Opleiding buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA)

Auteur Topic: Opleiding buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA)  (gelezen 26660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #20 Gepost op: 7 juli 2012, 23:21:51
Ik moet echt alle gegevens constant zelf invullen en zo.
Er zit wel in les 1+2 een voorbeeld waar steeds de zelfde NAW gegevens gebruikt worden.
Denk dat ik gewoon zelf een NAW verzin per opgave tenzij er NAW aangegeven wordt uiteraard.
Bij de PV's die ik kreeg in de opleiding werden de NAW gewoon gegeven
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #21 Gepost op: 7 juli 2012, 23:27:54
Heb het net even snel doorgekeken maar moet er nog even rustig naar kijken hoor er staat zo gruwelijk veel in
dat ik nog niet naar de details heb gekeken van alle hoofdstukken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #22 Gepost op: 7 juli 2012, 23:29:23
Heb het net even snel doorgekeken maar moet er nog even rustig naar kijken hoor er staat zo gruwelijk veel in
dat ik nog niet naar de details heb gekeken van alle hoofdstukken.
je moet het ook rustig aanpakken. Niet te veel hooi op de vork nemen en als het mogelijk is praktijkgevallen erbij zoeken waardoor je de materie beter kan onthouden
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #23 Gepost op: 7 juli 2012, 23:57:26
Was ook niet van plan me over de kop te lopen gelukkig. Maar hoop het wel redelijk snel te halen.
De cursus zou in het snelste geval in 4 maanden te doen moeten zijn maar 6 maanden is ook nog redelijk snel heb ik begrepen.
Op het moment dat ik examen aanvraag kan ik 7 dagen na mijn aanvraag al examen doen en de voorlopige uitslag krijg je gelijk
mee en de definitieve uitslag binnen 2 weken per post.

Mocht ik niet voor beide onderdelen slagen dan blijft wat ik wel gehaald heb 9 maanden staan en het andere deel mag je dan
2 x herhalen en als je dat niet red dan moet alles weer opnieuw.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 8 juli 2012, 00:19:31
@Caprice,
Dank je wel man ik zal het succes nodig hebben  ;) ;D
Hoe snel heb jij er over gedaan om het te halen ?

Ik ben gestopt met knabbelen op die droge kost op het moment dat ik mijn vrije tijd ging besteden aanhet zoeken naar woningen op Funda... ;)
Zodra ik iets gekocht heb en geïnstalleerd ben pak ik de map er wel weer eens bij  ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #25 Gepost op: 8 juli 2012, 00:34:31
Tja soms moet je je prioriteiten wel eens verleggen. Je hebt het nu inhuis dus als je straks er klaar voor bent kan je er weer aan beginnen joh.
Ze zeggen niet voor niets alles komt wel weer op zijn pootjes terecht. En dat gaat jou ook lukken kanjer.  O0 O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jeroen.H

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2012, 05:45:18
Succes ermee Enrico!  O0

Het is te doen, maar je moet even de boel in je kop knallen... 98uiye

Wat betreft het schrijven van de pv's;

Wij hoefden geen PV's te schrijven/maken, maar "slechts" een PV te "ontleden".
Je krijgt een casus voorgeschoteld, en aan de hand van circa 7 vragen spit je door je casus heen.
Een aantal vragen gaan direct over de casus, andere vragen gaan weer over bijvoorbeeld het legitimeren,bevoegdheden, etc.
Wat wel altijd terugkomt is de 1e en 2e waarneming.

Zo is het ons aangeleerd tijdens de cursus, en ook op examen word het zo gevraagd.
Op examen hoef je dus niet een PV op te maken.

Alle vragen zijn meerkeuze.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #27 Gepost op: 21 juli 2012, 07:16:22
(Goede)morgen Jeroen dank je wel man  O0

Dat het te doen is twijfel ik ook niet aan en het is tot nu toe voor een goed doel  ;D
Ik zal het zeker in me kop knallen maar dan wel zonder munitie zal een uitzondering maken dit keer  098uo 98uiye

En zo blijkt maar weer dat elke opleider zijn eigen systeem hanteert om het lekker makkelijk te maken.
Maar les 3 zit er ook weer op gisteravond de huiswerkopgave over les 3 ingezonden en weer een PV en dit weekend proberen
aan les 4 te beginnen. Maar ik lig lekker op schema na 12 dagen bezig zijn met de cursus.

Zal dit weekend eens kijken hoe het proefexamen eruit ziet op de site van cito.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jeroen.H

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #28 Gepost op: 21 juli 2012, 10:52:02
Gaat vast goed met je komen Enrico! De quizvragen op Cito zijn idd een erg goed voorbeeld op wat je straks op examen te wachten staat....
Denk er vooral niet te licht over...


Jeroen.H

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10