binnenlopen en het vriendelijk vragen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2012, 10:55:48
Persoonlijk heb ik met fotograferen geen enkel probleem, maar dan wel vanaf de openbare weg. Ik denk ook niet dat je een binnenplaats op komt, ook niet na vragen...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


BrandweerFotoMS

  • Incidenten Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
  • Foto`s gebruiken pas na toestemming
    • Mark Spoelstra Fotografie
Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2012, 16:03:09
Ik zou zeggen, ga naar binnen en vraag het vriendelijk.

Mischien heb je geluk...

Niet geschoten is altijd mis...
In case of fire: Use water, not elevators...  Please exit the building before tweeting about it!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2012, 16:53:35
Er is veel mogelijk. Netjes voorstellen, je legitimeren, je (goede) bedoelingen uitleggen; dan kan er echt heel veel. Niet overal, maar vaak wel.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2012, 19:09:26
Er is veel mogelijk. Netjes voorstellen, je legitimeren, je (goede) bedoelingen uitleggen; dan kan er echt heel veel. Niet overal, maar vaak wel.

Dat is mijn ervaring ook ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2012, 00:03:47
Geen rare dingen doen, vanuit stilstaande auto's foto's maken en wegrijden als d'r een politieagent naar je toe komt of foto's maken van bepaalde voertuigen.

Leg je bedoelingen uit als je dat gevraagd wordt of van te voren ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


10-102

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2012, 17:12:37
ben het helemaal met jullie eens! gewoon netjes vragen en uitleggen, dan mag het vast en zeker


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #8 Gepost op: 2 april 2012, 12:20:53
Ik denk dat je het beter niet kan vragen, als je het gewoon doet dan heb je je foto's als je het vraagt dan heb je een kans dat het niet mag.

Doe het wel vanuit de auto, als het kan met een draaiende motor. Zorg dat je ramen geblindeerd zijn zodat ze achteraf niet lopen te zeuren als ze je herkennen. Een bivak muts kan natuurlijk ook. Zorg ook dat je wagen geen kentekens heeft of niet kloppende kentekens als je daar aan kan komen. Als er iemand aankomt dan natuurlijk zo snel mogelijk wegwezen want dat wil je niet.

Laat even weten hoe het gegaan is  >:D
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #9 Gepost op: 2 april 2012, 13:13:59
;D ;D