Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1485248 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #550 Gepost op: 17 november 2010, 19:34:58
Onopvallend politie voertuig rijd tegen een scooter rijder aan in Dordrecht. De politie was met spoed onderweg naar een melding.

Foto's staan op de volgende website: http://www.brandongevallen.nl/artikelen.php?id=11042
Brandweer Papendrecht


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #551 Gepost op: 17 november 2010, 19:42:14
Wel vreemd dat ze 't met de kentekens niet zo nauw nemen..


HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #552 Gepost op: 17 november 2010, 20:26:41
Valt mij 1 ding op.. Sinds wanneer gebruiken ze meet apparatuur bij de VOA?
Mijn vader is landmeetkundige geweest en die had precies zulke apparatuur. Kan iemand mij vertellen waar de VOA dit voor gebruikt?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #553 Gepost op: 17 november 2010, 20:31:17
Om de onderlinge afstand tussen de objecten te bepalen.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #554 Gepost op: 18 november 2010, 15:43:56
Valt mij 1 ding op.. Sinds wanneer gebruiken ze meet apparatuur bij de VOA?
Mijn vader is landmeetkundige geweest en die had precies zulke apparatuur. Kan iemand mij vertellen waar de VOA dit voor gebruikt?
Om de onderlinge afstand tussen de objecten te bepalen.
of om lengte van remsporen te meten... de dimensies van een ongevalslokatie zodat de berekeningen allemaal kloppen...  Het werk van de VOA wordt steeds strenger beoordeeld, en moet aan steeds hogere eisen voldoen..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #555 Gepost op: 18 november 2010, 17:28:26
Kortom: om de hele ongevalsituatie en omgeving te digitaliseren en in te lezen in CAD. Op basis hiervan worden tekeningen vervaardigd en berekeningen gedaan. :)


HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #556 Gepost op: 18 november 2010, 18:27:03
Ah! Kijk, ik wist niet dat ze tegenwoordig gebruik maken van deze apparatuur. Hier in t hoge noorden zie ik ze nog telkens met een (hoe noem je zoiets?) apparaat dat het aantal meters meet d.m.v. het aantal omwentelingen van het wiel. Daarom verbaasde ik me er over. Maar bedankt voor de info! O0


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #557 Gepost op: 19 november 2010, 12:30:44
Citaat
Levensgevaarlijk rijgedrag
Utrecht, 19-11-2010 • Na een achtervolging door de stad houdt de politie in de nacht van donderdag 18 op vrijdag 19 november twee verdachten aan wegens levensgevaarlijk rijgedrag.

Die nacht omstreeks 00.25 uur zien surveillerende agenten een auto met een geschorst kenteken rijden op de Kardinaal de Jongweg. Ze willen de auto controleren. Nog voor ze daartoe over kunnen gaan, zien ze de bestuurder een andere auto rechts inhalen. Op de Talmalaan geven ze hem een stopteken. In plaats van de stoppen gaat de bestuurder er echter met hoge snelheid vandoor. De agenten zetten de achtervolging in.

Achtervolging
Via de Draaiweg en de Oudenoord rijdt de bestuurder naar de Anton Geesinkstraat. Meerdere politieauto’s proberen de auto de pas af te snijden. De bestuurder lapt alle verkeersregels aan zijn laars om te ontkomen. Via een fietspad rijdt hij richting Marnixlaan en Einsteindreef. Daarbij rijdt hij twee keer door rood en dooft hij zijn verlichting. De rit voert door een woonwijk naar de Eykmanlaan. Daar neemt de bestuurder de verkeerde weghelft. Op de Albert Schweizerdreef botst de auto op een politiebus. De auto komt in de bosschages tot stilstand.

Aanhouding
De twee inzittenden stappen uit. Ze rennen weg. Agenten slagen erin hen aan te houden. Het gaat om twee mannen uit Utrecht van 20 en 21 jaat. Beiden zijn veelpleger. De bestuurder heeft geen geldig rijbewijs. De agenten nemen de verdachten mee naar het politiebureau voor verhoor. De politie doet onderzoek en maakt proces-verbaal op.

http://www.politie.nl/utrecht/nieuws/101119rijgedrag.asp


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #558 Gepost op: 22 november 2010, 00:49:23
http://www.politie.nl/utrecht/nieuws/101119rijgedrag.asp

Het gaat goed met de voertuigen van de regiopolitie Utrecht, zie volgend bericht van RTVUtrecht.nl

Utrechter botst tegen politiewagen
 
MAARSSEN - Een 22-jarige automobilist is zaterdagnacht in Maarssen tegen een politiewagen gereden. Zowel de automobilist als een 27-jarige agent raakten daarbij gewond.

Agenten waren bezig met een hardrijder op de Straatweg, toen de Utrechter met hoge snelheid kwam aanrijden. Ondanks lichtsignalen kon de automobilist niet tijdig afremmen. Hij probeerde nog uit te wijken en raakte eerst een betonnen wegafscheiding, voordat hij de politiewagen ramde.

De wagen schoot naar voren en raakte de politieman en de man die net werd toegesproken. De agent moest naar het ziekenhuis, maar zijn arm bleek niet gebroken. De Utrechter ging op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis omdat hij gewond was geraakt aan zijn neus.


Gelukkig is het goed afgelopen voor alle betrokken.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #559 Gepost op: 22 november 2010, 01:07:20
De Utrechter ging op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis omdat hij gewond was geraakt aan zijn neus.

Zou toch zeggen dat dit een aanhouding art.5/6 zou zijn.... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !