Twijfel over vervolgopleiding na HBO-V

Auteur Topic: Twijfel over vervolgopleiding na HBO-V  (gelezen 15170 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Romeo Mike

  • Student Master Verpleegkunde (Universiteit Antwerpen)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Gepost op: 12 november 2011, 17:52:50
Hoi allemaal,

Ik ben nu derdejaars HBO-V student en ik zit te twijfelen wat ik na mijn opleiding wil gaan doen. Eerst wilde ik de HBO master nurse practitioner, of liever nog, physician assistant gaan doen, maar ik ben er achter gekomen dat er ook twee universitaire opleidingen aansluiten op de studie HBO-V.
De eerste is de deeltijdmaster Verplegingswetenschappen. Deze valt al af want ik heb geen wiskunde op VWO niveau, wat wel een vereiste is.
De tweede is de voltijdbachelor Gezondheidswetenschappen. Daarbij is wiskunde niet verplicht en zou ik dus wel naartoe kunnen.
Wel is het zo dat gezondheidswetenschappen dus een voltijdopleiding is. Dat vind ik niet erg, maar ik moet me straks om de vijf jaar laten herregistreren in het BIG-register.
Daarvoor moet je of een scholingstraject volgen, of 2080 uur werken in de praktijk. Dit laatste wordt bemoeilijkt omdat ik dan een voltijd opleiding volg en daarnaast dus gemiddeld minimaal een dag in de week moet werken om na vijf jaar aan die urennorm te voldoen. Ik hoorde dat het wel te realiseren is omdat je bij die opleiding ongeveer 12 contacturen in de week hebt, buiten je projecten om. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft in hoeverre dit te regelen valt?