Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1483073 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #1420 Gepost op: 14 juli 2012, 10:31:14
HAPS - De gloednieuwe bosbrandweerwagen bestemd voor de brandweer Hoog-Soeren is vrijdagmiddag gestrand in Haps. Vermoedelijk begaf de versnellingsbak het. Hierbij verloor de wagen heel wat olie op de Sint-Hubertseweg.
De brandweerwagen is opgebouwd door Plastisol in Wanroij. Deze was onderweg naar de dealer in Nijmegen toen het misging. Brandweerlieden ruimen de rotzooi op.  

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/177516972/Gloednieuwe+bosbrandweerwagen+gestrand+in+Haps.aspx


p2kflex
16:49:04 13-07-12GROUP-1TOTALE POST HAPS RUSTIG OPKOMEN > (INZET: REINIGEN WEGDEK) PUTSELAARSTRAAT HAPS
1170661BRW Brabant-Noord (Haps) (Groep vertraagd)
1170699BRW Brabant-Noord (Haps) (Monitorcode)
1180698BRW Brabant-Noord (Haps) (Lichtkrant)
1180699BRW Brabant-Noord (Haps) (Techniek)
Het is een hydrauliekslang die is gaan lekken dus niets om ons zorgen om te maken

Bron: Dealer


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #1421 Gepost op: 14 juli 2012, 11:33:05
Het is een hydrauliekslang die is gaan lekken dus niets om ons zorgen om te maken

Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling..... :-X


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #1422 Gepost op: 14 juli 2012, 11:56:33
Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling..... :-X
Nee dat niet maar liever een defecte slang of koppeling dan een kapotte versnellingsbak
Een slang/koppeling kan beschadigd zijn tijdens de diverse werkzaamheden (of niet goed aangedraaid)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1423 Gepost op: 14 juli 2012, 19:54:16
Nee dat niet maar liever een defecte slang of koppeling dan een kapotte versnellingsbak
Een slang/koppeling kan beschadigd zijn tijdens de diverse werkzaamheden (of niet goed aangedraaid)

Om een hydrauliekslang dusdanig te beschadigen tijdens werkzaamheden dat die gaat lekken moet je toch wel behoorlijk je best doen, dat gaat niet met een klap met een stuk gereedschap wat je gebruikt bij een nieuw voertuig (daar zal echt geen slijptol bij gebruikt worden althans niet op dergelijke plekken)
Zou zelf dus eerder denk aan een productie / montage fout zoals het onvoldoende aanknijpen van een slangtule of de koppelingen niet recht in elkaar waardoor je de koppeling onvoldoende vast kunt zetten terwijl de koppeling zich onderdruk wel recht zet met (behoorlijke) lekkage als gevolg
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Mennoplug

  • Incidentenfotograaf Noordwijk en omgeving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
  • Noordwijkse fotograaf sinds 2011
    • 1-1-2Noordwijk
Reactie #1424 Gepost op: 18 juli 2012, 00:27:36
Laatste bevrijding zwaar voor Pol. wagen NWK

vanochtend werd het korps Noordwijk en de officier van dienst opgeroepen voor een bevrijding licht.
 
Omdat er bij de Duinweg een vrouw van het paard was gevallen, en het regende, dacht de politie aardig te zijn en in de politiewagen te zetten.
 
Dat was geen handige zet, ze kreeg last van haar rug en werd de brandweer opgeroepen. Deze werd eerst met licht opgeroepen, daarna werd het zwaar waardoor de hulpverleningsvoertuig ter plaatse kwam. De brandweer heeft een paar stoelen weggeknipt en heeft daarna samen met de ambulancedienst en politie de vrouw op een wervelplank gelegd, en is daarna met spoed naar een ziekenhuis vervoerd.
 
Tekst en foto’s: Menno Plug




Hopelijk plaatsen de foto's zichzelf.
http://1-1-2noordwijk.nl/nieuws/brandweer-bevrijd-vrouw-uit-politiewagen-duinweg-noordwijk/


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1425 Gepost op: 18 juli 2012, 10:01:11
Dit gebeurt best regelmatig. Krijgen de politiemensen geen instructies hierover dat ze mensen na een ongeval niet in hun wagen mogen laten plaatsnemen?
Dat het je als normale burger gebeurt kan ik inkomen, maar als hulpverlener.....
Ik weet het zelfs  :D
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1426 Gepost op: 18 juli 2012, 10:12:48
Dit gebeurt best regelmatig. Krijgen de politiemensen geen instructies hierover dat ze mensen na een ongeval niet in hun wagen mogen laten plaatsnemen?
Dat het je als normale burger gebeurt kan ik inkomen, maar als hulpverlener.....
Ik weet het zelfs  :D

Oh, dat krijgen ze wel hoor... Maar jah....  ::)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1427 Gepost op: 18 juli 2012, 10:44:26
Hoevaak daar niet voor gewaarschuwd wordt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1428 Gepost op: 18 juli 2012, 19:20:16
Niet zo heel waakzaam maar wel heeeeeel dienstbaar  0098
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1429 Gepost op: 18 juli 2012, 19:23:27
Wel radicaal, volgens zijn een luchtratel en dopje net zo snel en dan kan de auto weer gebruikt worden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.