Opleiding buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA)

Auteur Topic: Opleiding buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA)  (gelezen 26657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #30 Gepost op: 21 juli 2012, 21:23:59
Dank je wel man ziet er goed uit wat ik zo snel bekeken heb O0 Zal ze onthouden voor als het zover is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jeroen.H

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #31 Gepost op: 22 juli 2012, 05:32:21
Niet doen hoor.....onthouden  0098 0098

Je moet al genoeg onthouden met de cursus BOA, gewoon weer op dit topic klikken, scheelt weer 2 regels onthouden  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 13 augustus 2012, 14:47:46
Zoals mijn toekomstige manager zei: "De lessen worden hier klassikaal door ons verzorgd."
Ik heb in de wandelgangen gehoord dat in september een nieuwe groep gaat beginnen met de opleiding. Hopelijk ik ook. Ook zetten ze mij op een lijst voor een certificaat verkeersregelen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 29 augustus 2012, 23:45:20
Als het goed is ga ik deze opleiding volgen via mijn nieuwe werkgever.
Ik heb helaas nog geen datum, maar ik heb binnenkort wel 2 dagen een cursus: Omgaan met ongewenst gedrag.
Geen idee wat ik mij voor moet stellen.


CommSec

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #34 Gepost op: 7 september 2012, 10:42:19
Binnenkort ook weer zelf de klos. Als BOA zul je iedere 5 jaar examen moeten doen om je opnieuw te kwalificeren en ik mag volgend jaar weer dus nu vast in de "droge stof" :D

Lotgenoten: SUCCES! ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 7 september 2012, 10:53:45
Wat ik hoorde is dat je niet voor meerdere dingen BOA kan zijn, dus bijvoorbeeld OV BOA of APV BOA en niet beide, klopt dit?


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #36 Gepost op: 7 september 2012, 14:44:13
Je kan maximaal voor 2 domeinen boa tegelijkertijd zijn. echter moet je voor beide domeinen dan ook de aanvullende opleiding hebben gedaan. dus bij openbaar/milieu moet je het vak milieu en het vak openbaar ook doen. aldus circulaire
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


sylvester1986

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 28 september 2012, 13:15:40
Ondanks dat ik volgende week met HTV begin moet ik een instaptoets doen voor de BOA. (geen idee of dit klopt)
Nu lees ik een stuk en snap ik iets niet.

Casus
Een BOA ziet iemand APV overtreding begaan op de wekelijkse markt en wil zijn identiteit vaststellen i.v.m. een PV, voordat de BOA de verdachte kan aanspreken verdwijnt hij in de menigte.
De BOA ziet de verdachte een week later weer (buiten heterdaad) en houdt hem staande, maar de verdachte weigert zijn gegevens te geven.
De verdachte zou nu strafbaar zijn omdat hij zijn ID niet toont, maar staande houden is normaal toch als je een strafbaar feit hebt gepleegd op heterdaad
Of zie ik nu iets over het hoofd. e050


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #38 Gepost op: 28 september 2012, 16:29:51
Casus
Een BOA ziet iemand APV overtreding begaan op de wekelijkse markt en wil zijn identiteit vaststellen i.v.m. een PV, voordat de BOA de verdachte kan aanspreken verdwijnt hij in de menigte.
De BOA ziet de verdachte een week later weer (buiten heterdaad) en houdt hem staande, maar de verdachte weigert zijn gegevens te geven.
De verdachte zou nu strafbaar zijn omdat hij zijn ID niet toont, maar staande houden is normaal toch als je een strafbaar feit hebt gepleegd op heterdaad

Aanhouden is gebonden aan heterdaad en niet heterdaad. Staande houden (52SV) niet zoals je hier kan lezen!!
Iedere opsporingsambtenaar is bevoegd den verdachte naar zijn naam, voornamen, geboortedatum, geboorteplaats, adres waarop hij als ingezetene in de basisadministratie persoonsgegevens staat ingeschreven en woon- of verblijfplaats te vragen en hem daartoe staande te houden.
Er moet sprake zijn van een verdachte: Die heb je want hij is nog steeds verdachte van de eerdere overtreding. Verolvgens ga je vragen naar de NAW (en andere) gegevens. Omdat het een verdachte is, is hij niet verplicht deze te geven. Op dat moment komt ook voor zover bevoegd de WID weer om de hoek kijken en kan je een identiteitsbewijs vorderen. Voldoet hij daar niet aan kan je hem aanhouden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 11 januari 2013, 17:37:58
Ik mag hopen dat de vraagstelling op het examen niet zo is als onze docent ze geeft, want dan zie ik het somber in. Op CITO gaat het mijn goed af, maar hoe onze docent het stelt, begin ik al snel te twijfelen en dat terwijl ik wel mijn best doe. 98uiye