Lelijke hulpverleningsvoertuigen.

Auteur Topic: Lelijke hulpverleningsvoertuigen.  (gelezen 26382 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #110 Gepost op: 25 mei 2007, 17:46:44
Ik dacht niet dat het LFO over eigen materieel beschikt. Voertuigen die voor de LFO worden ingezet zijn doorgaans brandweerwagens of politiewagens (forensisch technische recherche) al dan niet voorzien van magneetplaten.

Zie hier en aanschouw: http://www.brandweer-berkel-enschot.nl/inzet_2006/13-10-2006-dekraan-xtc-lab/default.asp (het betreft die Transit bus)

Het klopt dat het LFO gebruik maakt van zowel brandweer als politievoertuigen... deze behoren naar mijn weten tot geen enkele regio, dus tot het "wagenpark" van het LFO zelf. Daarom hebben deze brandweervoertuigen ook geen regionummers/naam.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #111 Gepost op: 25 mei 2007, 19:43:23
Het klopt dat het LFO gebruik maakt van zowel brandweer als politievoertuigen... deze behoren naar mijn weten tot geen enkele regio, dus tot het "wagenpark" van het LFO zelf. Daarom hebben deze brandweervoertuigen ook geen regionummers/naam.

Volgens brandbase heb je gelijk ;)

Ik dacht even dat ie van Zaanstreek-Waterland was, omdat ie door ZaWa wordt gealarmeerd onder roepnummer 58390. Het schijnt dat ie daar ook rijdt voor OGS klusjes en bemand wordt door Zaans personeel. Maar dan waag me ik misschien een beetje teveel op jouw terrein ;)
Er zouden ook meerdere dienstvoertuigen van verschillende brandweerkorpsen en politiekorpsen (dus niet speciifiek van de LFO) ingezet worden voor LFO klussen.

Ter aanvulling:

Citaat van: www.ontmantelen.nl
organisatie

De LFO is onderdeel van het KLPD, Nationale Recherche, Unit Operationele Expertise. De LFO staat onder dagelijkse leiding van de Coördinator LFO.
De LFO-experts van politie zijn in dienst van de Nationale Recherche. De LFO-experts van brandweer worden op contractbasis betrokken van de te vormen brandweerkennisregio’s. Vooralsnog werkt de LFO met functionarissen uit enkele regionale brandweerkorpsen.
De meldfunctie is gerealiseerd door samenwerking met (de meldkamer van) het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD).
Vaste LFO-partners zijn:

het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), dat deskundigheid en onderzoekscapaciteit beschikbaar stelt en de contacten onderhoudt met het politielaboratorium te Amsterdam;
de Inspectie Verkeer & Waterstaat / Divisie Vervoer, voor deskundigheid op het aspect van vervoer gevaarlijke stoffen;
het openbaar ministerie vanuit haar landelijke reguliere opdracht (het optreden van het OM in concrete gevallen is aan de plaatselijke officier van justitie resp. rechter-commissaris).
Bij de totstandkoming van de LFO is ondersteuning verleend door de Vereniging Nederlandse Gemeenten | Commissie Veiligheid, de Raad van Hoofdcommissarissen en de Raad van Regionaal Commandanten Brandweer.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s