Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?  (gelezen 55400 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Voor surveillance wagens is totaal niets geregeld in de 3 regelingen die er zijn dus ja je mag met burgerauto's rijden.

Voor de mensen die willen weten welke regelingen er zijn heb ik ze even hieronder gezet.
1. Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus
2. Regeling particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus
3. Circulaire particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus


Okay bedankt weer wat geleerd. O0

Wat voor merk en type auto is het ? Kan het niet herkennen maar gelet op het embleem gok ik op Fiat.
Het is gelukkig geen rugpijn auto van Renault dat weet ik wel zeker. Als het is om minder op te vallen begrijp ik zwart wel maar zou er persoonlijk niet voor gekozen hebben.

Het is inderdaad een Fiat en type is de fiorino. Het zijn geen verkeerde wagens alleen voor het werk wat ik doe zijn ze net iets te klein, had graag een slag groter gehad. Qua ruimte. Ja de zwarte kleur dat is een keuze van mijn werkgever, maar mijn werkgever wou een wagen met een rustige uitstraling met ook niet teveel bestickering, maar ik moet zeggen ik krijg van veel collega's te horen dat ze de wagen zeker kunnen waarderen.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Wat hierboven staat daar kan ik als beveiliger mijn zeker in vinden, maar doet dat gelijk ook voor het uniform van de beveiligers. Het zal voor de burger en de hulpverlener denk ik een stuk duidelijkheid verschaffen als we allemaal het zelfde uniform dragen en de zelfde bestickering op de surveillance wagens hebben. Misschien worden we dan in sommige gevallen dan wel serious genomen.

En daar kan ik me juist weer in vinden. Omdat deze topic gaat over voertuigen heb ik bewust het uniform niet genoemd.
Maar als je het uniform dan ook mee neemt. Ik zou dan zelf denken aan een aantal verschillende uniformen en dan specifiek gericht op je werkzaamheden. Als je in een winkelstaat moet je natuurlijk een ander uniform aan hebben dan als je hondengeleider bent of op een evenement (houseparty bijv.) je dienst doet. Ik zat zelf te denken aan bijv. 3 verschillende uniformen. 1 Voor de beveiliger in de winkels, 1 voor de hondengeleider en evenementenbeveiliger en 1 voor de MS.
Ik weet dat het een beetje offtopic is, maar toch kon ik het niet laten.

Ik kom een groot voorstander voor uniformiteit. Ik denk zelf ook dat de "geloofwaardig" omhoog gaat. En dat jullie wel serieus worden genomen. Ben persoonlijk van mening dat jullie nu al serieus genomen moeten worden, maar helaas lopen er genoeg mensen rond die er anders over denken.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Voor wat betreft het uniform kan er gepraat worden in het onderwerp Wat is een goed uniform voor de beveiliging
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Raymond

  • Beveiliging & Vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Er zijn inderdaad genoeg beveiligers die niet serieus genomen worden.
Maar aan de andere kant, daar ben je zelf bij.
Uitstraling doet veel met de mens.

Mijn ideale dienstauto zou toch een volkswagen transporter zijn.
Zit comfortabel en hoog, en je hebt ruimte zat om al je zooi in kwijt te kunnen.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Er zijn inderdaad genoeg beveiligers die niet serieus genomen worden.
Maar aan de andere kant, daar ben je zelf bij.
Uitstraling doet veel met de mens.

Mijn ideale dienstauto zou toch een volkswagen transporter zijn.
Zit comfortabel en hoog, en je hebt ruimte zat om al je zooi in kwijt te kunnen.

Maar is de transporter dan niet wat erg groot? Dan kan je ook voor de touran gaan, die is ook vrij ruim van binnen en je hebt daar ook wel overzicht. Het voordeel is dat jullie geen spoedritten hoeven te rijden. De stoelen zijn comfortabel.

Voor de politie vind ik het persoonlijk niks. De stoelen hebben weinig zijdelingse steun vooral als je tijdens een spoedrit stevig door de bocht gaat. De wegligging bij spoed is ook minder, maar tijdens de surveillance wel goed.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Zoiets vind ik wel wat, maar dan wel met Contour stickers, lichtbalk/TA/zoeklicht op het dak.
Logo's aan de zijkanten (waar UMC St Radboud staat) en beveiliging/security op de motorkap.



Raymond

  • Beveiliging & Vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Touran lijkt me ook zeker een prima auto, alleen is deze voor zover ik weet niet op grijs kenteken dus zal de werkgever niet zo snel voor die auto kiezen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
@Sylvester,

De wagen van het UMC St Radboud is een VW Caddy wat zeker een goede dienstauto is voor de beveiliging.
Heeft een hele goede zithoogte ( bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar ) vergeleken met andere kleine bestelauto's en
ook geschikt voor hondengeleiders.

@Raymond,
De VW Touran is er zeker wel op grijskenteken.
De hondenbrigade van Rotterdam - Rijnmond heeft er een aantal alleen denk ik dat de VW Caddy dan goedkoper uitpakt.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9590.msg670819#msg670819

De rijeigenschappen van de VW Caddy zijn ook gewoon goed te noemen hij schakelt o.a. goed door en ook de top is goed.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


KUPO

  • Ziekenhuis Beveiliger.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
  • Praktijkopleider Beveiliger 2 , BHV Ploegleider
En wat dacht je van het wagenpak van de ANWB wegenwacht ,dat bestaat nu ook voor een groot deel uit voertuigen van het type  Touran op grijs kenteken.
Have a safe and productive day


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
@Sylvester,

De wagen van het UMC St Radboud is een VW Caddy wat zeker een goede dienstauto is voor de beveiliging.
Heeft een hele goede zithoogte ( bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar ) vergeleken met andere kleine bestelauto's en
ook geschikt voor hondengeleiders.

VW Caddy zijn in mijn mening zeker goede dienstwagens voor de beveiliging. Ik denk dat het enigste minpuntje is dat ze redelijk duur zijn in aanschaf en dat je redelijk moet bijbepalen voor de opties die je misschien wil hebben. Het blijft VW. ;)


Dan kan je ook voor de touran gaan, die is ook vrij ruim van binnen en je hebt daar ook wel overzicht. Het voordeel is dat jullie geen spoedritten hoeven te rijden. De stoelen zijn comfortabel.

Ik denk dat dit ook geen verkeerde dienstwagen is voor de beveiliging is, maar krijg je dan weer niet de discussie dat we weer te veel op de politie gaan lijken? Ik persoonlijk wil een dienstwagen met een schuifdeur, dus valt de touran voor mij af.


Mijn ideale dienstauto zou toch een volkswagen transporter zijn.
Zit comfortabel en hoog, en je hebt ruimte zat om al je zooi in kwijt te kunnen.

Ik ga persoonlijk ook voor VW Transporter. O0