Wil de Belgische overheid geen kwalitatieve ambulancedienst zoals in NL?

Auteur Topic: Wil de Belgische overheid geen kwalitatieve ambulancedienst zoals in NL?  (gelezen 25945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fire-fly

  • manschap b en chauffeur voertuigbediener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2012, 17:38:17
Echt niet te geloven dit verhaal. Echt heel heel erg triest.  :'(  :'(
Het is echt een ontwikkelingsland daar in België.

wellicht is dat voor de ambulancezorg een ontwikkelingsland maar wat ziekenhuiszorg betreft wordt ik liever daar opgenomen als in het lokale ziekenhuis hier  ;)


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2012, 22:19:21
Reportage van het Belgische televisie programma Panorama over de ambulancezorg op dit moment in Belgie.

http://video.canvas.be/panorama-0202-de-ziekenwagen-loopt-in-het-honderd-uitzending


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2012, 23:47:12
Jouw link staat al 2 keer vermeld in dit topic, maar dit terzijde.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2012, 00:25:48
2 tot 3 euro per uur :-\ :'(


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2012, 00:43:01
Wat de ambulancezorg betreft kan ik je nog enigszins volgen maar trek dat niet door naar de rest van de gezondheidszorg en dergelijke... Er lopen ook dingen goed.

wellicht is dat voor de ambulancezorg een ontwikkelingsland maar wat ziekenhuiszorg betreft wordt ik liever daar opgenomen als in het lokale ziekenhuis hier  ;)

Het onderwerp gaat toch ook over de Ambulancedienst ? Daar reageer ik op n.a.v. wat ik gezien heb.
Over de ziekenhuizen heb ik geen oordeel omdat ik daar niets over gezien heb.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2012, 11:34:24
Het onderwerp gaat toch ook over de Ambulancedienst ? Daar reageer ik op n.a.v. wat ik gezien heb.
Over de ziekenhuizen heb ik geen oordeel omdat ik daar niets over gezien heb.

No problem, maar als je zegt: ontwikkelingsland dan trek je dat (gevoelsmatig) eigenlijk gelijk door naar alles wat in dat land gebeurt. Vandaar dat ik er op reageerde; meer hoef je er niet achter te zoeken hoor.  ;)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Zo dat was even schrikken toen ik die documentaire zag......  :'( ik wist dat er kwaliteitsverschil was tussen Belgische en Nederlandse ambulances maar dit had ik niet durven dromen....

Je zou haast zeggen, ga met eigen vervoer naar het ziekenhuis in veel gevallen, de tijdswinst die je daar uit haalt kan al gaan opwegen tegen de kwaliteit die ze kunnen leveren....


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reportage die gaat over hoe de hulpverlening in België begint in te storten.
De ziekenwagen loopt in het honderd


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Waarom wordt de link hier vier keer herhaald?
Never underestimate the power of stupid people


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Met een aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid ligt dat er aan omdat niet iedereen goed heeft gezocht of er al een
onderwerp over was en dus maar een eigen onderwerp heeft geopend wat uiteindelijk is samengevoegd met het oorspronkelijke onderwerp.
Het youtube filmpje van een paar dagen geleden komt uit een ander onderwerp en is door een moderator hier naar toe verplaatst omdat het op een verkeerde plek was geplaatst.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen