C2000 als vervanging

Auteur Topic: C2000 als vervanging  (gelezen 23793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2005, 17:28:05

Op een ander forum staat een stukje over een centralist (beroepsmatig) welke zijn "visie" schetst over de vrijwillige reddingsbrigade centralisten. Er komen heel veel stukken mij bekend voor en blijkt dat zeker reddingsbrigade centralisten ondergewaardeerd, te laag opgeleid en te weinig kennis van zaken hebben.

Waar is dat Rolf, ik wil even kijken...

Henk


NoOne

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 31 januari 2005, 18:17:41
Rednet weet kennlijk niet alles. De Huizer RB gaat ook helemaal over op c2000, doet daar ook het brigadeverkeer post-boot enzo over. De bedoeling was dat dat ook voor de andere brigades zou gaan gelden, maar door het exclusief naar zich toetrekken door Huizen van de c2000 vaste post voor alle brigades blijven de andere brigades (ook) op het analoge net, omdat de boten anders niet met hun eigen post zouden kunnen communiceren en dat maakt het baantje van "centralist analoog net" wel erg saai.

Henk

Alle brigades op het gooimeer excl. Almere gaan en zijn over op c2000 voor de communicatie. Analoog blijft wel overal aanwezig om met andere brigades te communiceren.
Almere mag niet op c2000.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2005, 19:25:42
Alle brigades op het gooimeer excl. Almere gaan en zijn over op c2000 voor de communicatie. Analoog blijft wel overal aanwezig om met andere brigades te communiceren.
Almere mag niet op c2000.

mmm, naar mijn informatie komt er bij blaricum géén c2000 mobi op de post.  En om nu altijd onder Huizen te varen met de reddingsboot van Blaricum... Bij akties is dat wel logisch om één centrale post te hebben. Maar als er op een gewone bewakingsdag bemanning in Blaricum gewisseld moet worden om dat dan via Huizen te moeten spelen... Zal de Huizer centralist op zondag ook wat eerder op moeten staan om het radioverkeer van Blaricum te kunnen doen... ???

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #23 Gepost op: 31 januari 2005, 21:12:03
Henk,

de onderstaande link verwijst naar dat artikel. Je kent de desbetreffende centralist waarschijnlijk ook wel. Tenminste, ik ken hem alleen van naam en uitlatingen.

http://www.reddingsnet.nl/artikels.php?nid=25

Overigens is het regionaliseren naar slechts één meldkamer helemaal geen slechte ontwikkeling. Hierdoor is er een centraal meldpunt incidenten voor waterongevallen op en in het opgegeven gebied. Moeten de waterhulpdiensten wel onderlinge afspraken maken wie, wat en waar inzetbaar is en niet alleen je "eigen" reddingsbrigade overal heen vliegt.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 1 februari 2005, 02:25:22
Ja, open deur. Makkelijk praten als je zelf een niet door de KNBRD in het gebied uitgedeelde frequentie (164.950) gebruikt om de smaak van de gearriveerde pizza's uitvoerig te bespreken. Maar ook dan is er menig scannerluisteraar die verbaasd meeluistert. Bijna alle reddingsbrigades maken zich er schuldig aan, ook wij zijn regelmatig "sociaal" ;) bezig over onze kanalen. Tijdens een aktie moet je wél serieus bezig zijn. Hoeveel benamingen bij de meest serieuze brigade van Nederland, de Huizer reddingsbrigade,  het passeren van "de kop van de pier" al heeft behaald weet niemand, van "geland op baan pier" tot "kopje van plezier". Ik vind dat het tot op zekere hoogte moet kunnen. Als ze het té saai gaan maken wil ik een salaris, van laat ik zeggen 35 euro per uur. Zal ik echt zorgen dat ik er geen lol meer aan beleef.


Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2005, 21:22:51
Een creatieve inbreng in de communicatie moet kunnen zolang het bericht maar duidelijk is. Hierbij wel rekening houden dat tijdens actie er geen tijd is voor grappen en grollen.

9910001
9910001


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2005, 15:55:40
Men is toch van plan om iets aan de kwaliteit van de centralist te doen. De RFC is (als er nog leden te vinden zijn) van plan een opleiding te ontwikkelen:
(van vacature lijst redned):
RFC
De radio- en frequentie commissie is op zoek naar een:
Medewerker Opleidingen
Taak
In samenwerking met huidig lid opleidingen, het ontwikkelen van diverse opleidingsmodulen voor centralist.
Meer informatie bij: Marco Smit, 015 - 369 97 87

Dus meld je aan!  :D
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2005, 16:27:11
Kijk, dit is een "microfoon", die moet je met deze kant naar je toe houden als je er in praat. En ook al is de ander nog zo ver weg, je behoeft je stem niet te verheffen, maar duidelijk praten helpt wel. Kijk en dit is de "volumeknop", als je die naar links draait wordt het  weer rustig.

Zo, denken jullie dat ik er geschikt voor ben?? ???

Henk


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2005, 18:22:33
Nee Henk,
Je bent vergeten dat je de spreeksleutel weer los moet laten als je je boodschap hebt doorgegeven ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2005, 19:27:49
Nee Henk,
Je bent vergeten dat je de spreeksleutel weer los moet laten als je je boodschap hebt doorgegeven ;D

Je hebt gelijk, nou dan ben ik er nog niet klaar voor... >:(

Henk