Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 100172 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 11 februari 2012, 15:31:41
We kunnen ook gewoon bij bv een aanrijding op de snelweg wat meer rijstroken afzetten en wat langer de tijd nemen. Dus ipv 1 rijstrook 2 of 3 kruizen plaatsen.
Verkeerscontroles houden en dan gewoon een straat of snelweg dicht gooien. Iedereen lekker controleren. Begint men vanzelf te zeuren richting overheid.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #21 Gepost op: 11 februari 2012, 15:37:19
We kunnen ook gewoon bij bv een aanrijding op de snelweg wat meer rijstroken afzetten en wat langer de tijd nemen. Dus ipv 1 rijstrook 2 of 3 kruizen plaatsen.
Verkeerscontroles houden en dan gewoon een straat of snelweg dicht gooien. Iedereen lekker controleren. Begint men vanzelf te zeuren richting overheid.

 ;D ;D ;D ;D Wanneer beginnen we? Denk dat men het niet echt kan waarderen, maar het is wel een actie waar we gewoon ons werk doen. Wel is waar anders dan voorheen, maar toch. Gaan we dan ook spandoeken ophangen? "Controle voor een betere CAO!"
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #22 Gepost op: 11 februari 2012, 15:40:34
Ik las net dat er een leegloop zou zijn, hoeveel is dat?

Valt best mee:
Uitstroom
OS naar buiten politie:           1697
Van OS naar NOS         597
Instroom nieuw bij politie   1350
van NOS naar OS         1092
Salso 2010               + 148
         
Uitstroom
NOS naar buiten politie:      687
van NOS naar OS         1097
nieuw bij politie         245
Van OS naar NOS         605
Saldo 2010                -934

Bij het bepalen van de operationele sterkte tellen aspiranten mee. Al het operationele personeel wordt meegeteld, ook als de inzet, bijvoorbeeld door het volgen van cursussen of vanwege ziekte of zwangerschap, geen 100% is.

bron: Sterkteontwikkeling politie 2010

eigen cijfers:

            2000  -2001 -  2002 -  2003    - 2004 - 2005 -  2006   -   2007 -    2008    -   2009 - 2010
Totaal   42767 -45002 - 52452 -53465 -52941 -52591 -   53561 - 54658 -   52322 -  53348 -   49745(excl opleidingsplaatsen 12982)

bron: rijksoverheid.nl

LET WEL: CIJFERS MAKEN STATISTIEKEN, STATISTIEKEN ZIJN LEUGENS interpretatie op eigen risico en geheel onder voorbehoud.

Als je in mijn vorige post ook even de cao afspraken nakijkt kan je zien dat de afgesproken doelen nooit gehaald zijn!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 11 februari 2012, 16:12:17
Als je "eerlijk" bent tegen de burger op jouw manier, dan krijg je een hoop gezeik over je heen. Ik ga niet meer in discussie met ze. Als ze dat willen verwijs ik ze door naar de leiding van het bureau, korps en de regering. Tenslotte bepalen zij dat er geen tijd, geld, materieel en personeel meer is voor preventie. Op mijn vorige wijkteam hadden wij een aangifte agenda, je moet dan een afspraak maken om aangifte te doen. Dit was uit me hoofd tussen 8 en 12 en 13 en 20 uur. Mooie tijden, voor de werkende burger! Daarna werd er tot 23 uur soms een aangifte opgenomen in een heterdaad situatie. Het bureau ging om 23 uur dicht voor publiek. Omdat de nachtdienst maar uit 3 man bestond. 1 binnen en 2 op de auto. Dan maakte het niet uit of we wel of geen noodhulp hadden. Was er in de nacht een heterdaad en moest de aangifte per direct worden opgenomen of hadden we een VD aan het wijkteam dan lag de noodhulp er simpelweg uit. De andere wijkteams hadden ook niet altijd personeel genoeg om een andere auto op te starten dus reed er gewoon een auto minder. Dit tot de aangifte was opgenomen of de VD opgehaald was.

Ga dat maar aan een burger uitleggen, ik kan het niet hoor! Hoe moet je aan iemand uitleggen dat de aanrijtijd bij een reanimatie of straatroof, ongeval met letsel dusdanig langer is, omdat er een auto uit een ander district moet komen??

Ja waarom niet? Ik ga daar niet over liegen. Als mensen vragen hoeveel politie er nou daadwerkelijk is of waarom het zo lang duurde voordat we er waren, krijgen ze daar een eerlijk antwoord op.

Luxe positie, nog iemand binnen in het bureau ... Er zijn bij ons (in de hele regio) nog maar 3 bureau's 's nachts open (en dus iemand binnen).
De rest van je verhaal komt redelijk overeen met de rest van Nederland  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #24 Gepost op: 11 februari 2012, 16:22:09
Ja waarom niet? Ik ga daar niet over liegen. Als mensen vragen hoeveel politie er nou daadwerkelijk is of waarom het zo lang duurde voordat we er waren, krijgen ze daar een eerlijk antwoord op.

Luxe positie, nog iemand binnen in het bureau ... Er zijn bij ons (in de hele regio) nog maar 3 bureau's 's nachts open (en dus iemand binnen).
De rest van je verhaal komt redelijk overeen met de rest van Nederland  ;)

 ;D ;D Luxe positie?? Nou is het jammer dat het alleen letters zijn, anders had ik waarschijnlijk de sarcasme wel in je stem gehoord.

Ons motto is toch waakzaam en dienstbaar. Om eerlijk te zijn vind ik het niet dienstbaar als je je bureau dicht hebt.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2012, 16:26:27
;D ;D Luxe positie?? Nou is het jammer dat het alleen letters zijn, anders had ik waarschijnlijk de sarcasme wel in je stem gehoord.

Ons motto is toch waakzaam en dienstbaar. Om eerlijk te zijn vind ik het niet dienstbaar als je je bureau dicht hebt.

Zoals ik al zei is dat relatief luxe, wij zitten gewoon met twee man in de nacht (of niet eens, komt je maatje van een ander bureau), niemand binnen. Wij hebben gemiddeld 1 ''project''/ extra auto per district en regionaal 1 hondengeleider.

Ik heb al eerder aangegeven dat mij het nut van 24 uur per dag openstelling ontgaat. Ik zat met enige regelmaat binnen tijdens de nachtdienst, in al die diensten heb ik hooguit 3 klanten gehad die écht meteen geholpen moesten worden. Al onze bureau's hebben een bel, waarmee je doorverbonden wordt met de 8844-medewerker. Dus dat is een punt waar ze van mij echt in mogen snijden en zo zorgen dat je wel personeel hebt voor die project-wagen.

Maar goed, dat heeft niet zo veel met de CAO te maken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2012, 16:31:59
Zoals ik al zei is dat relatief luxe, wij zitten gewoon met twee man in de nacht (of niet eens, komt je maatje van een ander bureau), niemand binnen. Wij hebben gemiddeld 1 ''project''/ extra auto per district en regionaal 1 hondengeleider.

Ik heb al eerder aangegeven dat mij het nut van 24 uur per dag openstelling ontgaat. Ik zat met enige regelmaat binnen tijdens de nachtdienst, in al die diensten heb ik hooguit 3 klanten gehad die écht meteen geholpen moesten worden. Al onze bureau's hebben een bel, waarmee je doorverbonden wordt met de 8844-medewerker. Dus dat is een punt waar ze van mij echt in mogen snijden en zo zorgen dat je wel personeel hebt voor die project-wagen.

Maar dan heb je tenminste nog een extra auto rijden. Dat lukt ons soms niet. Nu was het zo dat in de wijk nog weleens het een en ander gebeurde. Uit eindelijk hebben ze daar toen ook wel een project opgezet, maar dat gaat weer ten koste van je bezetting in de andere diensten. Daarbij werden de projecten alleen gedraaid in de projectweken.

Nu weet ik niet hoe de districten in jouw korps zijn ingedeeld. Maar ik heb ook liever een project-wagen rijden dan 1 persoon binnen. Is toch weer extra personeel op straat. Als er dan iemand is die wel meteen geholpen moet worden, dan sluit de project-wagen even aan het bureau waar de klant is. Handelt dit af en kan daarna weer de straat op. Een bezuiniging die niet ten koste gaat van de burger en ook niet van het personeel. O0 O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2012, 23:30:38
Politiebonden stellen minister ultimatum

DEN HAAG -  De politiebonden dreigen met gezamenlijke acties als minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) niet beweegt om in de buurt van hun cao-eisen te komen. Ze hebben Opstelten maandag een ultimatum gesteld om uiterlijk vrijdag om 18.00 uur met een CAO-bod te komen dat „voldoende aanknopingspunten biedt” om tot een goed resultaat te komen.

Vorige week meldden de bonden dat ze aan de onderhandelingstafel steeds verder verwijderd raakten van de minister. Vooral op cruciale punten komen ze steeds verder uit elkaar te liggen, aldus Van de Kamp. Het gaat dan vooral om meer inkomen voor politiemensen en het vervroegd stoppen met werken. De onderhandelingen werden daarom na drie maanden opgeschort.
„Verder onderhandelen heeft daarom nu geen nut”, concludeerde voorzitter Gerrit van de Kamp van de grootste politiebond ACP vorige week al. „De minister is nu aan zet.”
„Het is voor ons duidelijk dat politiemensen zich onderbetaald en ondergewaardeerd voelen, gezien de zwaarte van het politiewerk”, zegt Van de Kamp. „De minister ziet dat blijkbaar anders.”
Minister Opstelten biedt de zekerheid voor alle agenten dat ze hun baan behouden, zegt zijn woordvoerder in een reactie. „Hij wil zekerheid bieden aan alle agenten. In veel andere sectoren wordt dat allerminst gegarandeerd. De minister wil eruit komen, maar vasthouden aan een looneis van 3 procent en nog eens een structurele loonsverhoging van een schaal is in het huidige economische klimaat echt onrealistisch.”
Desgevraagd zegt de woordvoerder dat de politieagenten er de laatste tijd al „flink op vooruit zijn gegaan”. „De helft van alle agenten verdient 1,5 keer modaal of meer.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11509221/__Politie_dreigt_met_acties__.html


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2012, 00:22:49
"Er de afgelopen tijd al flink op voorruit gegaan"
Wanneer was dat dan?

"De helft van alle agenten verdient 1,5 keer modaal of meer."
Dat komt omdat er teveel leidinggevenden en te weinig uitvoerend personeel bij de politie werkt!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2012, 21:55:21
"Er de afgelopen tijd al flink op voorruit gegaan"
Wanneer was dat dan?

"De helft van alle agenten verdient 1,5 keer modaal of meer."
Dat komt omdat er teveel leidinggevenden en te weinig uitvoerend personeel bij de politie werkt!

Ik vraag het mij ook af. Volgens mij hebben wij al jaren geen inflatie correctie gehad, zoals dat in andere sectoren wel het geval is. Daarnaast is de werkdruk en de onderwaardering alleen maar meer gegroeid.

Er over teveel leidinggevenden: Volgens mij is het bij de politie momenteel het een omgekeerde piramidevorm.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.