Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 80877 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
N.a.v. het onderwerp Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping kwam bij mij de vraag op.

Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?
Wat voor type en kleur auto / wel of geen striping / alle striping reflecterend ja of nee en wat voor signalering ?
Waar zou jij eventueel de bedrijfsnaam plaatsen op het voertuig ?

Ik ben benieuwd naar de creaties en ideeën die jullie erover hebben.
Als voorbeeld hieronder een aantal citaten met foto’s die er op het forum staan.

VKRC:


AVD Verkeer:


Brink Verkeer:


Traffic Support:


Van Amerongen Facilitair BV te Arnhem/Westervoort











Dienst: Van der Linden Traffic Control
Soort voertuig: Dienstvoertuig
Merk & type: Ford Ranger Wildtrak
Kenteken: 26-VZB-3
Byzonderheden: DRIP, camera, AED & vol gestopt met signalering



Dienst: Van der Linden Traffic Control
Soort voertuig: Dienstmotor tbv verkeersregelaar
Merk & type: Honda Pan European ST1300
Nummer: 03
Kenteken: niet bekend
Byzonderheden: Vol met led signalering, camera. Ex politie motor.

Traffic Support gebruikt nu deze uitvoering waarvan de striping niet functioneel is.



In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Laat ik nou vorige week net FD hebben gevraagd hoe zo'n battenburg eruit zou kunnen zien ivm aanschaf nieuw materieel 098uo

Dit topic ga ik dus zeker volgen O0 98uiye
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
En dan zeggen ze dat toeval niet bestaat HIT. Fijn dat er alvast 1 enthousiast is  098uo
Ik liep al een paar weken met deze gedachten en had nu zoiets van ja zo en zo wil ik het plaatsen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
hoi, ben in dienst bij traffic support

de striping die erop zit is gewoon eigenlijk ons huisstijl, zowel op de vw transporter, vw polo en vw amarok is de striping hetzelfde, die van AVD kan je eigenlijk wegstrepen want dat bedrijf is door TS overgenomen in januari 2011 en eigenaar van AVD heeft nu een nieuw bedrijf gestart onder de naam IRIS verkeer.
avd had zelfs een dodge met amberkleurige flisters met blauwe kap, waardoor het leek alsof het een hulpverlenings voertuig was en droeg oude rijkspolitie jassen en politie broeken.

vinden jullie de voertuigen van TS wel duidelijk zichtbaar als verkeersregelaar auto?
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
N.a.v. het onderwerp Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping kwam bij mij de vraag op.

Je hebt nog de een oude foto van Brink Verkeer erbij gezet.
Deze striping is op de nieuwe auto's al niet meer aanwezig


dit is "mijn" auto bij nacht (en reflectie dus)


Meer hoeft er voor mij ook niet op aan striping. Het valt ruim voldoende op en is niet schreeuwerig
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


sylvester1986

  • Gast
vinden jullie de voertuigen van TS wel duidelijk zichtbaar als verkeersregelaar auto?
Die zien er mooi uit. O0
Een tijd geleden zag ik zo'n Polo en vond het er professioneel uitzien.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ben maar eens aan het tekenen gegaan alhoewel ik daar nooit goed in ben geweest.
Op de motorkap kan boven de striping nog een wit of geel kader met VERKEERSREGELAAR komen.
Op de kont kan boven aan de ruit nog een wit of geel kader met VERKEERSREGELAAR komen.





In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Voor en achterkant zou ik ook zo doen, maar misschien met andere kleurensamenstelling.
Ik heb ook een poging gedaan.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Aardige tekening Sylvester fijn dat je probeert mee te denken.
Het enige waarom ik er niet voor zou kiezen is omdat het mij in Fend-Off niet handig lijkt omdat er geen duidelijke rijrichting
vanuit gaat als je hem op de weg plaatst.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ben maar eens aan het tekenen gegaan alhoewel ik daar nooit goed in ben geweest.
Op de motorkap kan boven de striping nog een wit of geel kader met VERKEERSREGELAAR komen.
Op de kont kan boven aan de ruit nog een wit of geel kader met VERKEERSREGELAAR komen.







Ik vind de striping op zich goed. Maar zou hem op de motorkap andersom doen. Want nu  is het hetzelfde als bij de hulpdiensten, dus verkeerd om. En de kleurcombinatie vind ik te veel op die van de politie lijken. Ik zou zelf voor een andere kleurstelling gaan. Misschien groen en geel? Of geel en rood? en dat dan reflecterend. Tevens zou ik reflecterende contourstickers gebruiken en natuurlijk oranjelichtbalk.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.