GRIP 1 Bommelding terminal 1 en 2 ontruimd - Schiphol 13-02-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Bommelding terminal 1 en 2 ontruimd - Schiphol 13-02-2012  (gelezen 52168 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #110 Gepost op: 14 februari 2012, 22:15:24
@Pully83: Klopt. Overigens zeg ik daarmee niet dat er 100% goed gehandeld is. Er is immers altijd ruimte voor verbetering. :)

Verder begrijp ik dat Roare een bekende is op dit forum. Staat hij er ook om bekend dat hij vervolgens niet meer reageert of kan ik nog wat inhoudelijks van hem/haar verwachten? ::)

Uit ervaring weet ik dat er altijd dingen zijn die beter kunnen. Zolang dat geen cruciale factoren zijn, vind ik dat je die best mag analyseren. Maar je moet niet doorslaan. Als je gaat kijken naar deze inzet. Dan zeg ik top. Natuurlijk zullen er wat dingen minder goed gegaan, maar daar is een debriefing voor.

Ja, het is jammer dat er zulke mensen zijn op dit forum. Maar ik zal er verder geen woorden aan vuil maken. Nouja, nog 1 dingetje dan ;D. Ik verwacht geen inhoudelijke reactie of een reactie die terzake doet.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #111 Gepost op: 14 februari 2012, 22:23:07
Ik verwacht geen inhoudelijke reactie of een reactie die terzake doet.
Duidelijk. :| O0


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Reactie #112 Gepost op: 16 februari 2012, 15:06:07
Bommelder Schiphol langer vast

De 40-jarige man die maandag de boel op Schiphol ontregelde door een bommelding, blijft langer in de cel. Dat heeft de rechter-commissaris vandaag besloten.
 De Rus riep dat hij een explosief bij zich had en verschanste zich vervolgens in de toiletten bij het Panoramaterras. Vertrekhal 1 en een deel van 2 werden ontruimd en bleven uren afgesloten, waardoor tientallen vluchten vertraging opliepen en reizigers lange tijd moesten wachten. Er werd geen bom aangetroffen.

Het OM verdenkt de man van het dreigen met een bom, dan wel het doen van een valse bommelding en het in gevaar brengen van de veiligheid op de luchthaven. Door zijn toedoen kon personeel zijn werk niet doen, aldus justitie in Haarlem.

De man lijkt in de war te zijn. Het verhoor verloopt daardoor moeizaam. Het OM wil hem laten onderzoeken door een psychiater. Over zijn motief is nog niets bekend.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3184523/2012/02/16/Bommelder-Schiphol-langer-vast.dhtml


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #113 Gepost op: 23 februari 2012, 17:32:38
Bommelder Schiphol nog zeker 60 dagen vast

bron: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemmermeer/article14195203.ece/Bommelder-Schiphol-nog-zeker-60-dagen-vast
Gepubliceerd op 23 februari 12, 16:12 Laatst bijgewerkt op 23 februari 12, 16:16

SCHIPHOL - De 40-jarige Rus die vorige week een bommelding deed op Schiphol, blijft nog zeker 60 dagen vastzitten. De raadkamer van de rechtbank heeft dit besloten, zo maakte justitie donderdag bekend.

De man riep vorige week maandag op Schiphol dat hij een bom bij zich had en verschanste zich vervolgens in de toiletten. Het duurde enkele uren voordat hij werd gearresteerd. Een bom werd niet gevonden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
OM wil geen straf voor bommelder Schiphol

Gepubliceerd: 11 januari 2013 12:50
Laatste update:  11 januari 2013 15:02

AMSTERDAM - De 41-jarige Rus die vorig jaar februari een valse bommelding deed op Schiphol, moet geen straf meer krijgen.

Het Openbaar Ministerie heeft vrijdag ontslag van alle rechtsvervolging tegen hem geëist. Volgens de officier van justitie was hij tijdens het incident volledig ontoerekeningsvatbaar.
De man riep op 13 februari op de Amsterdamse luchthaven dat hij een bom bij zich had en dreigde een deel van de luchthaven op te blazen. Twee vertrekhallen werden ontruimd en tientallen vluchten liepen vertraging op. Uiteindelijk bleek sprake van een vals alarm.

Justitie liet eerder al weten dat de man waarschijnlijk geen straf meer krijgt. De verdachte zat in totaal al negen maanden vast voor het incident.

Ontslag van alle rechtsvervolging betekent overigens niet dat de man wordt vrijgesproken. Volgens het OM zijn er genoeg bewijzen dat hij wel degelijk de bommelding deed. De rechtbank doet op 25 januari uitspraak.

Door: Novum
Samen sterk in de hulpverlening!