Opkomsttijden en dekkingsplannen

Auteur Topic: Opkomsttijden en dekkingsplannen  (gelezen 105716 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 22 januari 2004, 16:12:28
Als de brandweer 9 van de 10 te laat vertrekt van de kazerne dan hebben ze een probleem als er doden vallen.
Mocht Lelystad aan de andere kant van de stad een post neerzet kunnen ze misschien wel op tijd uitrukken en wel net dat ene leven redden.

De kosten van de brandweer drukken zwaar op een begroting van een gemeente. Oke mee eens, maar zet dat eens af tegen de kosten van een juridische procedure die tegen de gemeente wordt aangespannen. Met alle gevolgen vandien. Ik wil dan wel eens zien wat goedkoper is!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 22 januari 2004, 16:19:14
Als de brandweer 9 van de 10 te laat vertrekt van de kazerne dan hebben ze een probleem als er doden vallen.
Mocht Lelystad aan de andere kant van de stad een post neerzet kunnen ze misschien wel op tijd uitrukken en wel net dat ene leven redden.

De kosten van de brandweer drukken zwaar op een begroting van een gemeente. Oke mee eens, maar zet dat eens af tegen de kosten van een juridische procedure die tegen de gemeente wordt aangespannen. Met alle gevolgen vandien. Ik wil dan wel eens zien wat goedkoper is!
ik denk dat die Juridische procedure goedkoper zal zijn,ik hoef alleen maar te kijken wat voor kosten er mee gemoeid zijn om een nieuwe kazerene te kunnen bouwen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #42 Gepost op: 22 januari 2004, 16:24:41
Als de brandweer 9 van de 10 te laat vertrekt van de kazerne dan hebben ze een probleem als er doden vallen.

En waarom zouden wij een probleem hebben als er doden vallen,als we door allerlei verkeersmaatregelen enz te laat zijn.Dan heeft de gemeente een probleem en niet wij,de brandweer draagt de problemen wel aan hoor maar er zijn nog steeds gemeenteraden die het beter schijnen te weten dan wij.


Thijs

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 22 januari 2004, 16:32:09
En daarmee hebben we het probleem in Lelystad en misschien ook wel de rest van Nederland boven tafel.

Men hoort wel maar men luisterd niet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #44 Gepost op: 22 januari 2004, 16:34:33
En daarmee hebben we het probleem in Lelystad en misschien ook wel de rest van Nederland boven tafel.

Men hoort wel maar men luisterd niet
precies,en daarom de problemen laten waar ze thuishoren.En dat is bij de diverse gemeentebesturen


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #45 Gepost op: 22 januari 2004, 17:39:31
ik denk dat die Juridische procedure goedkoper zal zijn,ik hoef alleen maar te kijken wat voor kosten er mee gemoeid zijn om een nieuwe kazerene te kunnen bouwen.

dan heb je het nog geeneens over de kosten van het materiaal


Thijs

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 22 januari 2004, 17:43:39
Materieel van de hoofdpost kan gedeelt worden


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #47 Gepost op: 22 januari 2004, 19:17:07
Materieel van de hoofdpost kan gedeelt worden
verklaar je nader ??? ???


Thijs

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 22 januari 2004, 19:31:34
Simpel: op de hoofdpost staan 3 TAS-en. 1 daarvan kan naar de nieuwe post. Omdat men toch maar met 1 Tas uitrukt. de rest staat vast in het verkeer. Dan houd men nog 1 Tas over voor een 2e uitruk


Thijs

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 22 januari 2004, 19:33:50
verklaar je nader ??? ???
Is dit een kennis test geworden of zo?