Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?  (gelezen 55397 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond

  • Beveiliging & Vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Is het niet zo dat die Battenburgstripping afkomstig is van de engelse politie?
Het lijkt er in iedergeval verdacht veel op.



enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Het probleem wat jij aanhaalt over de MS in een burgerauto op een industrieterrein had men kunnen voorkomen door
heel simpel te communiceren met het district en de meldkamer van jullie.
Mocht ik ooit zoiets meemaken dat ik in een burgerauto zou moeten surveilleren dan zal mijn 1e vraag zijn is de politie
op de hoogte van het voertuig waarmee ik ga rijden.

Is het antwoord nee dan stap ik zelf wel naar de wachtcommandant van het district waar ik moet surveilleren om de gegevens
door te geven met het verzoek het in de regio te verspreiden zodat we elkaars werk niet stukmaken.
Want samen staan we sterk is mijn motto. Regelt de werkgever het niet doe ik het zelf wel weet ik tenminste zeker dat het goed gebeurd.
Maar ik ben wat dat aangaat een geval apart en gelukkig weet ik dat van mezelf.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Is het niet zo dat die Battenburgstripping afkomstig is van de engelse politie?
Het lijkt er in iedergeval verdacht veel op.



Dat klopt kerel  :D
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Het probleem wat jij aanhaalt over de MS in een burgerauto op een industrieterrein had men kunnen voorkomen door
heel simpel te communiceren met het district en de meldkamer van jullie.
Mocht ik ooit zoiets meemaken dat ik in een burgerauto zou moeten surveilleren dan zal mijn 1e vraag zijn is de politie
op de hoogte van het voertuig waarmee ik ga rijden.

Is het antwoord nee dan stap ik zelf wel naar de wachtcommandant van het district waar ik moet surveilleren om de gegevens
door te geven met het verzoek het in de regio te verspreiden zodat we elkaars werk niet stukmaken.
Want samen staan we sterk is mijn motto. Regelt de werkgever het niet doe ik het zelf wel weet ik tenminste zeker dat het goed gebeurd.
Maar ik ben wat dat aangaat een geval apart en gelukkig weet ik dat van mezelf.

Helaas gebeurd dat niet overal blijkbaar. ;)

Dan maar een geval apart! Ik heb liever een geval apart in dat geval, dan dat ik onnodig een voertuig observeer en daardoor mijn tijd en inzet onnodig besteedt. Waren er maar meer aparte gevallen die even binnen kwamen op zoiets te melden.  O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Raymond

  • Beveiliging & Vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Dat klopt kerel  :D

Gelukkig m`n ogen zijn nog scherp ;)

En om even op mijn vakgebied in te gaan. Ik heb ook weleens beveiligers gezien die in een "priveauto" rijden. Dan rijden wij juist onze surveillance ivm inbraken op een industrieterrein en zien een "verdacht" voertuig rijden en gaan deze volgen. Blijkt het een MS te zijn??
Zonde van onze tijd en inzet denk ik dan, want als wij hadden gezien dat het een MS was dan hadden wij naar een ander stuk van het terrein gegaan. Waardoor de dekking groter was.

Gevalletje niet over nagedacht vanuit de organisatie....

Ook mij lijkt het geen slecht plan als er een uniforme uitstraling komt voor surveillanceauto's voor de beveiliging wat striping
en eventueel Amber zwaailicht betreft.
En men kan zich dan als bedrijf inderdaad herkenbaar maken door zelf het type en kleur voertuig te kiezen met daarop de bedrijfsnaam.
Nu rijdt er inderdaad vanalles rond waarvan je inderdaad niet altijd kan zien dat het een beveiligingsauto is.
Tevens heeft het het voordeel dat hulpdiensten dan gelijk zien waar ze moeten zijn als een mobiel surveillant assistentie
nodig heeft in welke vorm dan ook. Want als MS hebt je niet alleen te maken met politie bij een inbraak melding of
overvalalarm maar kan je ook stuiten op een ongeval of onwelwording of bij een brand en dan is het wel fijn als je gelijk
opvalt met je dienstauto.

