Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto voor de beveiliging eruit zien ?  (gelezen 55258 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond

  • Beveiliging & Vrijwillige brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Ik ga persoonlijk ook voor VW Transporter. O0

Maar dan voornamelijk omdat je dan ruimte hebt voor je honden incl spullen?

Ik zou persoonlijk niet zoveel ruimte nodig hebben maar het rijd gewoon lekker.  8)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ik denk dat dit ook geen verkeerde dienstwagen is voor de beveiliging is, maar krijg je dan weer niet de discussie dat we weer te veel op de politie gaan lijken? Ik persoonlijk wil een dienstwagen met een schuifdeur, dus valt de touran voor mij af.

Het hoeft niet teveel op de politie te gaan lijken. Als je de uniformiteit invoert zoals ik die eerder omschreven heb. Daarbij sluit je voor de zekerheid de kleur wit uit voor beveiligingsbedrijven. Dan is het wel duidelijk genoeg lijkt mij. Ik begrijp dat je als hondengeleider geen touran wil. Maar heb toch een reactie gelezen dat er korpsen zijn die er mee rijden. Volgens rijdt ZaWa er ook mee. Maar dat is ieders voorkeur. Dan kan je altijd nog er voor kiezen dat er voor hondengeleiders een Caddy of een Transporter komt. Deze voertuigen ook uitvoeren in de uniformen uitvoering. Lijkt me een goed idee.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
De caddy lijkt mij ook niet verkeerd. Rijdt hartstikke fijn (doet qua rijgenot zeker niet onder voor een personenauto). Je zit inderdaad wat hoger en hebt een zee aan ruimte. Op de Radboud universiteit heeft de beveiliging dan ook alleen maar caddy's rijden (zie foto). Ik vind deze auto's er ook erg strak uitzien, maar weet niet of het LFR blij zal zijn als beveiligingsdiensten met zo'n variant op de BZK-striping gaan rijden.

Een vraagje: wat vervoert de gemiddelde beveiligingsauto zoal?
Edit: zie dat hier al een topic over bestaat.
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Een vraagje: wat vervoert de gemiddelde beveiligingsauto zoal?
Wij dit dus.
Wij hoeven niet te klagen.
 - Amber lichtbalk + Zoeklicht en matrixbordje.
 - Groundflares.
 - Spijkermat mocht het nodig zijn.
 - Maglites.
 - Gereedschap.
 - Handschoenen om constatinas te pakken.
 - AED.
 - EHBO tas.
 - Diverse brandblussers.
 - Pylonnen.
 - Scherfvest + Helm.
 - Verrekijker.
 - Fototoestel.
 - Dekens.
 - C2000.
 - 2 oude Houten knuppels.
Uit de topic Wat moet een goede surveillanceauto allemaal aan boord hebben?


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Er zijn bedrijven die met een smartje mobiele surveillance rijden.


sylvester1986

  • Gast
Die wagens kun je makkelijk op slot zetten. 0098


Hier staan wel een aantal Smart toepassingen.
(Copyright © 2008-2011 - Jim McCue)
Bijvoorbeeld


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
De caddy lijkt mij ook niet verkeerd. Rijdt hartstikke fijn (doet qua rijgenot zeker niet onder voor een personenauto). Je zit inderdaad wat hoger en hebt een zee aan ruimte. Op de Radboud universiteit heeft de beveiliging dan ook alleen maar caddy's rijden (zie foto). Ik vind deze auto's er ook erg strak uitzien, maar weet niet of het LFR blij zal zijn als beveiligingsdiensten met zo'n variant op de BZK-striping gaan rijden.

Een vraagje: wat vervoert de gemiddelde beveiligingsauto zoal?
Edit: zie dat hier al een topic over bestaat.

Als je terug leest op dit topic zie je dat ik het ook heb over de Battenburgstriping. Zo'n voertuig MOET juist GEEN BZk-striping krijgen. En ook niet iets wat er op lijkt. Vandaar de Battenburgstriping. Dat is de blokmarkering die je ziet op de politievoertuigen in Engeland.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Als je terug leest op dit topic zie je dat ik het ook heb over de Battenburgstriping. Zo'n voertuig MOET juist GEEN BZk-striping krijgen. En ook niet iets wat er op lijkt. Vandaar de Battenburgstriping. Dat is de blokmarkering die je ziet op de politievoertuigen in Engeland.

Klopt, ik had het ook over mijn foto die Sylvester heeft gequote. Die auto's rijden in Nijmegen rond en zien er op zich best goed uit, alleen met een soort variant op de BZK-striping.
Battenburg zou inderdaad beter zijn! Opvallend en onderscheidend  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Klopt, ik had het ook over mijn foto die Sylvester heeft gequote. Die auto's rijden in Nijmegen rond en zien er op zich best goed uit, alleen met een soort variant op de BZK-striping.
Battenburg zou inderdaad beter zijn! Opvallend en onderscheidend  O0

Mijn fout, had je reactie verkeerd geinterpreteerd. Mijn excuses.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Dat hebben we allemaal wel eens Pully, geen probleem! ;)

Naar aanleiding van dit topic heb ik eens zitten zoeken op 'Mobiele Surveillance'. Moet zeggen dat ik veel foto's tegenkom van bedrijven die in de weer gaan met allerlei soorten en maten strepen. Ik kan me toch niet helemaal de indruk onttrekken dat dit een benadering moet voorstellen van de BZK-striping. Zoals gezegd denk ik niet dat we die richting op moeten willen.

De grotere bedrijven doen dit een stuk minder, maar de uitstraling blijft goed. Persoonlijk vindt ik de voertuigen van G4S wel wat hebben. Rustig, herkenbaar en een visitekaartje voor het bedrijf en de opdrachtgevers. Contourmarkering erbij en het is nog opvallend ook!

Bron: http://www.beveiligingswereld.nl/nieuws/1/3102-scba_vernieuwt_samenwerking_met_g4s

En als je aan de slag gaat met een uniforme striping is het misschien een idee om het 'V'-tje erin te betrekken. Onderstaand voorbeeld is best goed gevonden. Eventueel kijken naar een goede kleurstelling, contourmarkering en een goede plek voor  het bedrijfslogo.

Bron: http://www.veluwsebeveiliging.nl/indexa.htm
Senior GGP / Oost-Brabant