Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 99723 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2012, 23:26:30
"De helft van alle agenten verdient 1,5 keer modaal of meer."
Dat komt omdat er teveel leidinggevenden en te weinig uitvoerend personeel bij de politie werkt!

Dit vind ik inderdaad een behoorlijk nietszeggende opmerking van het ministerie. Heb ook niet het idee dat de loonsverhoging per sé gevraagd wordt voor degenen die 1,5x modaal verdienen. Men zet in ieder geval een groot deel (de helft) buiten spel.

Overigens kun je je natuurlijk afvragen of 1,5 keer modaal genoeg is   ;) 0098
Senior GGP / Oost-Brabant


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2012, 23:55:59
even gegoogled naar modaal inkomen:
2012 = 33.000 (per maand: bruto 2.541, netto 1.829)

als hap, met inconvienten, Me toelage en piket, ben ik al blij als ik modaal haal... Anderhalf kan ik alleen maar van dromen, Dat is dus 2743 netto. Als je bedenkt dat de toeslagen na schaal 8 (brigadier) behoorlijk afnemen, vraag ik me af hoe de minister aan deze getallen komt. Als ik even snel reken en google kom ik op schaal 10 maximaal uit welke als eerste op 1,5 keer modaal terecht komt. Dat is dus "inspecteur duur", in AA meestal de capaciteit manager/ plaatsvervanger.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #32 Gepost op: 15 februari 2012, 00:02:27
even gegoogled naar modaal inkomen:
2012 = 33.000 (per maand: bruto 2.541, netto 1.829)

als hap, met inconvienten, Me toelage en piket, ben ik al blij als ik modaal haal... Anderhalf kan ik alleen maar van dromen, Dat is dus 2743 netto. Als je bedenkt dat de toeslagen na schaal 8 (brigadier) behoorlijk afnemen, vraag ik me af hoe de minister aan deze getallen komt. Als ik even snel reken en google kom ik op schaal 10 maximaal uit welke als eerste op 1,5 keer modaal terecht komt. Dat is dus "inspecteur duur", in AA meestal de capaciteit manager/ plaatsvervanger.

En de TL's van de APAA  ;).

Nou ik red het ook echt niet met mijn AP salarisje. Dan lijkt het van mij bijna op zakgeld.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #33 Gepost op: 15 februari 2012, 00:11:41
Als ik dit zo lees dan mogen wij van de groene ons wel in de handjes wrijven. Oke bruto zit ik er dan wel onder maar netto kom ik toch echt wel boven die modale grens. Ja dat zijn leuke bedragen voor als je nog thuis woont bij je ouders, maar als jij er een meisje (of gozer kan uiteraard ook) en mogelijk nog wat kids van moet voeden en van onderdak voorzien dan word het toch wel lastig. En zeker in vergelijking met het werk wat jullie tegen komen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2012, 21:07:12
2700 netto ? Ik als hap met 12 dienstjaren, kom misschien aan 1800 a 2000 euro... afhankelijk van me ort...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #35 Gepost op: 16 februari 2012, 22:37:44
Citaat
CAO POLITIE: STANDPUNTEN MINISTER VERSUS STANDPUNTEN POLITIEBONDEN
De politiebonden ACP, NPB en VMHP hebben deze week (van 13 tot en met 16 februari) hun leden geraadpleegd over de stand van zaken rond de onderhandelingen over een nieuwe politie-CAO. Uit deze bijeenkomsten, die goed zijn bezocht door politiemensen uit het hele land, blijkt dat collega's geschokt zijn door de inzet van de werkgever. De actiebereidheid onder leden om tot een rechtvaardige CAO te komen, is dan ook groot.

Tijdens de ledenbijeenkomsten is uiteraard ook gesproken over het ultimatum dat de bonden aan minister Opstelten van Veiligheid en Justitie (V&J) hebben gesteld. Dat ultimatum loopt morgen (vrijdag 17 februari) om 18.00 uur af. Dan moet blijken of de minister met een bod komt dat uitzicht biedt op een rechtvaardige CAO. Om politiemensen die de ledenbijeenkomsten niet hebben bezocht een duidelijk beeld te schetsen van de CAO-onderhandelingen, hebben de bonden de eigen standpunten afgezet tegen de standpunten van de minister. Dit overzicht kun je hieronder als pdf-bestand downloaden.

