Reddingsbrigade Vlaardingen in nood

Auteur Topic: Reddingsbrigade Vlaardingen in nood  (gelezen 15134 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #40 Gepost op: 1 september 2012, 20:14:45
Punt 1; Er bestaat geen reddingsbrigade Hoek van Holland.

Bedoel je hiermee dat desbetreffende brigade niet is aangesloten bij RBN? Zij hebben, voor zover ik weet, namelijk wel auto's in reddingbrigadekleuren en striping en volgens mij zijn de opleidingen ook hetzelfde.

Maar goed misschien teveel offtopic.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #41 Gepost op: 1 september 2012, 20:17:41
Bedoel je hiermee dat desbetreffende brigade niet is aangesloten bij RBN? Zij hebben, voor zover ik weet, namelijk wel auto's in reddingbrigadekleuren en striping en volgens mij zijn de opleidingen ook hetzelfde.

Maar goed misschien teveel offtopic.

RemRoof

Strandbewaking aldaar wordt georganiseerd door de VRR, net als op sommige andere plekken in die regio waar geen "echte" brigade aanwezig is. Hierbij is wel een samenwerking met RN (gebruik striping, opleidingen e.d. ), maar daar weet ik het fijne niet vanaf.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #42 Gepost op: 3 september 2012, 09:47:11
Bedoel je hiermee dat desbetreffende brigade niet is aangesloten bij RBN? Zij hebben, voor zover ik weet, namelijk wel auto's in reddingbrigadekleuren en striping en volgens mij zijn de opleidingen ook hetzelfde.

Maar goed misschien teveel offtopic.

RemRoof

De Strandwacht in Hoek van Holland heet ook geen reddingsbrigade maar Strandwacht en valt idd onder de VRR (brandweer): Voor meer info daar over http://www.brandweerhoekvanholland.nl/StrandwachtHVH/indexSW.html
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #43 Gepost op: 19 september 2012, 22:22:58
Vandaag positief nieuws.

Een bouw bedrijf hier in Vlaardingen wordt beschermheer van de VRB, we mogen van een loods van hun gebruik gaan maken van 300 vierkante meter. Als tegen prestatie moet hun logo overal bij komen te staan! Hun zorgen voor tasjes waar promo spullen in kunnen! Eigenaar heeft een eigen Rib die zomers in het water ligt, deze moet in de winter schoongemaakt worden dat wordt onze taak! Lijkt ons een leuke deal! Als we over een jaartje ofzo zelf kunnen bouwen gaan hun uiteraard mee offereren!

Kortom we zien de toekomst weer wat positiever!

Ps. zondag proefvaart maken bij Urk met onze nieuwe tornado! Ben benieuwd en zal foto´s maken en proberen te plaatsen!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #44 Gepost op: 20 september 2012, 02:05:05
Vandaag positief nieuws.

Een bouw bedrijf hier in Vlaardingen wordt beschermheer van de VRB, we mogen van een loods van hun gebruik gaan maken van 300 vierkante meter. Als tegen prestatie moet hun logo overal bij komen te staan! Hun zorgen voor tasjes waar promo spullen in kunnen! Eigenaar heeft een eigen Rib die zomers in het water ligt, deze moet in de winter schoongemaakt worden dat wordt onze taak! Lijkt ons een leuke deal! Als we over een jaartje ofzo zelf kunnen bouwen gaan hun uiteraard mee offereren!

Kortom we zien de toekomst weer wat positiever!

Ps. zondag proefvaart maken bij Urk met onze nieuwe tornado! Ben benieuwd en zal foto´s maken en proberen te plaatsen!

Fijn dat er goed nieuws is. Voorlopig even rust en dan voldoende tijd om iets definitief te regelen.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #45 Gepost op: 29 augustus 2016, 08:28:24
Inmiddels zijn we weer een flinke tijd verder, een paar maanden geleden is de ruimte waar we bij het bouwbedrijf in stonden opgezegd en zijn we verder gaan zoeken naar andere ruimte's Voorlopig hebben we onderdak bij een caravanstalling/reparatiebedrijf.

Ook lopen er meerdere projecten om definitieve huisvesting voor ons materiaal te regelen. Zo zijn we bezig met een watersportvereniging die nieuw gaat bouwen en de oude brandweerkazerne in Vlaardingen is ook nog steeds een optie maar financie blijft een uitdaging.

Om de vereniging onder de aandacht van de Vlaardingers te krijgen wordt er een reddingbootdag gehouden op 24 september.
https://www.facebook.com/events/955177724592991/

Kortom we zijn nog steeds druk bezig om alles onder de aandacht te houden!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!