Reddingsbrigade Vlaardingen in nood

Auteur Topic: Reddingsbrigade Vlaardingen in nood  (gelezen 15179 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #30 Gepost op: 29 augustus 2012, 12:11:27
Hallo Mark,

Wat een vervelende situatie. Nu ken ik jullie contacten bij de Gemeente niet maar weleens gesproken met de Gemeenteraadsleden?

Burgemeester en Wethouders maken beleid maar de Gemeenteraad moet ze goedkeuren.

En hebben jullie geen functie in de rampenvloot?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #31 Gepost op: 29 augustus 2012, 13:38:53
Geen plaats voor de boten terwijl er over 2 weken een spiksplinter nieuwe boot wordt geleverd. Of nemen jullie de boot niet af tot dat jullie onderdak hebben? Als je een nieuw vaartuig kan aanschaffen zal het aan de financien niet liggen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 29 augustus 2012, 15:51:21


We zijn inmiddels volop bedrijven aan het benaderen en andere locatie's aan het zoeken maar dit valt niet mee! Ook als je zegt dat het beslist niet gratis hoeft staan mensen er niet echt voor open.
Grtz

Mark


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 30 augustus 2012, 10:44:41
Geen plaats voor de boten terwijl er over 2 weken een spiksplinter nieuwe boot wordt geleverd. Of nemen jullie de boot niet af tot dat jullie onderdak hebben? Als je een nieuw vaartuig kan aanschaffen zal het aan de financien niet liggen.

Fijn dat jij weet dat die over 2 weken afgeleverd wordt, wij hebben nog niets van Post gehoord!

Toen we de boot bestelde was er nog geen sprake van dat we op straat zouden staan. Financieel is er ook geen probleem maar dat scheef ik al eerder zoals Henk netjes aangaf. Natuurlijk volledig huur betalen is ook niet te doen, ander staat er zat te huur maar zo rijk zijn we ook niet. Boot betalen we ook niet volledig zelf, daar bestaan gelukkig diverse fondsen voor die ook in veiligheid willen investeren.
Hallo Mark,

Wat een vervelende situatie. Nu ken ik jullie contacten bij de Gemeente niet maar weleens gesproken met de Gemeenteraadsleden?

Burgemeester en Wethouders maken beleid maar de Gemeenteraad moet ze goedkeuren.

En hebben jullie geen functie in de rampenvloot?

met gemeente zijn ook volop gesprekken maar hier zitten de bezuinigingen ook hoog! We hebben iemand die daar speciaal mee bezig is en vroeger zelf gemeenteraadslid geweest is. Contact genoeg dus. Helaas zitten we niet bij de rampenvloot, bezetting is binnen onze vereniging daar helaas niet voor te garanderen! :(

Op dit moment is er volop contact met de Veiligheids regio en gemeente. Maar vlotte wil het niet. Ook loop je er nog is tegen aan dat binnen de vereniging veel speelt (momenteel geen DB) maakt het allemaal niet makkelijker.

Volgende week hebben we een gesprek met een bouw bedrijf waar waarschijnlijk ruimte komt! Aangezien er ook plannen lopen voor nieuwbouw van een eigen ruimte is dit misschien een mooie combinatie! (nieuw bouw wordt ook mede mogelijk gemaakt door diverse fondsen voor de duidelijkheid)

We staan nog steeds open voor alle andere optie's, alvast bedankt voor het mee denken.

Grtz

Mark
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #34 Gepost op: 30 augustus 2012, 11:08:34
Mark,

Al eens contact gezocht met de plaatselijke ondernemersvereniging of andere netwerkclubs (Rotary, etc. etc.) van ondernemers?

Informeel kan er soms meer dan formeel.

We lezen wel hoe het gaat aflopen.

Succes!
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #35 Gepost op: 30 augustus 2012, 11:10:22
Misschien een optie om een bedrijfspand te kopen (hypotheek)? De gemeente zou dan een garantstelling kunnen afgeven. Heb deze combi wel eens vaker voorbij zien komen.

Voor de RBZ geldt een vergelijkbaar verhaal: tot 31 december hebben we een ruimte (gedeelte brandweerkazerne), wat daarna gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Er zijn verschillende opties, maar niemand heeft nog een duidelijk antwoord. Mogelijk blijven we 3 maanden langer (dan vertrekt de brandweer pas naar de nieuwe kazerne), mogelijk blijven we tot de sloop van het gebouw (dat kan een paar jaar zijn) of we moeten toch volgens contract 31 december vertrokken zijn. De optie van kopen ga ik onderzoeken, zodra we definitief duidelijkheid hebben over de situatie in het nieuwe jaar. Volgende week weer een gesprek bij de gemeente.

Groeten,
Mark


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #36 Gepost op: 31 augustus 2012, 16:02:21
Misschien een optie om een bedrijfspand te kopen (hypotheek)? De gemeente zou dan een garantstelling kunnen afgeven. Heb deze combi wel eens vaker voorbij zien komen.

Voor de RBZ geldt een vergelijkbaar verhaal: tot 31 december hebben we een ruimte (gedeelte brandweerkazerne), wat daarna gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Er zijn verschillende opties, maar niemand heeft nog een duidelijk antwoord. Mogelijk blijven we 3 maanden langer (dan vertrekt de brandweer pas naar de nieuwe kazerne), mogelijk blijven we tot de sloop van het gebouw (dat kan een paar jaar zijn) of we moeten toch volgens contract 31 december vertrokken zijn. De optie van kopen ga ik onderzoeken, zodra we definitief duidelijkheid hebben over de situatie in het nieuwe jaar. Volgende week weer een gesprek bij de gemeente.

Groeten,
Mark

Klinkt als een vergelijkbaar geval idd, kunnen jullie niet mee naar de nieuwe kazerne?

We zijn zelf bezig om alles voor de nieuwbouw te regelen, bestaande bouw werken fondsen weer moeilijker aan mee en is dan financieel zwaaarder!

Succes in ieder geval ook!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #37 Gepost op: 1 september 2012, 11:48:45
Wel een bijzondere discussie met gemeente en VRR. Voor over ik weet valt bijvoorbeeld de reddingsbrigade HvH onder brandweer disctrict 10 en dus ook onder de VRR. Je zou zeggen dat als het daar kan het ook bij andere brigades in de VRR kan... Of ben ik nu te makkelijk aan het denken :|

Sterkete in ieder geval!
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #38 Gepost op: 1 september 2012, 18:37:19
Wel een bijzondere discussie met gemeente en VRR. Voor over ik weet valt bijvoorbeeld de reddingsbrigade HvH onder brandweer disctrict 10 en dus ook onder de VRR. Je zou zeggen dat als het daar kan het ook bij andere brigades in de VRR kan... Of ben ik nu te makkelijk aan het denken :|

Sterkete in ieder geval!
je denkt te simpel want de reddingbrigade van hoek van holland wordt vanuit ijmuiden gealarmeerd en hebben ze daar een eigen gebouw  ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #39 Gepost op: 1 september 2012, 19:15:05
je denkt te simpel want de reddingbrigade van hoek van holland wordt vanuit ijmuiden gealarmeerd en hebben ze daar een eigen gebouw  ;)

Punt 1; Er bestaat geen reddingsbrigade Hoek van Holland.
Punt 2; Er wordt niks gealarmeerd vanuit IJmuiden, alleen de nationale rampenvloot vanaf het LB van Reddingsbrigade Nederland bij grootschalig optreden...
Punt 3; Wie heeft een eigen gebouw? De strandbewaking in hoek van holland hebben inderdaad eigen faciliteiten, dit wordt geregeld via de VRR.

Kortom graag even wat meer onderzoek voordat je zomaar wat roept...