GRIP 1 Bommelding terminal 1 en 2 ontruimd - Schiphol 13-02-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Bommelding terminal 1 en 2 ontruimd - Schiphol 13-02-2012  (gelezen 52343 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2012, 12:17:14
Sebastien Lintz @SebastienLintz Sluiten
@schiphol Breaking . Gate ingang wordt ook ontruimt iedereen wordt verzocht naar lounge 2 te gaan #schiphol

Omroep Schiphol ontruiming Gates
Uploaded by bloghousenl on Feb 13, 2012
Gates worden ook ontruimd
Samen sterk in de hulpverlening!


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2012, 12:18:25
En inderdaad de EOD - Defensie:

https://twitter.com/#!/landmacht/status/169014434038153217

#EOD onderweg naar #Schiphol vanwege een bommelding.
Bijdragen op persoonlijke titel.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #22 Gepost op: 13 februari 2012, 12:19:21
livep2000
12:18:35 13-02-12AMBU12-901 A1 SCHIPHOL UGS A SCHIPHOL CENTRUM POSTDUIFWEG/ HEK 90 0 MKA 12 RIT:154
0120901Ambulance Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 13 februari 2012, 12:23:33
Ontruiming Schiphol om bommelding

AMSTERDAM -  (UPDATE) Een deel van Schiphol is maandagochtend ontruimd vanwege een bommelding. Het gaat om terminal 1 en 2. De marechaussee heeft het gebied afgezet. Een team van de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten (BSB) van de Marechaussee is rond het middaguur op de luchthaven gearriveerd om eerste assistentie te verlenen.

Een man op het toilet bij het Meeting Plaza claimt een bom bij zich te hebben. De man is een toilet ingevlucht, nadat hij eerder weigerde te betalen bij een restaurant, zo melden ooggetuigen op Twitter. Een speciale onderhandelaar van het team van de BSB probeert op dit moment contact te leggen met de man. In onderzoekskringen op Schiphol wordt gesproken van "groot alarm". De verdachte zou in het bezit zijn van een of meerdere explosieven. Voor de zekerheid staan er buiten meerdere ambulances en brandweerwagens paraat.
Het luchtverkeer ondervindt vooralsnog geen hinder van de evacuatie. Reizgers worden via een omweg naar hun gate geleid. ProRail zegt dat de bommelding evenmin gevolgen heeft voor het treinverkeer rond Schiphol.
LATER MEER

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11504908/__Bommelding_op_Schiphol__.html


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2012, 12:24:18
Zijn er meer waar de verbinding met AT5 geregeld wegvalt? Zou kunnen dat er ineens immens veel personen gaan kijken, dus vroeg het me af.

OT:
Ik vroeg me af, in hoeverre gaat men door met onderhandelen? Ik kan me namelijk herinneren uit het verleden (9/11) dat men na de tijd eerder met scherp besloot te schieten.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2012, 12:26:24
Ook BBC bericht er van.
------------------------------
Amsterdam's Schiphol airport evacuated amid bomb threat

Parts of Amsterdam's Schiphol airport have been evacuated after a bomb threat was received, Dutch police say.

A military police spokesman told Reuters news agency the two main international terminals, 1 and 2, had been evacuated.

Police were investigating the threat, he said. No flights have been affected by the evacuation so far, reports the BBC's Anna Holligan in The Hague.

Schiphol is one of Europe's busiest airports.

Some reports say the evacuation was sparked by a man claiming to have a bomb in an airport toilet.

On 25 December 2009, a Nigerian student smuggled explosives on to a flight from Schiphol to Detroit in the US after flying into Amsterdam from Lagos.

He has pleaded guilty to trying to blow up the Northwest Airlines jet he boarded and is due to be sentenced on Thursday. He faces life imprisonment.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-17011194


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2012, 12:28:26
Zijn er meer waar de verbinding met AT5 geregeld wegvalt? Zou kunnen dat er ineens immens veel personen gaan kijken, dus vroeg het me af.

OT:
Ik vroeg me af, in hoeverre gaat men door met onderhandelen? Ik kan me namelijk herinneren uit het verleden (9/11) dat men na de tijd eerder met scherp besloot te schieten.

Ja hier is de stream ook slecht.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2012, 12:30:48
Trauma ivm. mogelijke SIGMA inzet??


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2012, 12:31:38
Doet de politie van kennemerland niet mee met een inzet ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen