Nieuwe led-verkeersregel lamp

Auteur Topic: Nieuwe led-verkeersregel lamp  (gelezen 35169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #70 Gepost op: 21 februari 2012, 10:21:29
Doe mij als verkeersregelaar maar de Streamlight SL20X/LED.
http://www.safety-lux.nl/assortiment_nl.html?pmProductId=88&miId=35#

De standaard lamp die er in zit gaat met volle accu 2,5 mee. Maar er zitten ook nog 3 LED's in en die gaan 75 uur mee.
Het voordeel is dat je zelfs een goed verlichte kegel hebt als je enkel de 3 led's gebruikt en als het nodig is pak je de
normale lamp die er in zit met 1 druk heel snel bij en dat geeft echt genoeg licht.

Met de Maglite heb ik meegemaakt dat ik met een volle accu aan kwam maar hij het geen 8 uur redde.

Wat is het prijsverschil bij deze lamp en een gelijkwaardige mag? Prijzen staan helaas niet op de site van safety-lux
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #71 Gepost op: 21 februari 2012, 10:48:36
Een Maglite MagCharger is het goedkoopst rond de 100 euro inclusief de btw, beetje afhankelijk waar je 'm koopt want het prijsverschil is hier enorm. De Streamlight SL-20XP is vanaf ongeveer 150 euro inclusief de btw. Belangrijkste verschillen dat de Streamlight van kunststof is (dus lichter en niet zo koud in de winter) en dat de Streamlight met zijn LEDjes langer mee gaat.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #72 Gepost op: 21 februari 2012, 10:57:14
En een ombouwsetje voor je Magcharger naar LED kost ergens tussen de 70 en de 100 euro incl BTW.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #73 Gepost op: 21 februari 2012, 11:06:36
@DiNozzo: maar de "officiële" upgrade naar de TerraLux LED module zorgt niet voor een veel langere batterijduur. De lichtopbrengst wordt verdriedubbeld (iets van 700 lux of lumen of candela of zo, moet ik even opzoeken  :D) met als gevolg dat de batterij even lang meegaat. Voor verkeer regelen is dat nauwelijks interessant: er moet voldoende lichtopbrengst zijn om het rode kegeltje goed op te laten lichten, de TerraLux upgrade is enorme overkill. De drie kleine LEDjes in de Streamlight zijn wat dat betreft perfect.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill