hesjes met opschrift

Auteur Topic: hesjes met opschrift  (gelezen 11346 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2005, 19:30:12
Gebruikt er iemand bij de technische hulpverlening hesjes met opschrift (technischteam, gewondenverzorger, veiligheidsman). Zo ja, bevalt dit en hoe ziet dit er uit

Frank

Om antwoord te geven op je vraag ;)

Ik ken weinig korpsen die gebruik maken van hesjes voor de functies binnen een hv-team. Wij gebruiken ze (als regio) alleen bij opleidingen en examens.

Persoonlijk lijkt het mij wel wat om de medisch assistent (gewondenverzorger) herkenbaar te maken omdat deze persoon 'zaken' kan doen met de ambulancebemanning.  

Dan doel ik met name op de toekomstige situatie waarin de manschappen tijdens de nieuwe opleiding 'Manschappen 2' door ambulanceverpleegkundigen zijn opgeleid voor deze taak!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2005, 19:33:23


Persoonlijk lijkt het mij wel wat om de medisch assistent (gewondenverzorger) herkenbaar te maken omdat deze persoon 'zaken' kan doen met de ambulancebemanning. 

Dan doel ik met name op de toekomstige situatie waarin de manschappen tijdens de nieuwe opleiding 'Manschappen 2' door ambulanceverpleegkundigen zijn opgeleid voor deze taak!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
op deze manier lijkt mij dat ook een goed idee,de ambulancedienst weet dan meteen wie de gewondeverzorger is.En hoeven dat niet eerst na te vragen bij een bevelvoerder


Peterw410

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
    • Brandweer
Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2005, 21:40:49
Hier een foto van de desbetreffende hesjes.

Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2005, 22:02:44
Buiten dat het duidelijk is wie wat doet, lijkt het me ook beter zichtbaar met die felle gele hesjes...
Arts  www.alphalog.nl


fireman77

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2005, 18:55:01
Buiten dat het duidelijk is wie wat doet, lijkt het me ook beter zichtbaar met die felle gele hesjes...

Ja, maar indien je een hulpverlening met een trein in de nabijheid van het spoor zou hebben is het weer onduidelijk!!
Waarom, het personeel van de NS draagt namelijk ook gele hesjes indien er gewerkt wordt in de nabijheid van het spoor.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2005, 23:12:56
En wat doen de hesjes bij brand en grote hitte..?? :-\ :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Lukas074

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 23 januari 2005, 09:27:07
Citaat
En wat doen de hesjes bij brand en grote hitte..??  

AU!!


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 23 januari 2005, 09:52:12
Ik vindt het in haaglanden goed geregeld, bij verkeersongevallen hebben ze gewoon oranje hesjes aan met achterop brandweer, iedereen weet toch wat zijn of haar taak is en ik denk dat dat binnen de ploeg ook bekend is binnen en dienst.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2005, 11:37:54

AU!!

die hesjes zijn niet bedoeld voor brand volgens mij, ik denk trouwens dat iedereen zijn functie wel weet en dat die hesjes niet nodig zijn (wel bij werk op gevaarlijke plaatsen en dergelijke)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #19 Gepost op: 23 januari 2005, 14:35:36
Een vest moeten voldoen aanveiligheidsklasse 2  (CE EN 471 Class 2) om als veiligheidsvest aangemerkt te kunnen worden (zie het label in het vest).
Wat betreft de kleur. bij de spoorwegen is geel (werkman)en oranje (veiligheidsman) in gebruik en langs de weg vaak oranje. Groen is de coördinatiekleur.

Wat betreft de verkeersregelaar heeft de NVBR hier al eens een uitspraak over gedaan http://www.nvbr.nl/cms/show/id=448290. Ieder korps is natuurlijk autonoom maar het trekken van één lijn in deze zou wenselijk zijn.
 8)