Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 81368 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Citaat van: Sylvester link=msg=1212950 date=1382544694
Als ik als VKR werk, dan zet ik mijn voertuig ook zo dichtbij mogelijk. Waarom? Zodat ik snel eten en drinken uit de auto kan halen en het niet nat wordt als het bijvoorbeeld gaat regenen. Dit gaat dan op bij langere klussen van 8 a 12 uur, bij kortere van bijvoorbeeld 2 uurtjes, dan zoekt ik een parkeerplaats op, omdat eten en drinken dan vaak niet nodig is.
Ook het snel bij de hand hebben van bijvoorbeeld regenkleding is dan makkelijk.
Zo, probleem opgelost:

Bron: http://www.bever.nl/ortlieb-bagagezak-ps-21r-109-liter-21a1c20009?id_colour=4168

Kan jij je eten, drinken en regenkleding gewoon droog bij je in de buurt houden en je auto gewoon normaal op een parkeerplek zetten. O0

Weer een onzinnige rotsmoes uit de wereld geholpen.  098uo
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998


sylvester1986

  • Gast
@Rhonus,

Ik heb het in mijn geval niet over parkeren op een fietspad oid, maar over zo dichtbij mogelijk. Als voorbeeld pak ik mijn laatste klus.
Toen stond mijn auto tegenover de bushalte in de berm, wat in dit geval mijn positie ook was.
Dit gaf in dit geval geen enkele probleem en dat ik zo parkeer is misschien 10% van de werkzaamheden in mijn geval.
https://maps.google.nl/maps?q=groningen&ll=53.205532,6.533269&spn=0.000001,0.000817&hnear=Groningen&t=h&z=21&layer=c&cbll=53.205532,6.533269&panoid=qItvblib_t05LwN1uquP8g&cbp=12,0.84,,0,7.53


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1212947 date=1382544218

Hoi kaasje,

Wij hebben autosnelwegen waarbij ik soms zelfs over het fietspad daar bij kan komen en dat doen wij ook als het uiterste noodzaak betreft en zeker de rest van de hulpdiensten doen dat bij incidenten,alleen wij als wissen doen ook soms inspectie op het fietspad voor iets vanuit zijnde wegbeheerder,en zetten auto daar ook neer en ben toch heel benieuwd welke diender daar voor schrijft,ik weet het wel BOA's en dienders die niet weten wat ze doen en dan gewoon schrijven.

En dan word de zaak aangekaart bij onze mooie rechtstpraak en dan is het gelijk kwijtschelden maar ze moeten die dienders ene boa's eens weten wat ze doen.

En ik ben het ermee eens dat er aannemers bij ons ook misbruik ervan maken en ik doe dat met het verhaal 'je weet het wel' en ze kunnen vertrekken.

En zeker de vkr bedrijven die denken dat ze ook de vluchtstrook mogen gebruiken omdat ze naar een klus moeten waarvan ze zelf niet weten waar  0098,die mogen ze aanpakken onnodig gebruik maken van vluchtstrook. En nee HIT niet de bots die heb ik dan nodig  098uo 098uo

Voor alle duidelijkheid, dan gebruik je hem zoals bedoeld  O0

Ik heb het inderdaad over de aannemers en vkr's die denken dat ze alles maar kunnen doen. Ik zelf reis bijna uitsluitend met het ov, op de route van mijn huis naar het station gebruik in een veel gebruikte fietsroute waarbij de fietspaden onderdeel uit maken van de rijbaan (d.w.z. wel aparte fietsstroken maar geen fysieke scheiding). Ik zie hier heel vaak dat aannemers, gemeentelijke werken, postbezorgers maar ook bewoners het fietspad gebruiken als laad en los-strook. Gevolg: fietsers moeten de rijbaan op, waar het gemotoriseerde verkeer 50 rijdt. Kortom, ik denk dat er weinig situaties dan zijn dat je goed kan praten dat je op zo'n plek je auto parkeert.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Sylvester link=msg=1212950 date=1382544694
Als ik als VKR werk, dan zet ik mijn voertuig ook zo dichtbij mogelijk. Waarom? Zodat ik snel eten en drinken uit de auto kan halen en het niet nat wordt als het bijvoorbeeld gaat regenen. Dit gaat dan op bij langere klussen van 8 a 12 uur, bij kortere van bijvoorbeeld 2 uurtjes, dan zoekt ik een parkeerplaats op, omdat eten en drinken dan vaak niet nodig is.
Ook het snel bij de hand hebben van bijvoorbeeld regenkleding is dan makkelijk.
Ga je schamen :)

Dit is precies wat ik bedoel met misbruik maken van je mogelijkheden. Ik wil ook niet nat worden als ik ergens naar binnen wil, mag ik dan maar ook mijn auto overal neerzetten?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: kaasje link=msg=1213444 date=1382690271
Ga je schamen :)

Dit is precies wat ik bedoel met misbruik maken van je mogelijkheden. Ik wil ook niet nat worden als ik ergens naar binnen wil, mag ik dan maar ook mijn auto overal neerzetten?
Ergens 8 a 12 uur staan of ergens naar binnen willen is niet hetzelfde toch?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Sylvester link=msg=1213445 date=1382691577
Ergens 8 a 12 uur staan of ergens naar binnen willen is niet hetzelfde toch?
Als je 12 uur ergens staat zal je toch verplicht pauze moeten houden, minimaal 45 minuten. Je kan dus toch naar je voertuig gaan? Sorry vanuit persoonlijk oogpunt snap ik je argument, maar vanuit de regeltjes raakt het kant nog wal.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: kaasje link=msg=1213457 date=1382694879
Als je 12 uur ergens staat zal je toch verplicht pauze moeten houden, minimaal 45 minuten. Je kan dus toch naar je voertuig gaan? Sorry vanuit persoonlijk oogpunt snap ik je argument, maar vanuit de regeltjes raakt het kant nog wal.
45 minuten pauze houden gaat als VKR niet altijd lukken helaas, zie ook begin post Pauze als verkeersregelaar?
Persoonlijk maak ik het mij zo makkelijk mogelijk en als het soms niet volgens de regels is, dan smokkel ik een beetje en weet ik dat ik bekeurd kan worden, maar de mentaliteit in Noord Nederland is gewoon anders en men maakt zich er veel minder druk.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Sylvester link=msg=1213468 date=1382696197
45 minuten pauze houden gaat als VKR niet altijd lukken helaas, zie ook begin post Pauze als verkeersregelaar?
Persoonlijk maak ik het mij zo makkelijk mogelijk en als het soms niet volgens de regels is, dan smokkel ik een beetje en weet ik dat ik bekeurd kan worden, maar de mentaliteit in Noord Nederland is gewoon anders en men maakt zich er veel minder druk.
Dus je schuift het probleem van je werkgever afschuiven naar de mensen op straat...

Daarnaast gaat het niet alleen om wel of geen bekeuring maar ook over de verantwoordelijkheid die je hebt, met name het krijgen van ontheffingen is een verantwoordelijkheid an sich!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: kaasje link=msg=1213487 date=1382698123
Dus je schuift het probleem van je werkgever afschuiven naar de mensen op straat...
Als hij daar in de berm staat naast de uitrit.... Dan verplaatst hij juist een probleem naar een punt waar niemand er last van heeft. Hij mag hier namelijk ook gewoon op de rijbaan parkeren langs de stoeprand heen alwaar hij juist wel in de weg staat.  O0

Maar wat is nou het probleem? Dat je met een fiets om een auto heen moet als hij/zij staat te laden en lossen of dat hij/zij bezig is met werk en niet ergens anders zijn auto neer zet??? Daar is dat stuur toch ook voor?
Ja, natuurlijk zijn er situatie's waar het anders kan. En ik zou ook niet de eerste zijn die zegt als het anders kan bekeuren. Maar ik zou het ook zinnig vinden als elke agent of BOA die een pv hiervoor uitschrijft welke onterecht blijken dit ook te horen krijgt en hier wat mee doet.  O0
Ik vind het ook niet leuk om elke keer tijd kwijt te zijn aan een bezwaar ook al krijg ik die tijd vergoed.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.