Is het een idee om de reddingsbrigades BOA te maken

Auteur Topic: Is het een idee om de reddingsbrigades BOA te maken  (gelezen 13675 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #30 Gepost op: 7 februari 2012, 09:23:55
Mijn beeld is dat in incidentele gevallen een bekeuring kan helpen bij je werk als strandwacht, echter is je taak hulp verlenen en een veilig strand en geen politie agent moet willen zijn. Als boa graag je ook een hoop ellende over je heen die ik niet als vrijwilliger zou willen hebben.

9910001
9910001


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #31 Gepost op: 7 februari 2012, 12:20:52
ik ben bang dat je als vrijwilliger te veel tijd in een boa opleiding moet stoppen. met een herhaling was mijn collega een week bezig. Als hoby niet haalbaar.

9910001

Daar zit wel wat in. Om daar nu een week verlof voor op te nemen?? Ik denk dat je dan veel vrijwilligers kwijtraakt en dat is niet de bedoeling.

Dan moet je gaan kijken wat een grotere prio heeft het redden van levens en toezichthouden of handhaven en je personeel kwijtraken? Dan ga ik toch voor het eerste.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #32 Gepost op: 7 februari 2012, 14:55:44
Mijn beeld is dat in incidentele gevallen een bekeuring kan helpen bij je werk als strandwacht, echter is je taak hulp verlenen en een veilig strand en geen politie agent moet willen zijn. Als boa graag je ook een hoop ellende over je heen die ik niet als vrijwilliger zou willen hebben.

9910001
Zit een strandwacht dan bij een RB, of is een RB-lid dan ook een strandwacht?
Zoals ik bovenstaande lees (correct me if i'm wrong) zijn dit 2 verschillende dingen. Of niet ?
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #33 Gepost op: 7 februari 2012, 15:12:42
Een rb lid kan strandwacht zijn maar dit hoeft niet. Ik neem aan het aanwijzen van boa vooral bij de bewakende mensen ligt om er iets aan te hebben. Nogmaals ben ik er zelf geen voorstander van.

9910001
9910001


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #34 Gepost op: 7 februari 2012, 16:13:45
Een rb lid kan strandwacht zijn maar dit hoeft niet. Ik neem aan het aanwijzen van boa vooral bij de bewakende mensen ligt om er iets aan te hebben. Nogmaals ben ik er zelf geen voorstander van.

9910001

Wie zijn in jou ogen de bewakende mensen op de vaarwateren? Buiten de politie om, want die hebben geen bewakingstaak.  ;D
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #35 Gepost op: 7 februari 2012, 16:43:01
Op de vaarwateren zijn er van de waterschappen mogelijk boa aanwezig (Amstel gooi en vechtstreek & Waternet),  rijkswaterstaat, havenbeheerders, Algemene inspectie dienst en vast nog veel meer.

9910001
9910001


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #36 Gepost op: 7 februari 2012, 16:47:22
sorry reactie niet goed gelezen dit waren de handhavende partijen, bewaking voor scheepvaart gebeurt bij evenementen en door enkele briagades en anderen (hoge). Er is wel veel meer bewaking in zwemgebieden hier kan je optreden als boa voor overtredingen van de APV ten behoeve van de veiligheid. Je kan als gemeente hiervoor boa aanwijzen (naar afronding van een opleiding).

9910001
9910001


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #37 Gepost op: 7 februari 2012, 17:41:55
Wie zijn in jou ogen de bewakende mensen op de vaarwateren? Buiten de politie om, want die hebben geen bewakingstaak.  ;D

Bewakingstaken zijn in het reddingsbrigade jargon het stukje toezicht houden op de veiligheid en preventief optreden (dit zou je dus kunnen zien als het "handhaven" van de APV, BPR op het water etc. )

Als je hier op het board iets hoort over evenementenbewakingen hebben we het dus ook niet over de beveiliging o.i.d., maar de aanwezigheid van een brigade.

"bewakende mensen" kan je dus opvatten als je collega's met een operationele bewakingstaak.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #38 Gepost op: 7 februari 2012, 17:53:51
Bewakingstaken zijn in het reddingsbrigade jargon het stukje toezicht houden op de veiligheid en preventief optreden (dit zou je dus kunnen zien als het "handhaven" van de APV, BPR op het water etc. )

Als je hier op het board iets hoort over evenementenbewakingen hebben we het dus ook niet over de beveiliging o.i.d., maar de aanwezigheid van een brigade.

"bewakende mensen" kan je dus opvatten als je collega's met een operationele bewakingstaak.

Ahhh duidelijk. Dus de bewakende mensen zijn eigenlijk de mensen van de blauwe kolom?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #39 Gepost op: 7 februari 2012, 18:32:51
Ahhh duidelijk. Dus de bewakende mensen zijn eigenlijk de mensen van de blauwe kolom?

Nee, reddingsbrigade mensen (dus zonder opsporingsbevoegheid) die ergens aanwezig zijn en daar toezicht houden en preventief en repressief optreden. Bijvoorbeeld op het strand (strandbewaking). Bewaking wordt vaak snel geassocieerd met beveiliging en dergelijke, het heeft daar dus niks mee te maken.

Maar als je vervolgens gaat kijken, zijn we op het strand soms bezig met het "controleren" van APV feiten. En dat gaat dan primair over regels op het gebied van waterveiligheid, bijvoorbeeld dat drijfobjecten niet zijn toegstaan in bepaalde gemeentes.