Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 80881 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Maar dan nog verboden ;)

Kan je dat uitleggen?

- Het is niet verboden om een fel blauwe skibox op je dak te hebben staan.
- En het is niet verboden om amber signalering te hebben (in dit geval).

Is het dan wel verboden om amber signalering uit die blauwe "skibox" te laten komen?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Kan je dat uitleggen?

- Het is niet verboden om een fel blauwe skibox op je dak te hebben staan.
- En het is niet verboden om amber signalering te hebben (in dit geval).

Is het dan wel verboden om amber signalering uit die blauwe "skibox" te laten komen?
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57350.0
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57350.0

Ik heb nog niet het hele draadje doorgelezen maar volgens mij gaat dat over blauwe "dozen" waar blauw licht uit komt. Of in sommige gevallen witte "dozen" waar blauw licht uit komt. Dat iets wat blauw licht uitstraald op je wagen verboden is snap ik.

Maar in dit geval is het een blauwe "doos" waar oranje licht uit komt. Iets wat oranje licht uitstraalt is tog niet verboden, ongeacht in wat voor "doos" het zit?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Volgens mij staat er al in de eerste post dat blauwe armaturen niet zijn toegestaan, een kap is een armatuur (http://nl.wikipedia.org/wiki/Armatuur)!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Blauwe verlichtingsarmaturen zijn verboden, ongeacht de kleur die daaruit komt. Transparante kap bovenop en het probleem (verkeerde indrukken) is verholpen.

Citaat van: Regeling Voertuigen, artikel 5.2.65, 2e lid
2. Personenauto’s niet in gebruik bij de in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Volgens mij staat er al in de eerste post dat blauwe armaturen niet zijn toegestaan, een kap is een armatuur (http://nl.wikipedia.org/wiki/Armatuur)!

Als het een halogeen balk was geweest had ik je zonder discussie gelijk gegeven.

Nu dit een LED balk is kan je ook redeneren dat de LED-modules de armaturen zijn en de blauwe kap slechts een afdichting is tegen de regen. Of dat de armatuur doorzichting is en er alleen een blauwe sierstrip bovenop de armatuur is geplaats.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Als het een halogeen balk was geweest had ik je zonder discussie gelijk gegeven.

Nu dit een LED balk is kan je ook redeneren dat de LED-modules de armaturen zijn en de blauwe kap slechts een afdichting is tegen de regen. Of dat de armatuur doorzichting is en er alleen een blauwe sierstrip bovenop de armatuur is geplaats.
http://www.woorden.org/woord/armatuur ofwel, nee

Daarnaast zal een blauwe kap met daaronder amber alleen maar de hoeveelheid licht wat afkomt van de balk verminderen, dus de enige reden waarom ze het zouden kunnen doen is wannabees zijn en dat is de reden dat deze regel er is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
http://www.woorden.org/woord/armatuur ofwel, nee

Daarnaast zal een blauwe kap met daaronder amber alleen maar de hoeveelheid licht wat afkomt van de balk verminderen, dus de enige reden waarom ze het zouden kunnen doen is wannabees zijn en dat is de reden dat deze regel er is.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het ook absoluut niet de bedoeling dat verkeersregelaars met dit soort balken rondrijden. Maar er moet natuurlijk wel een wettelijke basis voor zijn.

Ik kan me een situatie voorstellen waarin een wanabee een dunne doorzichtige armatuur op zn wagen zet waar amber licht uit komt. Daar boven kan een blauwe "sierstrip/spoiler" gemonteerd worden met de hoogte van een normale balk. De spoiler is volgens het woordenboek geen armatuur omdat het niks aan de constructie van de balk toevoegt.

Ik dacht dat dat laatste hier aan de hand was. ik ken de constructie van de balk in dit geval niet.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het ook absoluut niet de bedoeling dat verkeersregelaars met dit soort balken rondrijden. Maar er moet natuurlijk wel een wettelijke basis voor zijn.

Ik kan me een situatie voorstellen waarin een wanabee een dunne doorzichtige armatuur op zn wagen zet waar amber licht uit komt. Daar boven kan een blauwe "sierstrip/spoiler" gemonteerd worden met de hoogte van een normale balk. De spoiler is volgens het woordenboek geen armatuur omdat het niks aan de constructie van de balk toevoegt.

Ik dacht dat dat laatste hier aan de hand was. ik ken de constructie van de balk in dit geval niet.

Dan zou het een niet licht-doorlatende strip moeten zijn want anders is het alsnog een 'blauw' uitstralend licht ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
ja klopt, er zal altijd licht door de kappen heen gaan als ze doorzichtig zijn.... Dat is in dit geval als ik even goed naar de foto kijk. Ik neem aan dat ze hier voor terug gefloten worden?

Maar het theoretische geval dat het een niet licht doorlatende bak bovenop is, dat is dus niet verboden? het lijkt me namelijk wel erg onwenselijk....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid