RAVU nu ook op P2000 ??

Auteur Topic: RAVU nu ook op P2000 ??  (gelezen 37537 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jordi112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #40 Gepost op: 6 februari 2012, 14:13:12
Dit is de bewuste brandweermelding

p2kflex
14:32:17 05-02-12GROUP-1P 1 REANIMATIE Oud-Wulvenlaan  UTR
0708442BRW Veiligheidsregio Utrecht (Utrecht Tolsteeg) (Kazernealarm)
0708443BRW Veiligheidsregio Utrecht (Utrecht Tolsteeg) (TS 802)
0709563BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode district Utrecht)
0709595BRW Veiligheidsregio Utrecht (Reanimatie code Regio)


Normaal rijden hier in de regio ook 2 ambu,s op een reanimatie, maar ik vermoed ook dat het druk kan zijn. En dat ze vandaar voor deze optie hebben gekozen.

In Utrecht centrum rijd de TS UTR802 zowieso dit is een proef die in verschillende delen van de provincie Utrecht uitgevoerd word. Het licht dus niet aan de brandweer alarmering. Het is gewoon dat je al genoeg mensen heb. Brandweer rijd namelijk ook.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #41 Gepost op: 6 februari 2012, 14:59:54
In Gelderland Midden komt er ook geen tweede ambulance als de Solo-ambu ter plaatse gaat.
Daar is dus één ambulance en een solo-ambu genoeg. Daar rijdt trouwens ook de First Responder Brandweer (FRB) mee.
Inmiddels een aantal keren gezien, dus het gebeurt vaker.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #42 Gepost op: 6 februari 2012, 15:43:14
Mwb/Bn kan 1x ambu en 1x rr of 2xambu


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #43 Gepost op: 6 februari 2012, 17:06:41
Ter verdere info: De tekst: "De OvDG die als RR rijdt" kan een verkeerde interpretatie zijn. OvDG en RR rijden n.l. in dezelfde auto's: VW Touran. Alleen de inventaris verschilt dus. In de wintermaanden kunnen de "RR met motor" overstappen op reserve Tourans of een DA die tijdelijk uit de OvDG / CvDG rij wordt gehaald en van RR spullen wordt voorzien. En dat een RR mee wordt gealarmeerd met een reanimatie kan ook zijn omdat deze simpelweg de dichtstbijzijnde gele eenheid is. Dus ook als er een brw team rijdt gaan er in principe 2 ambu's rijden. Maar vaak zie je ivm gebrek aan ambu's een RR meegaan. Je mist dan wel een 2e chauffeur die vaak logistieke / transport-voorbereidende taken uitvoert en de evt. familie meeneemt naar het zkhs.

Wat de tekst in de pager aan zou moeten geven is bij voorkeur wel met adres. Je kunt dan onderweg naar de auto al nadenken (voordenken is beter!) waar dat is, de evt file staat, of ergens een hoofdroute is afgesloten e.d. De nav. geeft niet altijd op dat gebied de beste route aan. Maar helaas is de keuze vaak anders en niet gebaseerd op deze behoefte van de werkvloer. De privacy vindt men dan belangrijker.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #44 Gepost op: 6 februari 2012, 19:13:27
Bij de RAVU fungeert elke Solo als OvDG.
Mocht een Solo ter assistentie van een reanimatie gestuurd worden dan is de kans groot dat het om een LUCAS-reanimatie gaat. De voorkeur is uiteraard een 2e ambulance doch deze is niet altijd voorhanden.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #45 Gepost op: 6 februari 2012, 19:37:52
Bij de RAVU fungeert elke Solo als OvDG.
Mocht een Solo ter assistentie van een reanimatie gestuurd worden dan is de kans groot dat het om een LUCAS-reanimatie gaat. De voorkeur is uiteraard een 2e ambulance doch deze is niet altijd voorhanden.

Mijn info is toch echt anders, niet elke solist is OVD-G. Daarnaast is het afhankelijk of er een Ravu-OvD rijdt of een GHOR-OvD of zij met een Touran of de Volvo/VW Transporter komen.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #46 Gepost op: 7 februari 2012, 00:49:24
Mijn info is toch echt anders, niet elke solist is OVD-G. Daarnaast is het afhankelijk of er een Ravu-OvD rijdt of een GHOR-OvD of zij met een Touran of de Volvo/VW Transporter komen.

Dan ben ik toch benieuwd wie/wat jouw bron is.
De GHOR draait (binnenkort) geen OvD-diensten meer...


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #47 Gepost op: 10 februari 2012, 09:23:08
Op P2000 zie ik dat er regelmatig een wagen naar standplaats Het Hofslot in Amersfoort moet onder een A2. De CAPcode is 0726557 en is de enige in die reeks, de reguliere wagens hebben hun code in een andere reeks. Wat ook opvalt is dat deze wagen alleen A1 en A2 ritten doet in en om Amersfoort. Ik ben nu toch wel benieuwd wat dit nu kan zijn.


kevin27

  • Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 441
Reactie #48 Gepost op: 10 februari 2012, 10:17:05
Op P2000 zie ik dat er regelmatig een wagen naar standplaats Het Hofslot in Amersfoort moet onder een A2. De CAPcode is 0726557 en is de enige in die reeks, de reguliere wagens hebben hun code in een andere reeks. Wat ook opvalt is dat deze wagen alleen A1 en A2 ritten doet in en om Amersfoort. Ik ben nu toch wel benieuwd wat dit nu kan zijn.

Kan het niet iets van een huisarts zijn? Hier in Houten staat ook een huisartsen wagen met een 09 nummer erop.

Op het Hofslot zit een brandweerkazerne met 2 ambulance deuren
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #49 Gepost op: 10 februari 2012, 11:20:34
Bij de RAVU fungeert elke Solo als OvDG.
Mocht een Solo ter assistentie van een reanimatie gestuurd worden dan is de kans groot dat het om een LUCAS-reanimatie gaat. De voorkeur is uiteraard een 2e ambulance doch deze is niet altijd voorhanden.
Ik geloof je zo hoor, maar er zijn tourans met "coördinatie" (dus OvDG) er op en tourans met "rapid responder" op de zijkant. Ik ben ze allebei een keertje tegengekomen bij een reanimatie.

De OvDG van de GHOR rijdt volgens mij toch ook niet primair op reanimaties? Die rijdt alleen bij een inzet van het MMT / inzet meerdere ambulances of op verzoek (GRIP etc.)...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding