Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1485240 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1450 Gepost op: 24 juli 2012, 15:15:32
Wat voor mij het belangrijkste is is dat er voor zover wij weten geen slachtoffers zijn.
Materiaal is vervangbaar een mensenleven niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1451 Gepost op: 24 juli 2012, 19:55:22
Brandweer schiet zichzelf te hulp


 SCHEVENINGEN - Een grote bestelwagen van de brandweer is dinsdag in het water van de haven van Scheveningen beland.

Foto:  NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

De wagen gleed achteruit een botenhelling af, hoewel brandweerlieden nog probeerden het voertuig tegen te houden. Dat meldde de Veiligheidsregio Haaglanden.

Een grote sterkere brandweerwagen moest eraan te pas komen om de bestelwagen weer op het droge te trekken. Niemand raakte gewond. Hoe groot de schade aan de wagen is, is niet bekend.

Bron : Nu.nl



 


.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #1452 Gepost op: 24 juli 2012, 20:02:51
Verkeerde inschatting....alhoewel inschatting? Bij ons verkent de chauffeur tijdens het gereedmaken van de boot de helling. Als de chauffeur dat had gedaan, had hij gezien dat er een stukje helling niet glad was (rechts op de foto). En dat stukje is breed genoeg....

Maar ik ken de omstandigheden niet. En wij maken ook wel eens inschattingsfouten.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1453 Gepost op: 24 juli 2012, 20:20:33
Die Unimog moeten ze in Den Haag voorlopig maar niet afschaffen,eerder de afgelopen week een 4x4 pickup van de brandweer aan het strand uit zee getrokken en nu dit.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #1454 Gepost op: 24 juli 2012, 21:36:59
En zag ik het goed dat er een boot van de HVRB getrailerd werd? Was dit een vervangend voertuig voor alle defecte Mitsubishi's? Wie geeft er uitsluitsel?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1455 Gepost op: 24 juli 2012, 23:06:11
Die Unimog moeten ze in Den Haag voorlopig maar niet afschaffen,eerder de afgelopen week een 4x4 pickup van de brandweer aan het strand uit zee getrokken en nu dit.

Ze hebben toch ook de Grote Kraan nog kan het ook wel hoor.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1456 Gepost op: 24 juli 2012, 23:13:36
Ze hebben toch ook de Grote Kraan nog kan het ook wel hoor.

Maar niet op het strand vermoed ik.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1457 Gepost op: 24 juli 2012, 23:20:44
Maar niet op het strand vermoed ik.

Waarom niet met alwiel aandrijving en terreinbanden op het voertuig, ik zie het probleem niet.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1458 Gepost op: 24 juli 2012, 23:39:28
Waarom niet met alwiel aandrijving en terreinbanden op het voertuig, ik zie het probleem niet.

Technisch gezien ben ik het helemaal met je eens,maar ik vermoed dat ze dat apparaat niet het strand op sturen om een auto uit het water los te trekken,vandaar.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1459 Gepost op: 25 juli 2012, 12:34:30
Die Unimog moeten ze in Den Haag voorlopig maar niet afschaffen,eerder de afgelopen week een 4x4 pickup van de brandweer aan het strand uit zee getrokken en nu dit.
En ook daarvan hebben we inmiddels beeld  ;D

Brandweer Kijkduin 2012
Peen
Redacteur van