Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?  (gelezen 55406 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
N.a.v. het onderwerp Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping kwam bij mij de vraag op.

Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?
Wat voor type en kleur auto / wel of geen striping / alle striping reflecterend ja of nee en wat voor signalering ?
Waar zou jij eventueel de bedrijfsnaam plaatsen op het voertuig ?

Ik ben benieuwd naar de creaties en ideeën die jullie erover hebben.
Als voorbeeld hieronder een aantal citaten met foto’s die er op het forum staan.





Dienst: Security.
Bedrijf: Onbekend. (waarschijnlijk voor Abbott daar zie ik dit voertuig wel eens rijden rond om.)
plaats: Weesp.
Bijzonderheden: ex voertuig van de BVD bedrijfsbrandweer Abbott



Dienst: Radboud Universiteit Nijmegen / UMC St. Radboud
Soort voertuig: Dienstwagen beveiliging
Merk & type: Volkswagen Caddy
Bijzonderheden: Variant op secundaire BZK-striping met (amber?) dashboard-flitser. Er rijdt nog minimaal één andere caddy (ouder model) rond op de campus.



Dienst: Roggendorf Security
Soort voertuig: Surveillance
Merk & type: Volkswagen Caddy
Kenteken: 1-VSV-44
Bijzonderheden: mooie striping, stond vandaag in Ommen bij de Suzuki garage

Wat foto’s die ik op een ander forum heb geplaatst als voorbeeld.
Citaat
Alpha Security


EEPG


Gordijn Global Security


GWS Bewaking


Citaat
Proserve Security


Securitas oude uitvoering


Securitas nieuwe uitvoering


Security Noord



In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
die van roggendorf is wel mooi.


Rossie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Uh....  ;) wat is er mis met de huidige voertuigen welke rijden bij l.a. securitas, group4 etc?
Laten we eerlijk zijn, de beveiligingsbedrijven zijn " enkele varianten daargelaten" enkel bezig om winst te maken. Men gaat dus waarschijnlijk geen geld uitgevenvoor striping en lichtbakken terwijl enkel een sleutelkluis en goede lamp vaak voldoende is, maar...... dromen mag altijd natuurlijk en leuke plaatjes kijken ook  098uo


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Uh....  ;) wat is er mis met de huidige voertuigen welke rijden bij l.a. securitas, group4 etc?
Laten we eerlijk zijn, de beveiligingsbedrijven zijn " enkele varianten daargelaten" enkel bezig om winst te maken. Men gaat dus waarschijnlijk geen geld uitgevenvoor striping en lichtbakken terwijl enkel een sleutelkluis en goede lamp vaak voldoende is, maar...... dromen mag altijd natuurlijk en leuke plaatjes kijken ook  098uo
hahaha je hebt wel gelijk inderdaad. Geen opdrachtgever boeit het wat voor wagen zijn opvolgingsbedrijf rijd en het bedrijf zelf waarschijnlijk ook niet. Ik kan het wel waarderen als een bedrijf met herkenbare wagen aan komt rijden.


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42

zo niet in iedergeval , hoop dat foto nu wel werkt


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport

zo niet in iedergeval , hoop dat foto nu wel werkt

misschien toch een reden om je huisstijl te veranderen als de natuur hem niet mooi vindt??? 998765 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
misschien toch een reden om je huisstijl te veranderen als de natuur hem niet mooi vindt??? 998765 098uo
als eerst die boom eruit :-P


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Is het misschien een idee om de voertuigen uniform te maken. Wel met striping maar geen BZK striping. Of neem de blokmarkering zoals Roggendorf. Ik ben alleen even de officieel benaming van deze "striping" kwijt.

Dat als verplichte striping, een oranje lichtbalk en dan de basiskleur van het voertuig zelf mogen kiezen. Dan wordt het voor iedereen ook duidelijker dat het een beveiligingsvoertuig is. Want nu zie ik soms voertuigen rijden, waarvan ik het idee krijg dat de baas niet wil dat men weet dat het een beveiligingsbedrijf is. De belettering is dan dusdanig klein dat het haast niet op valt.

Nee helaas ik heb er geen foto's van.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Is het misschien een idee om de voertuigen uniform te maken. Wel met striping maar geen BZK striping. Of neem de blokmarkering zoals Roggendorf.
Ik ben alleen even de officieel benaming van deze "striping" kwijt.

Wat jij bedoelt Pully is de Battenburgstriping die Roggendorf heeft.

Dat als verplichte striping, een oranje lichtbalk en dan de basiskleur van het voertuig zelf mogen kiezen. Dan wordt het voor iedereen ook duidelijker dat het een beveiligingsvoertuig is. Want nu zie ik soms voertuigen rijden, waarvan ik het idee krijg dat de baas niet wil dat men weet dat het een beveiligingsbedrijf is. De belettering is dan dusdanig klein dat het haast niet op valt.

Nee helaas ik heb er geen foto's van.

Ook mij lijkt het geen slecht plan als er een uniforme uitstraling komt voor surveillanceauto's voor de beveiliging wat striping
en eventueel Amber zwaailicht betreft.
En men kan zich dan als bedrijf inderdaad herkenbaar maken door zelf het type en kleur voertuig te kiezen met daarop de bedrijfsnaam.
Nu rijdt er inderdaad vanalles rond waarvan je inderdaad niet altijd kan zien dat het een beveiligingsauto is.
Tevens heeft het het voordeel dat hulpdiensten dan gelijk zien waar ze moeten zijn als een mobiel surveillant assistentie
nodig heeft in welke vorm dan ook. Want als MS hebt je niet alleen te maken met politie bij een inbraak melding of
overvalalarm maar kan je ook stuiten op een ongeval of onwelwording of bij een brand en dan is het wel fijn als je gelijk
opvalt met je dienstauto.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
@Enrico1972

Precies de Battenburgstriping. Ik kon er echt niet opkomen. Bedankt voor je aanvulling!

Dat is inderdaad niet alleen voor de burger duidelijker als er een uniforme uitstraling komt, maar ook zeker voor alle hulpdiensten.
Ik denk dat het de hulpverlening zeker ten goede komt.
En om even op mijn vakgebied in te gaan. Ik heb ook weleens beveiligers gezien die in een "priveauto" rijden. Dan rijden wij juist onze surveillance ivm inbraken op een industrieterrein en zien een "verdacht" voertuig rijden en gaan deze volgen. Blijkt het een MS te zijn??
Zonde van onze tijd en inzet denk ik dan, want als wij hadden gezien dat het een MS was dan hadden wij naar een ander stuk van het terrein gegaan. Waardoor de dekking groter was.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.