Wat voor een kleding draag jij als verkeersregelaar/weginspecteur tijdens het koude weer.

Auteur Topic: Wat voor een kleding draag jij als verkeersregelaar/weginspecteur tijdens het koude weer.  (gelezen 12516 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
ook off topic, maar hier lijstje wat ik bij zulke dagen draag.

bedrijfskleding:
1)Werkbroek
2)Werkjas met ingeritst een fleecejack
3)Werkshirt
4)Verkeersregelaar bodyjack met de nieuwe driehoek erin
5)muts met bedrijfsnaam

Dit alles in uitvoerig geel, met blauwe banden erin en fluoricerende strepen.

Daarnaast eigen thermokleding (koop ze liever zelf) en wit shirt en natuurlijk een donkerblauwe soort van politie trui.
2 paar sokken en me werkschoenen natuurlijk.

en natuurlijk is het niet echt prettig met deze kou, maar doe het werk al 4 jaar bijna, die van vorig jaar op de damrak met inhijsen boormachine noord zuid lijn, dat was extreem met gevoeltemp van ruim onder de -20 graden brrrrr


Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
ook off topic, maar hier lijstje wat ik bij zulke dagen draag.

bedrijfskleding:
1)Werkbroek
2)Werkjas met ingeritst een fleecejack
3)Werkshirt
4)Verkeersregelaar bodyjack met de nieuwe driehoek erin
5)muts met bedrijfsnaam

Dit alles in uitvoerig geel, met blauwe banden erin en fluoricerende strepen.

Daarnaast eigen thermokleding (koop ze liever zelf) en wit shirt en natuurlijk een donkerblauwe soort van politie trui.
2 paar sokken en me werkschoenen natuurlijk.

en natuurlijk is het niet echt prettig met deze kou, maar doe het werk al 4 jaar bijna, die van vorig jaar op de damrak met inhijsen boormachine noord zuid lijn, dat was extreem met gevoeltemp van ruim onder de -20 graden brrrrr

Jeetje, dan heb je aardig wat aan ja.

Dat van vorig jaar kan ik me nog wel herinneren en het inhijsen van de boormachine  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Ja zeker veel aan, maar als je elke keer opwarmt in een voertuig, tjaaa dan heeft het weinig nut en heb je het berekoud halverwege de klus.
ja was een mooie klus s,nachts, damrak afgesloten. en jeetje wat waren de taxi chauffeurs irittant.
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ja zeker veel aan, maar als je elke keer opwarmt in een voertuig, tjaaa dan heeft het weinig nut en heb je het berekoud halverwege de klus.
ja was een mooie klus s,nachts, damrak afgesloten. en jeetje wat waren de taxi chauffeurs irittant.

Vertel mij wat. Ik heb een tijdje in de binnenstad gewerkt als diender. Ik kan je 1 ding vertellen. Ze wisten precies wie ik was en wat de gevolgen waren als ik ze aansprak.   ;).
Vrijwel altijd kostte dat geld.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
ook off topic, maar hier lijstje wat ik bij zulke dagen draag.

bedrijfskleding:
1)Werkbroek
2)Werkjas met ingeritst een fleecejack
3)Werkshirt
4)Verkeersregelaar bodyjack met de nieuwe driehoek erin
5)muts met bedrijfsnaam

Dit alles in uitvoerig geel, met blauwe banden erin en fluoricerende strepen.

Daarnaast eigen thermokleding (koop ze liever zelf) en wit shirt en natuurlijk een donkerblauwe soort van politie trui.
2 paar sokken en me werkschoenen natuurlijk.

en natuurlijk is het niet echt prettig met deze kou, maar doe het werk al 4 jaar bijna, die van vorig jaar op de damrak met inhijsen boormachine noord zuid lijn, dat was extreem met gevoeltemp van ruim onder de -20 graden brrrrr

Ik heb ook het nodige aan,

Zoals thermokleding en één fleece jack en de VKR jas RWS,Muts(van Brandweer) en een das.
Maar ik moet wel aangeven dat wij niet uren achterelkaar buiten staan want wij,rijden genoeg rond waardoor de kachel op  25 graden staat maar als er nu een Vrachtwagen of groot ongeval gebeurt ja dan staan wij ook hele tijd buiten.

aan de ander kant vind ik dit mooi weer en zometeen in de zomer ook!!!!!! O0
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
@pully

Ik heb die taxichauffeurs ook flink gepest, heb van 2009 tot 2010 regelmatig i.s.m stadstoezicht bij de taxi standplaats cs gestaan, in weer en wind om verkeer te regelen door hun eigenwijze gedrag hahahaha.

@Blusdebrand

Qua weer is het wel lekker, alleen de snijdende kou bij wind doet je de "das" om vaak.
In de zomer draag ik vaak dus de broek, gele shirt met wit shirt eronder en dan een vkr veiligheidsvest, maar bedrijf schrijft voor dat we in ieder geval totdat de tempratuur over de 20 graden gaat we dan nog de bodyjack aan moeten hebben.
op zich wel handig i.v.m. opbergvakje porto en je kan er wat in kwijt.
Binnenkort ook nog eens aupulette erop, waar je dus een VKR of PC (project Coördinator) aan kan herkennen, dus geen strepen
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Kan redelijk goed tegen de kou, beter dan tegen de zomerhitte.
Maar wel op gekleed tuurlijk met:
-T shirt lange mouw
-Zwarte werkbroek
-Koltrui zwart of donkerblauw
-Lichtblauw bedrijf shirt
-Commandotrui zwart met VKR embleem schuifpassant "Bevoegd Verkeersregelaar"
-VKR jas met bedrijfslogo.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Kan redelijk goed tegen de kou, beter dan tegen de zomerhitte.
Maar wel op gekleed tuurlijk met:
-T shirt lange mouw
-Zwarte werkbroek
-Koltrui zwart of donkerblauw
-Lichtblauw bedrijf shirt
-Commandotrui zwart met VKR embleem schuifpassant "Bevoegd Verkeersregelaar"
-VKR jas met bedrijfslogo.

Vooral die schuifpassanten houden de kou tegen 098uo,op die commandotrui
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
ik heb eigenlijk niet extreem veel aan met dit weer. Kan er ook best wel goed tegen eigenlijk.

mijn kleding van boven naar beneden in de winter
evt muts (bij koude wind) of pet (bij neerslag)
t-shirt met daarover trui met bedrijfsnaam
gele fleecejas met reflectie (uiteraard daarover, als ik in functie ben, mijn regelaarshesje)
zomerbroek (bij hoge uitzondering evt. winter/regenbroek)
werksokken (van die halve thermosokken)
werkschoenen

mocht het nu met bakken uit de lucht komen gaat al gelang de kou de fleecejas uit en gaat de gele regenjas met reflectie aan (bij erge kou blijft de fleecejas ook aan)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Ben nog op zoek naar een paar goede stevige werkschoenen voor mijn nieuwe baan als verkeersregelaar.
Heb momenteel deze op het oog, nadeel is de stalen neus en zoolplaat, ivm koude. Suggesties voor een goede schoen?

http://www.shop4-werkschoenen.nl/products/Werkschoenen-Haix-Airpower-X1-%252d-S3-.html

De rest van de kleding wordt door de baas verstrekt, alleen de schoenen niet.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV