Zijn hier ook rechters, advocaten of medewerkers van Justitie op dit forum?

Auteur Topic: Zijn hier ook rechters, advocaten of medewerkers van Justitie op dit forum?  (gelezen 1474 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
We krijgen hier veel reactie's van hulpverleners en geintresseerde, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er ook mensen op dit forum zijn die werkaam zijn in de bovenstaande beroepen.

Waarom ik dat vraag is omdat ik vooral benieuwd ben hoe het zit met de straffen in ons land. Zijn rechters en Officieren van Justitie gebonden aan richtlijnen op bijvoorbeeld straffen of is het de keuze van deze mensen zelf om een bepaalde straf te eisen, danwel op te leggen?

Deze vraag is met name gegroeid omdat ik een paar keer op dit forum reactie's heb gezien over het lage straffen in NL. En als deze mensen een reactie willen geven, dan kan er mogelijk meer begrip opgebracht worden over de manier van straffen.

Ik hoop dan ook dat er snel reactie's zullen komen.


het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik weet dat Justitie voor de strafeisbepaling gebruik maakt van BOS/polaris (Beslissing Ondersteunend Systeem). Deze kan je zelf ook gebruiken. Is eventjes stoeien maar dan bak je zo je eigen zaak...
http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/bos_polaris/

En natuurlijk al die honderden aanwijzingen van het OM.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ik weet dat Justitie voor de strafeisbepaling gebruik maakt van BOS/polaris (Beslissing Ondersteunend Systeem). Deze kan je zelf ook gebruiken. Is eventjes stoeien maar dan bak je zo je eigen zaak...
http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/bos_polaris/

En natuurlijk al die honderden aanwijzingen van het OM.

Dank je wel. Hopelijk dat hier meer mensen naar gaan kijken. Ik ga dat ook zo doen en hopelijk begrijp ik dan meer over hoe ze bij soms naar m.i. absurde lage straffen komen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Begrijpen zal ik het niet, maar ik zie wel waar het vandaan komt O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ik zal het ook niet begrijpen. Had ook de verkeerde woorden gekozen. Ik denk dat begrip een beter woord. Het begrip dat het OM ook aan beperkingen zit. ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.