Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1489511 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1280 Gepost op: 1 maart 2012, 09:39:19
Als die precies op de as is geraakt en mogelijk de bodemplaat krom, dan kan het snel gaan.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1281 Gepost op: 1 maart 2012, 09:46:27
Dat ziet er niet echt total loss uit. Die Scenic is er slechter aan toe.

Dit voertuig is total loss, geen twijfel over mogelijk.

Echter, alleen maar omdat de kosten voor het maken niet opwegen tov. de dagwaarde.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1282 Gepost op: 1 maart 2012, 09:48:10
een dienstvoertuig wordt niet zomaar los verklaard. tegenwoordig wordt de inbouw ook mee genomen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1283 Gepost op: 1 maart 2012, 12:45:33
Ik heb dienstvoertuigen gezien die er veel slechter aan toe waren (en ouder waren) die gewoon gemaakt zijn en tot op de dag van vandaag rond rijden. Mede vanwege de inbouw/uitbouw kosten en alle ''extra'' spullen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1284 Gepost op: 1 maart 2012, 23:34:55
Over het algemeen ligt het onderhoud van voertuigen bij een leasemaatschappij (brandstof+onderhoud). Eigendom van voertuig bij korps zelf.

Voor het onderhoud/schadeherstel is er een potje geld. Als potje leeg is, auto weg. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen (bijvoorbeeld de MB's van de VP R-R). Die blijven rijden tot er nieuwe Duitsers kunnen komen waarschijnlijk.

Ik weet wel eens van auto's die na 1 1/2 jaar weg zijn gegaan, nog lang niet aan de kilometers, maar veel onderhoud. Of auto's die ruim over de kilometers zaten maar vrijwel geen onderhoud en schade hebben gehad. Ook de veroorzaker van schade maakt verschil.... eigen potje of van de tegenpartij.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1285 Gepost op: 2 maart 2012, 00:45:31
Over het algemeen ligt het onderhoud van voertuigen bij een leasemaatschappij (brandstof+onderhoud). Eigendom van voertuig bij korps zelf.

Tsja, dat is toch vooralsnog helemaal korps-afhankelijk ! ''Onze'' voertuigen zijn gewoon eigendom van het korps ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #1286 Gepost op: 2 maart 2012, 00:50:06
Tsja, dat is toch vooralsnog helemaal korps-afhankelijk ! ''Onze'' voertuigen zijn gewoon eigendom van het korps ...

Ja dat staat er ook, eigendom korps. Maar geen tankpas, maar een envelopje met geld voor tanken! Zonder gekheid, betalen ze zelf onderhoud of ligt dat gewoon bij leasemaatschappij?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1287 Gepost op: 2 maart 2012, 00:52:59
Juist, het onderhoud en dergelijke wordt (vooralsnog) zelf gedaan.

Met ingang van 01 juni schijnt dat we allemaal naar de ''gewone'' dealer moeten, hoe het dan geregeld is qua financiën, géén idee.

Maar goed, daar ging het topic niet helemaal over  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1288 Gepost op: 4 maart 2012, 09:05:10
Nog eentje die ik tegen kwam:

http://www.nufoto.nl/fotos/270813/politiewagen-total-loss-na-aanrijding-hoogvliet.html

Politiewagen total loss na aanrijding Hoogvliet
HOOGVLIET - Een politiewagen raakte vanmorgen betrokken bij een verkeersongeval aan de Endenhout in Hoogvliet. Een personenauto ramde de politiewagen in de bijrijders kant, een politieagente raakte hierbij gewond.

De politieagente klaagde over nek en rugklachten. Het ambulancepersoneel heeft de agente die nog in de wagen zat nagekeken, zij kon op eigen kracht naar de ambulance lopen en hoefde niet mee naar het ziekenhuis. De andere 2 vrouwen van de personenauto raakte niet gewond en kwamen met de schrik vrij.

Allebei de auto’s zijn total loss en zijn geborgen, wie er verkeerd zat bij het ongeval is onbekend.


Ik vraag mij af of hij echt total-los is maar dat terzijde...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1289 Gepost op: 8 maart 2012, 18:23:34
Ik hoop dat de bestuurder/ster alleen een beetje spierpijn hieraan overhoud.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/422010/politiewagen-op-weg-naar-ongeluk-rijdt-auto-aan
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.