Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1489768 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #1470 Gepost op: 27 juli 2012, 22:50:57
Citaat
Zouden dit mss brandweermensen zijn geweest die liever bij de KNRM gewerkt hadden

Nee, ondersteunende dienst personeel, dus wel werkzaam bij, maar geen brandweer man,
En de Mitsubishi wordt door de vrijwilligers van de HVRB gebruikt, dus ook eigenlijk niets met de operationele dienst te maken, behalve de kleur en de striping.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1471 Gepost op: 27 juli 2012, 23:04:13
Citaat
Agent veroorzaakt aanrijding

De bestuurder van een onopvallende politieauto heeft vrijdagavond in Roermond een ongeval veroorzaakt.

Daarbij raakten twee mensen lichtgewond. De agent was rond 18 uur met een collega op weg naar een ruzie in de wijk Kapel.

In een flauwe bocht belandde de politieauto op de linkerweghelft en botste daar op een tegenligger. Vervolgens knalde hij op een stilstaande auto.

Eén bestuurder moest met  nekklachten naar het ziekenhuis, de andere bestuurster kon ter plaatse worden behandeld aan haar arm. Alledrie de auto's raakten zwaar beschadigd.

De ruzie waar de agenten naar op weg waren bleek achteraf mee te vallen.

http://www.l1.nl/nieuws/186465-agent-veroorzaakt-aanrijding#.UBL_J7Qlvng

Citaat
Gewonden na botsing met onopvallende politiewagen

Een agent in een onopvallende auto van de politie heeft vrijdagavond rond 18.00 uur een ongeluk veroorzaakt op de Kapellerlaan in Roermond. De politie was op weg naar een ruzie op de Herkenboscherweg. Omdat alle 'gewone' politiewagens in gebruik waren, gingen de agenten met een 'normale' auto op pad.

Roermond
Van onze verslaggever
Ter hoogte van Kapel in 't Zand kwam de wagen op de linkerweghelft terecht en botste tegen een tegenligger. Vervolgens reed hij ook tegen een tweede, stilstaande auto aan. De bestuurder van die auto is met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht. De bestuurster van de eerste auto is ter plaatse behandeld aan letsel aan haar arm. De auto' s raakten alledrie zwaar beschadigd. De oorzaak van het ongeval is nog niet bekend.
De Kapellerlaan werd even na acht uur weer vrijgegeven voor ’t verkeer. De weg was afgesloten voor uitgebreid technisch onderzoek.

http://www.limburger.nl/article/20120727/REGIONIEUWS03/120729607/1030#Gewonden_na_botsing_met_onopvallende_politiewagen_?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Gezien de omschrijving zo het gaan om de audi. Want een geïmporteerd voertuig betreft. Lijkt me nou niet echt een normaal onopvallend voertuig.  :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1472 Gepost op: 28 juli 2012, 14:34:18
Gezien de omschrijving zo het gaan om de audi. Want een geïmporteerd voertuig betreft. Lijkt me nou niet echt een normaal onopvallend voertuig.  :-\

Daar in de grensstreek hebben ze wel meer ''aparte'' politievoertuigen. Dat jasje is overigens ook geen gewone dienstkleding, wat mij doet vermoeden dat het mogelijk iets iets van een JHT of GOPT ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1473 Gepost op: 28 juli 2012, 14:50:11
GOPT is? JHT rijdt in andere voertuigen  ;)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #1474 Gepost op: 28 juli 2012, 15:20:27
GOPT is? JHT rijdt in andere voertuigen  ;)
Ik ga uit van GrensOverschrijdende PolitieTeams
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1475 Gepost op: 29 juli 2012, 04:45:03
GOPT is? JHT rijdt in andere voertuigen  ;)



Wat is een JHT team?


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1476 Gepost op: 29 juli 2012, 10:15:37
Joint Hit Team.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #1477 Gepost op: 29 juli 2012, 10:32:04
En wanneer en hoe wordt het JHT ingezet?


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #1479 Gepost op: 29 juli 2012, 10:44:29
Mijn dank...