GRIP 2 A58 afgesloten na schietincident AT - Krabbendijke 25-01-2012

Auteur Topic: GRIP 2 A58 afgesloten na schietincident AT - Krabbendijke 25-01-2012  (gelezen 25630 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #40 Gepost op: 25 januari 2012, 18:49:35
Het betrof hier geen IAT maar de DSI volgens een persbericht van de Politie Rotterdam Rijnmond.
Zou zomaar kunnen als je een vrachtwagen van de weg wil drukken is het toch makkelijk met een Bearcat O0
Het is Bear, geen Bearcat ;)

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=13525.msg947399#msg947399


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #41 Gepost op: 25 januari 2012, 20:38:12
Dit lijkt op dezelfde bende als die toen in België betrokken zijn geweest bij onder andere de crash van de Volvo S60 van de Belgische Wegpolitie. Dit was volgens mij ook naar aanleiding van een overval op een vrachtwagen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #42 Gepost op: 25 januari 2012, 20:47:54
Dit lijkt op dezelfde bende als die toen in België betrokken zijn geweest bij onder andere de crash van de Volvo S60 van de Belgische Wegpolitie. Dit was volgens mij ook naar aanleiding van een overval op een vrachtwagen.
Heb je daar een persbericht/link van toevallig  :) ?


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #43 Gepost op: 25 januari 2012, 20:51:40
Dit lijkt op dezelfde bende als die toen in België betrokken zijn geweest bij onder andere de crash van de Volvo S60 van de Belgische Wegpolitie. Dit was volgens mij ook naar aanleiding van een overval op een vrachtwagen.

Je bedoelt waarschijnlijk deze: link

Op de A67 bij Eersel in 2010.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #44 Gepost op: 25 januari 2012, 20:52:37
Wat ik nu even niet begrijp is dat deze bende de A58 hebben genomen, inplaats de A4 richting Antwerpen te nemen. De A58 eindigt in Vlissingen, en je kunt ook niet makkelijk via de Westerscheldetunnel in Terneuzen komen. Dus waarom uberhaupt de A58, niet plaatselijk bekend?  ???


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #45 Gepost op: 25 januari 2012, 21:01:26
Wat ik nu even niet begrijp is dat deze bende de A58 hebben genomen, inplaats de A4 richting Antwerpen te nemen. De A58 eindigt in Vlissingen, en je kunt ook niet makkelijk via de Westerscheldetunnel in Terneuzen komen. Dus waarom uberhaupt de A58, niet plaatselijk bekend?  ???
Tactisch een lompe keuze, maar helaas hebben wij geen zicht op de achtervolging. De kans is aanwezig (klein) dat men bij het inrijden van Zeeland geen weet had van de aanstormende DSI eenheid. Kans dat men bewust afstand heeft gehouden bijvoorbeeld.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #46 Gepost op: 25 januari 2012, 21:09:42
Wat ik nu even niet begrijp is dat deze bende de A58 hebben genomen, inplaats de A4 richting Antwerpen te nemen. De A58 eindigt in Vlissingen, en je kunt ook niet makkelijk via de Westerscheldetunnel in Terneuzen komen. Dus waarom uberhaupt de A58, niet plaatselijk bekend?  ???

- Waar wilde ze eventueel vervolgactie plegen, ze waande zich waarschijnlijk ongezien in begin? Ons onbekend
- Afblokken van afrit richting A4 langs de A58 naar Antwerpen en daarna aanhouding? Optie die vaker word toegepast om enigszins regie te hebben over locatie.

Waarschijnlijk alle ins en outs zullen nooit naar buiten komen. Echter de pers krijgt vaak toch info die eigenlijk niet naar buiten behoord te komen. Ook op speculaties moet politie op een gegeven moment reageren. De boefjes lezen ook mee en zien ook dat ze vermoedelijk in het oog zijn, indien er in de pers staat dat er informatie was binnengekomen waarop gereageerd is!

Dan is natuurlijk de vraag, was het info van gisteren of eerder... 0098


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 25 januari 2012, 22:44:17
Was er laatst geen doorbraak in de brinks depot zaak in AML waarbij een sterke link naar belgië lag? Er is geschoten door werk AT lees ik. Dat is geen kattepis. AT komt niet zondaar voor even een achtervolging.

Als het inderdaad dat tuig (scarface bende) is uit dit topic en dit filmpje...

Reeks ramkraken met BMW M5 & AUDI RS6. @telefacts crime.
(Telefacts Crime)

...dan mogen we heel blij zijn dat die een tijdje gaan brommen O0

Sowieso heeft de DSI (of wat voor club dan ook) mooi werk verricht. Chapeau!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #48 Gepost op: 26 januari 2012, 11:23:01
Ook van mijn kant Hulde !!

Ik hoorde het gisteren op de radio en voelde al aan mijn water dat dit geen "kleine jochies" waren die gearresteerd zijn..
Uit de berichten te lezen was de politie (Incl. AT en god weet wat meer) al op voorhand in die regio aanwezig om deze mannen te pakken te krijgen.

En als dit de beruchte bende is van de overvallen op Brinks (en wie weet wat nog meer) denk ik ook niet dat dit mannen zijn die iets op toeval uitvoeren dus ook hun route van en naar zal uitgedacht zijn,
even een depot van Brinks overvallen is niet iets wat je zomaar op touw zet.
Daar schuilt ook een heel draaiboek achter..

En om dat soort zwaardere criminelen op te sporen en te grijpen kost ook een hoop tijd qua onderzoek maar het resultaat is er !

 O0 O0
Groetjes, Marco


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #49 Gepost op: 26 januari 2012, 12:45:49


En als dit de beruchte bende is van de overvallen op Brinks (en wie weet wat nog meer) denk ik ook niet dat dit mannen zijn die iets op toeval uitvoeren dus ook hun route van en naar zal uitgedacht zijn,
even een depot van Brinks overvallen is niet iets wat je zomaar op touw zet.
Daar schuilt ook een heel draaiboek achter..

Een kenner, dat mag wel duidelijk zijn  :D >:D
Hobby Bobby eenheid Den Haag