Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 80990 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Sylvester link=msg=1213926 date=1382797875
In Den Haag betaal je je zeker scheel per uur?
Ik werd net in mijn oor gefluisterd dat de kruising waar het hier omgaat toevallig in een gratis parkeren gebied ligt. De een van de weinige.


sylvester1986

  • Gast
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar wat mag je met zo'n ontheffing?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Ik ga hem niet online zetten ;-) Maar is een vrijstelling voor rvv 1990
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Mag ik voorstellen om een ander topic te openen? De discussie heeft niets meer te maken met het uiterlijk van het voertuig maar met het wel of niet eens zijn van de ontheffingen van een VKR.

Om dan nog even dieper in te gaan op de ontheffingen, die van een VKR of een Infra bedrijf om borden te zetten staan op het verkeer regelen op de snelweg bijna gelijk aan die van een WIS welke als de politie de wet goed leest soms nog verder gaat als de vrijstellingen voor de politie.

Vergeleken worden met een loodgieter, Taxi wat dan ook.... kan ik maar 1 ding op zeggen. Ook deze beroepsgroepen verdienen soms dezelfde vrijstellingen/ontheffingen.
Ik als burger heb bij een ammoniak lek in mijn riool ook liever een loodgieter die de boel kan ontluchten en weet hoe hij er bij moet komen dan een politieauto die de boel afzet en verder niets kan.
Ik als burger zie ook dat diverse mensen met een Taxi worden vervoert en daarbij ook worden begeleid, alsmede dat meditaxi's ook gewoon een taxi kunnen zijn.

Wat we nu doen in dit topic is mensen verwijten de door de wegbeheerder afgegeven vrijstellingen/ontheffingen te gebruiken.

Ik heb het ergens als eens geschreven, met 5.5 jaar KMar ervaring, 3mnd Ambu ervaring ben ik met plezier gaan werken als VKR en wegafzetter. En geloof het of niet, mijn beroep blijft. Gaat niet meer weg, wordt door de overheid nog steeds uitgebreid. En hoewel mensen hier ons niet zien als HV'er, onder onze beroepsgroep zit meer specialiteit dan dat men van de gemiddelde HV'er verwacht. In veel gevallen zorgen wij juist nog eens dat de HV'er zijn werk kan doen.

Kijk eens objectief, kijk eens wat we doen. Kijk eens als agent of je het verkeer ook hele dagen wilt regelen. Kijk eens als Brandweer man of je een hele dag bezig wilt zijn om de wegen af te zetten en omleidingen te plaatsen waar branden zijn geweest. Kijk eens als Ambulance personeel naar de TMA's die total loss worden gereden terwijl jullie bezig zijn met een slachtoffer.

We zijn mensen die een baan hebben gekozen waar ons hart in ligt, maken daarbij naar eer en geweten gebruik van ontheffingen/vrijstellingen. En ja ik zei het al we zijn mensen, dus maken ook fouten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Discussie omtrent de fout geparkeerde politievoertuigen is verplaatst naar het moderatorhok voor overleg. Deze discussie is hier in ieder geval offtopic en op het forum is al ruim genoeg aandacht geweest aan "fout" geparkeerde politieauto's.