Shotgun voor politieagenten

Auteur Topic: Shotgun voor politieagenten  (gelezen 15972 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #30 Gepost op: 17 februari 2012, 17:08:24
Vanwege de ervaring en mentaliteit?
Onder andere.... ;)

Maar goed, het gaat over shotguns voor politieagenten. Laten we het daarbij houden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


klangberg

  • HBO rechten
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #31 Gepost op: 18 februari 2012, 22:36:16
ik citeer:
''Zo'n shotgun kan ook worden gebruikt in geval van terrorisme, school shooting, mall shooting, enz, als er geen tijd is om op een arrestatieteam te wachten.'

als je dit schrijft ben je niet goed bij je hoofd eerlijk gezegt zeg het maar gelijk en eerlijk. In die situaties zou ik juist wachten op een AT. Waarom? Deze zijn ervoor getraint en beschikken over een speciaal tacktisch inzicht

Het is weliswaar al gezegd maar als je ter plaatse komt en hoort dat er binnen doden vallen is echt het enige wat je kunt doen is naar binnen gaan en de dader uitschakelen. Naar mijn mening valt dat gewoon onder "hulp verlenen aan zij die dat behoeven" Zulke acties duren misschien 10 minuten tegen de tijd dat het AT ter plaatse is zijn er al teveel slachtoffers.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #32 Gepost op: 19 februari 2012, 00:38:04
Ook in dit geval niet het juiste wapen voor dit scenario.

Uitgaande van de inzet van (ik mag toch hopen minimaal 2) dienders uit de noodhulp, is een shotgun hiervoor te groot en de vuursnelheid te laag. Dat kun je dan weliswaar compenseren met een oversized kaliber en heel veel stopkracht, maar in dit soort scenario's zijn meer kleine kogels met wat minder stopkracht altijd beter.

Dan zou ik eerder kiezen voor een pimi a.i. een H & K MP 5 in 9mm of een M4 in .223 Remington.
Maar uiteraard nadat er eindelijk eens een knap hicap pistool verstrekt is en de training drastisch uitgebreidt.

En laten we dat nou eerst maar eens afwachten. Kan nog wel even duren...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2012, 17:31:46
Ook in dit geval niet het juiste wapen voor dit scenario.

Uitgaande van de inzet van (ik mag toch hopen minimaal 2) dienders uit de noodhulp, is een shotgun hiervoor te groot en de vuursnelheid te laag. Dat kun je dan weliswaar compenseren met een oversized kaliber en heel veel stopkracht, maar in dit soort scenario's zijn meer kleine kogels met wat minder stopkracht altijd beter.

Dan zou ik eerder kiezen voor een pimi a.i. een H & K MP 5 in 9mm of een M4 in .223 Remington.
Maar uiteraard nadat er eindelijk eens een knap hicap pistool verstrekt is en de training drastisch uitgebreidt.

En laten we dat nou eerst maar eens afwachten. Kan nog wel even duren...

Amen Diamond... maar daar kunnen we nog wel even op wachten ben ik bang !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #34 Gepost op: 4 maart 2012, 10:17:30
Zeker nu de AMOK-procedure is ingevoerd zou het niet verkeerd zijn een "lang" wapen terbeschikking te stellen aan de noodhulp-eenheden. Het zou toch een keer fijn zijn wat anders tegenover de boeven te kunnen gebruiken ipv het dienstpistool. En wil jet het AT sneller terplaatse hebben ? Succes. Dan mag je wel twee keer zoveel personeel gaan opleiden, en zelfs dan is het de vraag of ze het binnen de tijd gaan redden.
Wij (de noodhulp) zullen de gene zijn die de school/winkelcentrum etc binnen gaan om de malloot uit te schakelen. En ja, het zou perfect zijn als we daarvoor bv de AR-15 mee krijgen. Tijden veranderen, en wij zouden daarin mee moeten gaan. Maar "gelukkig" loopt Nederland weer eens achteraan in de rij voor wat betreft dit soort ontwikkelingen.

En voor de gene die denken dat het hier in Nederland allemaal niet zo'n vaart zal lopen.........ga maar eens lezen over die mafkees die een anti-tankwapen zou hebben afgevuurd op de rechtbank in Amsterdam. De drempel wordt steeds lager en het door dit soort mensen toegepaste geweld steeds zwaarder.  Zoals gezegd, tijden veranderen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #35 Gepost op: 4 maart 2012, 12:25:17
Mensen wezen realistisch, zelfs in de meeste county's van de VS rijden de reguliere dienders niet allemaal met een M4 in de auto.

En voordat Nederland uberhaupt maar gaat nadenken hierover zullen eerst onze buurlanden deze stap moeten maken. Nu weet ik dat ze in België en Frankrijk al wel wat sneller naar de MP5 grijpen in surveillance settings, maar zover als in de VS zijn ze nog lang niet.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #36 Gepost op: 4 maart 2012, 13:04:15
Mensen wezen realistisch, zelfs in de meeste county's van de VS rijden de reguliere dienders niet allemaal met een M4 in de auto.
Tja, en toch hebben de landen om ons heen bijna allemaal de beschikking over eenheden die snel inzetbaar zijn en eventueel kunnen beschikken over zwaarder kaliber wapens. Engeland, Belgie, Duitsland etc.
Alle omringende landen hebben dergelijke diensten, zijn wij dan zo anders dat het bij ons niet nodig is?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 4 maart 2012, 13:11:17
Mensen wezen realistisch, zelfs in de meeste county's van de VS rijden de reguliere dienders niet allemaal met een M4 in de auto.

En voordat Nederland uberhaupt maar gaat nadenken hierover zullen eerst onze buurlanden deze stap moeten maken. Nu weet ik dat ze in België en Frankrijk al wel wat sneller naar de MP5 grijpen in surveillance settings, maar zover als in de VS zijn ze nog lang niet.

Toch zijn er in de VS veel county's die wél met een handvuurwapen én een extra wapen rond rijden/lopen. Het handvuurwapen is daar voor ''normaal'' risico, bij verhoogt risico gaat het automatische wapen (of wapen met ''lange loop'') mee.

Het is overigens geen geheim dat de bendes uit de Belgische en Franse voorsteden naar Nederland komen om hier hun handel te halen (in de vorm van groene planten en poedersuiker) en brengen (in de vorm van vuurwapens en geld).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #38 Gepost op: 3 december 2012, 00:16:51
Tactical shotgun done right.

Hickok45 met wat Turkish Delight - de nieuwe UTAS UTS 15.
Wederom 2 magazijnen op het wapen, alleen hoef je hier dus geen pal over te halen om van het ene naar het andere magazijn over te gaan. Voor de rest een lichtgewicht apparaat, de edele delen a.i. het binnenwerk is griezelig makkelijk te bekijken, de dustcovers zijn dan weer hilarisch. Alleen een doorzichtige plastic mantel om de magazijnen en je gaat bijna denken dat dit echt een goed alternatief is.
Tevens gebruiksklaar voor de tacticool assecoires zoals lasers en lampen.

https://www.youtube.com/watch?v=A_o3YsUVAyQ&feature=g-u


rrt300

  • lid reddingsbrigade, stagaire bij afdeling handhaving Prorail.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #39 Gepost op: 3 december 2012, 00:42:27
hmmm...

In Engeland werkt de politie al een tijdje met ARV's (Armed Response Vehicles). dit zijn wagens die zijn uitgerust met twee HK MP5 geweren en twee Glock 17 pistolen. http://en.wikipedia.org/wiki/Armed_response_vehicle. misschien kan de Nederlandse politie dit soort voertuigen inrichten en er voor zorgen dat er altijd een op de weg is of kan worden ingezet.