Voor de bonden is het in ieder geval duidelijk dat de samenleving wil dat het veilig blijft op straat. Om die zware en risicovolle taak te kunnen volbrengen, zijn goed toegeruste en weerbare politiemensen nodig. Hiervoor zijn rechtvaardige arbeidsvoorwaarden essentieel. Voor een veilige toekomst is genoeg blauw op straat en achter het bureau hard nodig. Minister Opstelten wil dat de veiligheid in ons land wordt gehandhaafd en gewaarborgd. Daarvoor is genoeg blauw op straat en achter het bureau hard nodig. Redenen te over voor de politiebonden om zich hard te maken voor een goede CAO voor politiemensen.

Bron: http://www.politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1261

Via de site van de NPB (hierboven rechtstreekse link) kun je een pdf downloaden waarin de standpunten van de minister en de standpunten van de bonden tegen elkaar worden afgezet.
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 16 februari 2012, 22:54:46
Ook ik kom (nog) boven de modale grens, dus als een agent daar nog maar net aan toe komt, dan mag die van mij wel iets meer krijgen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 16 februari 2012, 22:59:00
Het is niet iets van de laatste jaren, bij de laatste CAO onderhandelingen vroeg een journalist aan de (toenmalige) minister wat een agent verdiende ....
De minister antwoorde daar doodleuk op, ''ongeveer 2500 euro netto'' ...

Met andere woorden, geen enkel idee waar het over gaat  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 16 februari 2012, 23:59:23
Ik denk dat als ze inderdaad 2500 netto zouden krijgen, het aantal studenten ook goed stijgt.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #39 Gepost op: 17 februari 2012, 00:06:40
Het is niet iets van de laatste jaren, bij de laatste CAO onderhandelingen vroeg een journalist aan de (toenmalige) minister wat een agent verdiende ....
De minister antwoorde daar doodleuk op, ''ongeveer 2500 euro netto'' ...

Met andere woorden, geen enkel idee waar het over gaat  ::)
Tjo was dat deze minister, de minister hiervoor of die daarvoor? Even google'n daar zijn we hier toch al zo lekker mee bezig en dan weten we ook gelijk waar hij de cijfers vandaan haalt. Trouwens een hele lange lijst waar ik een heleboel uit gewist heb. Maar de jongens dromen, kakerlakken, lastpakken en capaciteitsverspillers heb ik er in gelaten:

Beroep                                  Per maand   Per uur    Diploma
Piloot / co-piloot / navigator       € 6.747    € 38,96    HBO
Advocaat                                € 4.180    € 24,13    Uni
Rechercheur                            € 3.988    € 23,03    
Tolk                                       € 3.294    € 19,02    HBO
Systeembeheerder                    € 2.933    € 16,94    
Gevangenbewaarder                  € 2.885    € 16,65    VMBO
Journalist / verslaggever             € 2.786    € 16,08    HBO
Politieagent / wachtmeester    € 2.429    € 14,02    
Bewaker / beveiliger                   € 2.428    € 14,02    
Huishoudelijke hulp                    € 1.214    € 7,01    VMBO

Conclusie: ik verdien bijna 2x het salaris van een huishoudster en bijna de helft van de zakkenwasser die mijn werk weer met de grond gelijk maakt. Niet te vergeten dat ik daarbij regelmatig afhankelijk ben van mensen die het geboefte moeten laten verklaren en vast moeten houden.

Even het kip en het ei verhaal:

A vangt de boef
B laat hem praten
C zegt dat ie niet mag praten
D zorgt ervoor dat de verklaring verdwijnt
E zet dat in de krant
F houdt hem vast in een kooi
G helpt hem om vrij te komen
H vliegt m naar een tropisch paradijs waar A nooit zal komen.

Kip of Ei???  98uiye

bron: http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-beroep.php
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens