Plaats hier foto's van DAF voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van DAF voertuigen  (gelezen 358476 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hengelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #1490 Gepost op: 15 april 2008, 19:47:06
Brandweer Enschede: 4241EPN

Roakmelders redt leamens.  ieleu loat oe toch nig ver(r)assen?  www.fototeamtwente.nl  Op alle foto's die ik heb geplaats zit copyright


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #1491 Gepost op: 15 april 2008, 19:59:21


meer op www.brandweervoertuigen.nl

Korps :  Rotter'damse Droogdok Maatschappij (RDM)  
Roepnummer :  
Type voertuig :  TS6LD2700HD350T800/150  
Merk / Type chassis : DAF FF1100DD300  
Opbouw :  Doeschot-Rosenbauer  
Kenteken :  76-JB-40  
Datum in dienst :  1989  
Datum uit dienst :  
Vestigingsplaats :  Rotterdam-Heyp  
Bijzonderheden :  bouwjaar 1979,
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1492 Gepost op: 15 april 2008, 21:24:01
Apart aan dit voertuig was dat het ook op de openbare weg uitrukte als bluseenheid van de brandweer Rotterdam, voor de wijk Heijplaat. Was dus een tankautospuit die de brandweerzorg regelde zowel op het RDM-terrein als op de Heijplaat.
greetz,  Enrique


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #1493 Gepost op: 16 april 2008, 17:50:52
Correctie op bovenstaand bericht, dit voertuig is uit de rotterdamse sterkte gegaan in 1989 en heeft daarna alleen maar voor de bedrijfsbrandweer van de RDM gereden. Het rotterdamse wapen is behouden omdat het bedrijf natuurlijk in Rotterdam reed. Het voertuig heeft voordat het naar de RDM ging op de kazerne Baan gereden


Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #1494 Gepost op: 16 april 2008, 22:28:03
Jullie hebben allebei gelijk. Dit voertuig is door de brandweer Rotterdam overgedaan aan de bedrijfsbrandweer van de RDM (zoals overigens ook meerdere voorgangers).
De leden van de bedrijfsbrandweer van de RDM vormden overigens voor de wijk Heyplaat een vrijwillige bluseenheid met een eigen (Rotterdams) voertuig in een kazerne/garage aan de Vestastraat.
De "vrijwilligers" op de Heyplaat waren dus leden van de bedrijfsbrandweer van de aldaar gevestigde Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM), waarmee de brandweer Rotterdam met ingang van 1 september 1969 een zogenaamd 'public/private-partnership' had afgesloten voor de brandweerzorg in deze afgelegen wijk. Men kreeg voor de bestrijding van incidenten buiten het bedrijfsterrein wel de beschikking over Rotterdams materieel.
Ook later, na de opening van de post (Van) Pottumstraat in het Waalhavengebied, bleef deze voor ons land vrij unieke situatie nog lange tijd gehandhaafd in verband met het voor dat gebied gehanteerde brandrisico. Eén der weinige verschillen met de andere vrijwillige bluseenheden was dat de inzet van deze bluseenheid beperkt bleef tot hun eigen verzorgingsgebied. Met de gedeeltelijke sluiting van de RDM werd deze unieke samenwerkingsvorm per 1 juli 1993 beëindigd.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1495 Gepost op: 16 april 2008, 22:48:53
Aha, dus het personeel van het "VG Heijplaat" was in dienst van de RDM (bedrijfsbrandweer) en reed met een tankautospuit van de brandweer Rotterdam vanaf de Vestastraat. En daarnaast had de bedrijfsbrandweer RDM de beschikking over een ex-Rotterdammer als tankautospuit, zoals afgebeeld op de foto. Begrijp ik het zo goed?

Bedankt voor deze interessante info heren  O0 ; had ik toch wat anders in mijn hoofd.
greetz,  Enrique


sajo

  • Gast
Reactie #1496 Gepost op: 17 april 2008, 08:46:57
Hey gasten,

Ik heb even met een glimlach mee zitten lezen,
Rede? 3 x raden? jeugd sentiment zullen we maar zeggen O0

Deze boy heeft 18 jaar van zijn jonge leven, daar gewerkt.
Althans ik ben redelijk vaak aanwezig geweest, en kreeg er ook nog voor betaald

wat Ton beschreef klopt.
Ik zelf heb alleen de periode als bedrijfsbrandweer meegemaakt toen ik zelf daar in dienst kwam
Maar tijdens mijn opleiding op de bedrijfsschool reed hij idd nog rond in het dorp als dat nodig was.
Ben trouwens toch wel benieuwd waar dit voertuig is gebleven
 en hoe het gaat met onze kleine kale bevelvoerder D v E
Collega W de P ,kom ik nog regelmatig tegen want hij rijd op de MD 40-1
 
 O0


rob4

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #1497 Gepost op: 25 april 2008, 13:22:36
HIer een foto van de Daf van brandweer Honselersdijk bij een inzet met een gesprongenwaterleiding



Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1498 Gepost op: 25 april 2008, 20:40:11
HA+DPH brandweer Twenterand, post Vriezenveen ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1499 Gepost op: 25 april 2008, 21:43:09
Inmiddels bekende KLPD DAF: