Plaats hier foto's van Mercedes Unimog voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes Unimog voertuigen  (gelezen 127167 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Securifire

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
Reactie #70 Gepost op: 11 februari 2005, 15:23:59
En de Unimog van de brandweer Genk, België.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #71 Gepost op: 13 februari 2005, 16:36:29
dit staat op reddingsnet.nl over de unimog van bloemendaal

De 28-10 is een Mercedes Unimog U90 turbo. Een beest op wielen met een 5 cilinder turbo charged intercooler diesel motor die 122 pk levert. Ach en nu denk je 122 pk, das niet veel, maar in combinatie met een versnellingbak die je 16 keer kan op of terug schakelen, heb je een keuze in snelheid van 95 km per uur tot super kruip van 1,5 meter per minuut, maar ook vreselijk veel trekvermogen en daarbij kan er ook nog eens in een 100% “sper”geschakeld worden, zodat elk wiel exact dezelfde wielomtreksnelheid heeft, ongeacht de belasting.

Deze 28-10 is begin 2004 uit Duitsland gehaald en door leden klaargemaakt om ingezet te worden als assistentie voertuig van de Vrijwillige Bloemendaalse Reddingsbrigade. De voorkeur voor een dergelijk voertuig is duidelijk.

Een Unimog is multi-inzetbaar, namelijk als trekker, maar ook als pick-up. De trekker functie is van belang om de boten van de reddingsbrigade elke ochtend en avond te verplaatsen, maar het strand van Bloemendaal beschikt slechts over één opgang die vaak zeer slecht doorgankelijk is. De ander functie, de pick-up, tijdens patrouilles en zoekacties biedt deze Unimog een groot overzichtveld alsmede een grote door waadhoogte, zodat dit voertuig bijna overal kan komen. Voor het slachtoffer vervoer maakt de Vrijwillige Bloemendaalse Reddingsbrigade gebruik van een Toyota Land Cruser 105.

Het voertuig is intern uitgerust met: RN mobilofoon, EHBO-koffer en andere standaard middelen als sleeplijn, scheppen en kleine gereedschapset
Extern is hij oranje (RAL 9002) heeft deze wagen rode lichtbak en rode front flitsers, werkverlichting, lier. De striping is identiek aan de 28-20, het hulpverleningsvoertuig, een Toyota Land Cruser 105, en is eigen ontwerp
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #72 Gepost op: 13 februari 2005, 17:28:27
Nog een fotootje van de 28.10

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 13 februari 2005, 17:30:06
waarom eigenlijk rode zwaailampen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #74 Gepost op: 13 februari 2005, 20:32:53
waarom eigenlijk rode zwaailampen?

Ik denk om (destijds) een discussie over blauw uit de weg te gaan.

bAdemArk


jwpots

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 13 februari 2005, 20:44:10
waarom eigenlijk rode zwaailampen?

De kwestie rode zwaailampen heeft iets te maken met een betere zichtbaarheid in het verkeer tijdens mist en nevel. Dat was jaren geleden de opinie van de brandweer Voorburg [toen nog zelfstandig] De voertuigen kregen daar allemaal een rode flitser in de grille. Zelf de huidige Dennissen hebben dat nu nog. De rode flitser zit bij deze Dennis tussen de grille en de L-koplamp.

Johan

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Securifire

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
Reactie #76 Gepost op: 13 februari 2005, 20:56:46
Dit is een topic over Unimogs.......  :o of ben ik abuis ????? :D


spuit 11

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 13 februari 2005, 21:10:05
Dit is een topic over Unimogs.......  :o of ben ik abuis ????? :D
je bent niet abuis maar ik vermoed dat johan iets over blauwe lampen wil duidelijk maken.
gr
Peter


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #78 Gepost op: 13 februari 2005, 21:42:52
klopt, is toendertijd al een hele discussie over geweest maar ik kan het topic even niet vinden maar ik vindt die rode lampen erbij nog steeds geweldig !!!

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #79 Gepost op: 13 februari 2005, 21:43:29
Er zit inderdaad een rode balk op (met rode flitsers in de bumper) om de discussie over het gebruik van blauw door de brigades niet te frustreren.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!