GRIP 1 Bommelding terminal 1 en 2 ontruimd - Schiphol 13-02-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Bommelding terminal 1 en 2 ontruimd - Schiphol 13-02-2012  (gelezen 52166 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #50 Gepost op: 13 februari 2012, 13:09:53
OT:
Ik vroeg me af, in hoeverre gaat men door met onderhandelen? Ik kan me namelijk herinneren uit het verleden (9/11) dat men na de tijd eerder met scherp besloot te schieten.
Een vent met een *echte* bom is meestal wel zo slim om een knop mee te brengen die voor boem zorgt als hij de knop los laat. Schieten is dus waarschijnlijk niet de eerste optie.
Overigens zou ik het niet erg vinden als ze hem ter plaatse "neutraliseren". Een zelfmoordterrorist gaat niet lopen schreeuwen om vervolgens naar de plee te rennen.
Nederland kennende kunnen de onderhandelingen lang duren, al is de BSB ook wel een pro-actieve club.


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #51 Gepost op: 13 februari 2012, 13:10:31
Natte vinger modus: het uitschakelen van mobiele netwerken kan tactisch voordeel opleveren: geen foto's/video via twitter naar buiten. Mocht de verdachte een verbinding hebben met een externe dan is die ook uit de lucht dan.

En het ontsteken van een bom via een mobiel netwerk?? "speculaas modus off"


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #52 Gepost op: 13 februari 2012, 13:12:14
Een vent met een *echte* bom is meestal wel zo slim om een knop mee te brengen die voor boem zorgt als hij de knop los laat. Schieten is dus waarschijnlijk niet de eerste optie.
Overigens zou ik het niet erg vinden als ze hem ter plaatse "neutraliseren". Een zelfmoordterrorist gaat niet lopen schreeuwen om vervolgens naar de plee te rennen.
Nederland kennende kunnen de onderhandelingen lang duren, al is de BSB ook wel een pro-actieve club.

Dit, plus het feit dat iemand die ècht kwaad wil dit niet op deze wijze wereldkundig maakt. Die laat daadwerkelijk een klapper gaan en komt daarna in de lucht met de bijbehorende boodschap.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #53 Gepost op: 13 februari 2012, 13:13:09
En het ontsteken van een bom via een mobiel netwerk?? "speculaas modus off"

Zie bovenstaand bericht, wat is de toegevoegde waarde voor de verdachte om zichzelf op deze wijze klem te zetten?
Bijdragen op persoonlijke titel.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #54 Gepost op: 13 februari 2012, 13:14:26
En het ontsteken van een bom via een mobiel netwerk?? "speculaas modus off"
Dat deden ze in Madrid inderdaad ook. Daarom zijn er afspraken met de operators gemaakt. Er wordt wel telkens een afweging gemaakt tussen de veiligheid en de overige belangen, in een democratisch land is het not-done om zomaar het telefoonnetwerk af te sluiten.
In dit geval roept de dader dat hij de bom bij zich heeft dus is ontsteking op afstand iets minder waarschijnlijk.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #55 Gepost op: 13 februari 2012, 13:16:40
0126183  13:15:10 13-2-2012  A2 12183 RITNR 6618 SCHIPHOL Aandachtvestiging

transport voor de dader die gearresteerd is in BSB-stijl??


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #56 Gepost op: 13 februari 2012, 13:17:55
Zie de BSB net naar buiten komen en het zou me niks verbazen als er eerst nog wat gelucht moet worden in de betreffende ruimte in verband met de inzet van traangas.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #57 Gepost op: 13 februari 2012, 13:18:01
0126183  13:15:10 13-2-2012  A2 12183 RITNR 6618 SCHIPHOL Aandachtvestiging

transport voor de dader die gearresteerd is in BSB-stijl??

Negatief hij is in een BMW SUV van de BSB afgevoerd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #58 Gepost op: 13 februari 2012, 13:20:27
Waar gaat zo'n verdachte heen? Naar het (hoofd)bureau van politie kennemerland of houd de kmar de verdachte ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #59 Gepost op: 13 februari 2012, 13:21:18
Zie de BSB net naar buiten komen en het zou me niks verbazen als er eerst nog wat gelucht moet worden in de betreffende ruimte in verband met de inzet van traangas.

p2kflex
13:18:58 13-02-12GROUP-1PRIO 1 VERTREKTERMINAL 1 VERTREKPASSAGE 1 SCHIPHOL AUTOMATISCHE BRANDMELDING [ 344 ]
0108211BRW Kennemerland (Hoofddorp) (Blusploeg)
0108281BRW Kennemerland (Hoofddorp) (Lichtkrant)


 ::)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen