Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1485507 keer)

apoo (en 31 gasten bekijken dit topic.

jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1460 Gepost op: 25 juli 2012, 15:09:50
Technisch gezien ben ik het helemaal met je eens,maar ik vermoed dat ze dat apparaat niet het strand op sturen om een auto uit het water los te trekken,vandaar.
en dat komt omdat de banden van de grote kraan een lagere bandenspanning moet hebben als hij het strand op moet en dus weer opgepompt moeten worden als hij weer de "weg" op gaat en dat die je niet zo 1,2,3  ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1461 Gepost op: 25 juli 2012, 17:35:20
Hangt er maar net vanaf, het betreft een bedrijfswagen die achteruit in het water staat, zolang de motor nog functioneert en niet onderwater heeft gestaan zijn er nog zeker kansen dat hij niet total los is. Helemaal omdat een bedrijfswagen makkelijker is schoon te maken is van waterschade e.d.

als de motor draaide en er komt water in de inlaat, dan is de motor al gauw einde verhaal. Als hij niet draaide hoeft er geen schade aan de motor zelf te zijn. Maar de electronica in de hele auto kun je waarschijnlijk afschrijven en al met al incl erbij nemen dat het zout water is, is het denk ik toch helemaal einde verhaal met die T5. :-X


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1462 Gepost op: 25 juli 2012, 19:52:02
Je kunt een hoop van de brandweer in het Haagse willen zeggen maar niet dat ze daar watervrees hebben.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1463 Gepost op: 25 juli 2012, 19:57:26
Je kunt een hoop van de brandweer in het Haagse willen zeggen maar niet dat ze daar watervrees hebben.....

 ;D ;D ;D ;D
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #1464 Gepost op: 25 juli 2012, 23:12:43
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1465 Gepost op: 26 juli 2012, 02:49:40
Zouden dit mss brandweermensen zijn geweest die liever bij de KNRM gewerkt hadden ... 0098
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #1466 Gepost op: 26 juli 2012, 17:01:11
Motor en hoofdelektronica lijken me toch nog vrij droog te zitten. En die laadbak is toch niets meer dan een stalen lege kast...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1467 Gepost op: 27 juli 2012, 19:51:04
Motor en hoofdelektronica lijken me toch nog vrij droog te zitten. En die laadbak is toch niets meer dan een stalen lege kast...

Geloof mij.... Met zout water wil je dit niet... :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #1468 Gepost op: 27 juli 2012, 20:02:33
Hm ja, is misschien wel waar. Maar een wintertje pekel en zout, is dat niet even erg?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1469 Gepost op: 27 juli 2012, 20:05:24
Hm ja, is misschien wel waar. Maar een wintertje pekel en zout, is dat niet even erg?

Dat zit op je buitenkant. Nu zit het overal rondom het blok. En als je je auto regelmatig wast is de buitenkant weer schoon. Binnenkant blijft doorbijten. Tenzij je besluit de binnenkant ook te wassen. Maarja dat veroorzaakt ook weer uuuh....  ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens