GRIP 2 A58 afgesloten na schietincident AT - Krabbendijke 25-01-2012

Auteur Topic: GRIP 2 A58 afgesloten na schietincident AT - Krabbendijke 25-01-2012  (gelezen 25631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #50 Gepost op: 26 januari 2012, 12:52:10
Je kunt overal een draaiboek voor maken maar als je er niet bij bent geweest weet je ook niet of er eventueel redenen zijn geweest om van het draaiboek af te wijken.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #51 Gepost op: 26 januari 2012, 13:37:48
Je kunt overal een draaiboek voor maken maar als je er niet bij bent geweest weet je ook niet of er eventueel redenen zijn geweest om van het draaiboek af te wijken.

Natuurlijk !
Maar je bent wel met me eens dat je niet "zomaar ff" naar NL rijdt om een gelddepot te overvallen.
Daar heeft men echt wel voor moeten nadenken.
Dat ze nu gepakt zijn in NL duidt er bij mij op dat ze weer iets van plan waren.

@Kaasje,
licht je reply eens toe ?
Hoezo ben ik een "kenner" ?
Groetjes, Marco


Gast

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 26 januari 2012, 13:39:32
Natuurlijk !
Maar je bent wel met me eens dat je niet "zomaar ff" naar NL rijdt om een gelddepot te overvallen.
Daar heeft men echt wel voor moeten nadenken.
Dat ze nu gepakt zijn in NL duidt er bij mij op dat ze weer iets van plan waren.

Wie zegt dat dit "ze" zijn? Daar kun je niet vanuit gaan, dat zijn slechts je vermoedens.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #53 Gepost op: 26 januari 2012, 13:46:34
Wie zegt dat dit "ze" zijn? Daar kun je niet vanuit gaan, dat zijn slechts je vermoedens.

En daarom ook een onderstreepte ALS !
Groetjes, Marco


Gast

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 26 januari 2012, 13:50:08
Ik zie nergens een onderstreepte "als" staan


Dat ze nu gepakt zijn in NL duidt er bij mij op dat ze weer iets van plan waren.


Op basis van bovenstaande zin lijkt het dat je ervan uitgaat dat dit "ze" ook zijn, zodoende.

EDIT:: herstel, enkele postings daarboven heb je een onderstreepte als inderdaad. Kern van het verhaal is, vermoedens blijven vermoedens, speculeren leidt tot niets  O0


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #55 Gepost op: 26 januari 2012, 13:56:28
Ik zie nergens een onderstreepte "als" staan

Op basis van bovenstaande zin lijkt het dat je ervan uitgaat dat dit "ze" ook zijn, zodoende.

EDIT:: herstel, enkele postings daarboven heb je een onderstreepte als inderdaad. Kern van het verhaal is, vermoedens blijven vermoedens, speculeren leidt tot niets  O0

Natuurlijk zijn dat vermoedens en speculaties alleen gezien een eerdere arrestatie binnen de Brinks zaak en deze actie wordt de rekensom in mijn ogen simpel.
Groetjes, Marco


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #56 Gepost op: 26 januari 2012, 20:52:38
Zoals de persvoorlichting van Amsterdam het al meerdere keren heeft aangegeven is er wél een link naar België, maar géén informatie die wijst op betrokkenheid van die zogenaamde ScarFacebende.

Er zijn nog wat meer groepen actief die vanuit België en Frankrijk in de Benelux en Frankrijk actief zijn met zware misdaden. Zoals het er nu uitziet is er nu een groepering aangehouden die met (grof) geweld vrachtwagenchauffeurs overviel.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #57 Gepost op: 26 januari 2012, 22:07:37
Dit is van een tijdje geleden:


Vrachtwagen in Sassenheim in brand na gewelddadige beroving

Nieuw-Vennep - Een 23-jarige chauffeur uit Ameide is op gewelddadige wijze van zijn vrachtwagen beroofd, daarna ontvoerd en gedropt op de snelweg A4 bij Nieuw-Vennep. Zijn leeggeroofde wagen brandde zondag in Sassenheim uit, zo meldt het Haarlems Dagblad.
 
De politie Zuid-Holland-Zuid maakt de zaak nu pas bekend, omdat ze getuigen zoeken. De chauffeur haalde zijn vrachtwagen vrijdagavond op in Schiphol-Rijk. De overvallers sloegen toe in Lexmond, waar hij omstreeks 19.30 uur werd klemgereden door een wit bestelbusje. De inzittenden van het busje overmeesterden de man met geweld. De man werd geblinddoekt meegenomen. Ongeveer om 21.30 uur werd het slachtoffer langs de rijksweg A4 onderaan de afrit Nieuw-Vennep afgezet. Hij hield daarna een automobilist staande om zijn familie in te lichten en de politie in te schakelen.
 
Zondag is de vrachtwagen in Sassenheim brandend aangetroffen. De politie roept getuigen op zich te melden via 0900-8844
 
bron: www.webregio.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #58 Gepost op: 11 januari 2013, 01:11:47
Tot 9 jaar geëist tegen Belgen verdacht van overval chauffeurs bij Moerdijk

http://www.om.nl/actueel/nieuws-persberichten/@160189/9-jaar-geeist-belgen/
10 januari 2013 - Arrondissementsparket Rotterdam

De officier van justitie heeft donderdag voor de rechtbank in Rotterdam straffen tot 9 jaar geëist tegen drie mannen die ervan verdacht worden vorig jaar vrachtwagens te willen stelen. De mannen, Belgen van 21, 25 en 32 jaar oud, werden in januari 2012 aangehouden in Zeeland nadat ze klemgereden waren door de politie.

Dat gebeurde na een achtervolging vanaf een industrieterrein in Moerdijk. Daar werden midden in de nacht twee vrachtwagenchauffeurs die lagen te slapen in de cabine van hun wagen, overvallen door drie gemaskerde en bewapende mannen. Eén van de twee wist, terwijl hij bedreigd werd met een vuurwapen, toch zijn wagen te starten en weg te rijden. Hij waarschuwde de politie en reed toen terug om zijn collega te helpen. De overvallers gingen er daarna vandoor richting Zeeland.

Omdat er vanuit België bij de justitiële autoriteiten informatie was gekomen dat niet nader genoemde personen van plan waren op korte termijn een overval te plegen in het zuidwesten van Nederland, werden de mannen al sinds de grens met België op afstand gevolgd. Na de melding van de overvallen chauffeur werd dan ook onmiddellijk de achtervolging ingezet. Omdat de vrachtwagen waarin de mannen zaten, voorzien van valse Nederlandse kentekenplaten, niet stopte werd uiteindelijk ook geschoten. Twee van de drie raakten hierdoor niet ernstig gewond. Vlak bij de vrachtwagen werd onder andere een automatisch wapen gevonden. In Moerdijk werd nog een vuurwapen gevonden, en een in België gestolen Mercedes.

De officier achtte de poging de vrachtwagens met behulp van vuurwapens te stelen, bewezen. Wat de mannen met de gestolen vrachtwagens wilden doen, is niet duidelijk geworden. Zelf hebben ze daarover niks willen verklaren. Ook over de in België gestolen Mercedes hebben de mannen niets willen zeggen. Die was buit gemaakt bij een overval in Kuurne (België) in januari 2012, ruim een week voor de gebeurtenissen in Moerdijk. Bij die overval werd een bedrijfsleider bedreigd met een vuurwapen, en werd ook nog een Audi gestolen. België heeft deze zaak overgedragen aan Nederland. Van deze overval worden alleen de 21- en 25-jarige man verdacht.
Samen sterk in de hulpverlening!