Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1489448 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #3660 Gepost op: 31 augustus 2016, 07:52:48
Citaat van: Bert65 link=msg=1444976 date=1472592194
Als ik kijk hoe de voertuigen staan, denk ik dat de Touran de Ford linksachter heeft geraakt. De brandweerman zou de de achterkomende politiewagen over het hoofd hebben gezien bij het linksaf slaan.
Lijkt er meer op dat de betuurder van de politieauto verrast is door het afslaan van de brandweerman en of deze over het hoofd heeft gezien.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3661 Gepost op: 31 augustus 2016, 11:26:38
Lijkt er meer op dat de betuurder van de politieauto verrast is door het afslaan van de brandweerman en of deze over het hoofd heeft gezien.
Afslaand verkeer moet voorrang verlenen aan rechtdoorgaand verkeer.
Ja ook verkeer van achteren...

Algemene tip: Spiegelen, voor je afslaat of van rijstrook wisselt.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3662 Gepost op: 31 augustus 2016, 11:47:34
Citaat van: CopVR3 link=msg=1445037 date=1472635598
Afslaand verkeer moet voorrang verlenen aan rechtdoorgaand verkeer.
Ja ook verkeer van achteren...

Algemene tip: Spiegelen, voor je afslaat of van rijstrook wisselt.
In mijn ogen een wat snelle conclusie, want als de Ford al bezig is met zijn "bijzondere manoeuvre" dan mag ook de politieauto ivm art5 wvw geen "bijzondere manoeuvre" starten om hem in te halen.  Immers bij normaal inhalen is de kans op gezien worden al klein.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3663 Gepost op: 31 augustus 2016, 12:22:41
In mijn ogen een wat snelle conclusie, want als de Ford al bezig is met zijn "bijzondere manoeuvre" dan mag ook de politieauto ivm art5 wvw geen "bijzondere manoeuvre" starten om hem in te halen.  Immers bij normaal inhalen is de kans op gezien worden al klein.
Helaas die vlieger gaat niet op.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3664 Gepost op: 31 augustus 2016, 12:25:52
Maar goed ik doe nu eigelijk een aanname want was er niet bij in dit geval. Vanaf het scherm is e.e.a. niet goed af te lezen. (vandaar ook mijn "tip" in algemene vorm onderaan mijn post)

Heb zulke kwesties ook op papier al heel vaak voorbij zien komen. Met allen dezelfde uitkomst... dus ik roep niet zomaar wat.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3665 Gepost op: 31 augustus 2016, 12:48:33


dan mag ook de politieauto ivm art5 wvw geen "bijzondere manoeuvre" starten om hem in te halen.
Inhalen an sich is trouwens geen bijzondere manoevre.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3666 Gepost op: 31 augustus 2016, 16:00:05
Bron RTV Drenthe

woensdag 31 augustus 2016

ASSEN - Een motoragent is vanmiddag bij een achtervolging op de Nobellaan in Assen met zijn motor onderuit gegaan.

De agent achtervolgde een scooter met daarop twee jongens. Ook zij kwamen ten val, maar gingen ervandoor en worden nog gezocht. De politie roept mensen in een Burgernetmelding op uit te kijken naar een rode scooter, mogelijk van het type Gilera Runner. De bestuurder van de scooter heeft volgens de politie mogelijk een gebroken neus.

De agent raakte gewond, maar hoefde niet naar het ziekenhuis. Waarom hij de scooterrijder achtervolgde, is niet bekend.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/112606/Motoragent-onderuit-tijdens-achtervolging-in-Assen


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #3667 Gepost op: 31 augustus 2016, 19:47:13
Achtervolgen op de motor, hou daar altijd beetje dubbel gevoel aan over. Hopelijk spoedig herstel voor de collega.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3668 Gepost op: 31 augustus 2016, 20:54:30
Achtervolgen op de motor is wel nodig bij een scooter (of 180cc Runner..), maar dan wel liever met de F700GS ipv de zware. Net even wat wendbaarder op snelheid. Of je een auto moet achtervolgen op de motor is inderdaad nog maar de vraag.

Ik hoop dat de lichamelijke schade meevalt voor de collega.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3669 Gepost op: 31 augustus 2016, 21:10:57
Citaat van: CopVR3 link=msg=1445059 date=1472640513
Inhalen an sich is trouwens geen bijzondere manoevre.
Elke andere verrichting dan het vervolgen van de doorgaande rijstrook is een bijzondere verrichting volgens het theorieboekje CBR. Vandaar ook mijn opmerking.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.