Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1489709 keer)

elvin (en 5 gasten bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #750 Gepost op: 27 mei 2011, 11:22:59
Jeroen,

Ik heb van de site het artikel erbij gepakt:

Citaat
26-05-11 Gewonde bij aanrijding met dienstvoertuig
AMSTERDAM - Bij een aanrijding tussen drie voertuigen op de Meer en Vaart in Amsterdam-Osdorp, is donderdagmiddag in ieder geval één persoon gewond geraakt. Bij de aanrijding was ook een busje van de Politie betrokken, welke van achteren werd aangereden.

Voor alsnog lijkt het op een kop-staart botsing. Het is onduidelijk hoe de aanrijding precies heeft kunnen ontstaan. Vermoedelijk zagen de achterop komende voertuigen het politiebusje over het hoofd. De Verkeers Ongevallen Analisten van de politie Amsterdam deed ter plaatse onderzoek naar de toedracht van de aanrijding.

Het is onbekend hoeveel personen er gewond zijn geraakt. In ieder geval één persoon is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Wat me opvalt is dat de VOA van Amsterdam ter plaatse onderzoek deed... Er is toch een politievoertuig bij betrokken? Moet de VOA van een andere regio dan geen onderzoek doen?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #751 Gepost op: 27 mei 2011, 11:51:09
Jeroen,

Ik heb van de site het artikel erbij gepakt:

Wat me opvalt is dat de VOA van Amsterdam ter plaatse onderzoek deed... Er is toch een politievoertuig bij betrokken? Moet de VOA van een andere regio dan geen onderzoek doen?

Dat is inderdaad vreemd ja. Als er geen letsel was geweest had VOA AA hem gewoon op kunnen nemen. Voor zover ik heb kunnen zien is er wel iemand mee gegaan in de ambulance, dus zal er letsel zijn geweest.

Vreemd. Wellicht iemand die er meer van weet?... Politie had hier overigens ook geen persalarm voor afgegeven, wat normaal wel gebeurd bij aanr met dienstvoertuig.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #752 Gepost op: 27 mei 2011, 12:42:56
Vreemd. Wellicht iemand die er meer van weet?... Politie had hier overigens ook geen persalarm voor afgegeven, wat normaal wel gebeurd bij aanr met dienstvoertuig.

Daar is volgens mij alleen sprake van als er bij de aanrijding sprake van (ernstig) letsel of als de agenten als verdachte worden aangemerkt ... Bij een kop staart waarbij het dienstvoertuig aangereden wordt is daar geen sprake van  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #753 Gepost op: 27 mei 2011, 18:01:16
Vandaag bij de autoveiling een surveillancebus van politie Flevoland gespot
Hij was van binnen helemaal gesmolten en het voorruit was gesprongen.
Later foto's


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #754 Gepost op: 29 mei 2011, 13:21:35
Daar is volgens mij alleen sprake van als er bij de aanrijding sprake van (ernstig) letsel of als de agenten als verdachte worden aangemerkt ... Bij een kop staart waarbij het dienstvoertuig aangereden wordt is daar geen sprake van  ;)

Hmmm... dat vraag ik me af. Wie weet reed de pitbus op die kruising bijv. wel achteruit?.. Is het dan nog steeds de schuld van achteropkomend verkeer?   ???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #755 Gepost op: 29 mei 2011, 13:52:49
Hmmm... dat vraag ik me af. Wie weet reed de pitbus op die kruising bijv. wel achteruit?.. Is het dan nog steeds de schuld van achteropkomend verkeer?   ???

Als verdachte van een aanrijding waarbij ernstig letsel en/of de dood ten gevolgen is. Ik heb overigens het idee dat er langzamerhand wat andere regels gelden, mede omdat veel VOA's inmiddels inter-regionaal zijn  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #756 Gepost op: 29 mei 2011, 14:35:37
Vandaag bij de autoveiling een surveillancebus van politie Flevoland gespot
Hij was van binnen helemaal gesmolten en het voorruit was gesprongen.
Later foto's

Hierbij de foto's








s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #757 Gepost op: 29 mei 2011, 19:40:20
Hierbij de foto's








Brandbommetje ... Toevalig niet van Urk ???


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


Rub3n

  • Gast
Reactie #759 Gepost op: 29 mei 2011, 20:27:30
Waarom laat tie de geluidssignalen aan terwijl die daar stil staat?