Op zich geen verkeerd idee alleen voor beginnende beveiligingsbedrijven is het wel meteen een flinke kostenpost extra om de auto volledig te laten bestickeren. En eerlijk gezegd vind ik het niet eens echt een noodzaak.
Kijk naar bijvoorbeeld de surveillance auto's van Securitas, die hebben grotendeels heel simpel 4 stickers erop met het logo.
Bumper, zijkanten & achterkant. Naar mijn mening duidelijk genoeg om te zien dat het een surveillance voertuig betreft.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Op zich geen verkeerd idee alleen voor beginnende beveiligingsbedrijven is het wel meteen een flinke kostenpost extra om de auto volledig te laten bestickeren. En eerlijk gezegd vind ik het niet eens echt een noodzaak.
Kijk naar bijvoorbeeld de surveillance auto's van Securitas, die hebben grotendeels heel simpel 4 stickers erop met het logo.
Bumper, zijkanten & achterkant. Naar mijn mening duidelijk genoeg om te zien dat het een surveillance voertuig betreft.

Het gaat in dit geval om uniformiteit. Je noemt nu 1 bedrijf die wel duidelijk herkenbaar is. Maar er zijn er ook genoeg waarbij dit niet is.
En wat is er mis aan uniformiteit. Het klopt dat het een inverstering is, maar het is wel dat het voor een ieder dan duidelijker is met wie ze te maken hebben.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Is het misschien een idee om de voertuigen uniform te maken. Wel met striping maar geen BZK striping. Of neem de blokmarkering zoals Roggendorf. Ik ben alleen even de officieel benaming van deze "striping" kwijt.

Dat als verplichte striping, een oranje lichtbalk en dan de basiskleur van het voertuig zelf mogen kiezen. Dan wordt het voor iedereen ook duidelijker dat het een beveiligingsvoertuig is. Want nu zie ik soms voertuigen rijden, waarvan ik het idee krijg dat de baas niet wil dat men weet dat het een beveiligingsbedrijf is. De belettering is dan dusdanig klein dat het haast niet op valt.

Wat hierboven staat daar kan ik als beveiliger mijn zeker in vinden, maar doet dat gelijk ook voor het uniform van de beveiligers. Het zal voor de burger en de hulpverlener denk ik een stuk duidelijkheid verschaffen als we allemaal het zelfde uniform dragen en de zelfde bestickering op de surveillance wagens hebben. Misschien worden we dan in sommige gevallen dan wel serious genomen.


@Enrico1972

En om even op mijn vakgebied in te gaan. Ik heb ook weleens beveiligers gezien die in een "priveauto" rijden. Dan rijden wij juist onze surveillance ivm inbraken op een industrieterrein en zien een "verdacht" voertuig rijden en gaan deze volgen. Blijkt het een MS te zijn??
Zonde van onze tijd en inzet denk ik dan, want als wij hadden gezien dat het een MS was dan hadden wij naar een ander stuk van het terrein gegaan. Waardoor de dekking groter was.

Ik weet dat natuurlijk niet alle beveiligingsbedrijven geld hebben voor surveillance wagens, maar mag de beveiliging wel in onopvallende wagens surveillance rijden? Moeten deze ook niet herkenbaar zijn. Ik weet dat we alleen in burgerkleding mogen lopen als daar toestemming voor is gegeven door de verantwoordelijk instantie. Geldt dit ook niet voor surveillance wagens?

Hierbij gelijk ook maar een paar foto's van de hondenwagens van mijn bedrijf.





enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Voor surveillance wagens is totaal niets geregeld in de 3 regelingen die er zijn dus ja je mag met burgerauto's rijden.

Voor de mensen die willen weten welke regelingen er zijn heb ik ze even hieronder gezet.
1. Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus
2. Regeling particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus
3. Circulaire particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Hierbij gelijk ook maar een paar foto's van de hondenwagens van mijn bedrijf.




Wat voor merk en type auto is het ? Kan het niet herkennen maar gelet op het embleem gok ik op Fiat.
Het is gelukkig geen rugpijn auto van Renault dat weet ik wel zeker. Als het is om minder op te vallen begrijp ik zwart wel maar zou er persoonlijk niet voor gekozen hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Het lijkt mij een Fiat Fiorino.