Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso overleden 12-08-2013

Auteur Topic: Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso overleden 12-08-2013  (gelezen 55801 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #120 Gepost op: 9 juli 2013, 15:31:08
Bedankje aan het verpleegkundige team komt hopelijk nog....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #121 Gepost op: 9 juli 2013, 16:33:20
"Medisch team" omvat iedere betrokkene bij de zorg neem ik aan. Anders wordt het rijtje met bijzondere bedankjes wel erg lang denk je niet?
Bijdragen op persoonlijke titel.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #122 Gepost op: 9 juli 2013, 16:41:35
Ik vind het allemaal erg enz.. hoor, maar hoelang gaan ze dit nog rekken ?? Bij een willekeurig iemand anders hadden ze allang de stekker eruit getrokken  :-X
Met Vriendelijke Groet.....


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #123 Gepost op: 9 juli 2013, 17:29:09
RIJSWIJK -
Neuroloog-internist dr. Michaël Kuiper die met professor Jan van Gijn prins Friso gaat verzorgen, is expert op het gebied van reanimatie.

[..]

Kuiper heeft na het ongeluk van Friso uitgebreid in de media uitgelegd hoe de gezondheidssituatie van de prins moest worden gezien. 'Minimal consciousness', zoals de gezondheidstoestand van prins Friso ook wordt genoemd, betekent dat een comapatiënt na lange tijd weer af en toe kan reageren op vragen of prikkels uit zijn omgeving, legde neuroloog-intensivist Kuiper vaak uit. „Iemand die in een coma belandt, heeft geen dag- en nachtritme en heeft zijn ogen gesloten. Na een tijdje verandert dat in een vegetatieve toestand. Dan heeft iemand wel een ritme, kan hij soms gapen of doet hij bijvoorbeeld zijn ogen open en dicht. Hij reageert echter nog niet op prikkels uit zijn omgeving. Bij 'minimal conciousness', minimaal bewustzijn, gebeurt dat wél af en toe.”

Na een periode van minimaal bewustzijn treden bij sommige patiënten opnieuw veranderingen op. Zij gaan dan duidelijker reageren op hun omgeving, bijvoorbeeld via woord en gebaar. Daadwerkelijk uit de coma ontwaken is nóg een flinke stap verder. Kuiper betwijfelt of dat in het geval van prins Friso ooit mogelijk is, zei hij eerder.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #124 Gepost op: 9 juli 2013, 17:59:59
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1182109 date=1373380895
Bij een willekeurig iemand anders hadden ze allang de stekker eruit getrokken  :-X

Kan, maar dit is prins Friso. Kan je hoog en laag springen, willekeurige mensen zijn geen prinsjes of prinsesjes, of koningen of koninginnen. Zo zijn er wel meer hooggeplaatsten, leiders, mensen met een meer dan geringe betekenis voor een volk of een land, die alle denkbare medische hulp krijgen, tot zolang het mag duren. Prima toch?


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #125 Gepost op: 9 juli 2013, 19:15:09
Speelt keuze van de familie nog een rol misschien?
Bijdragen op persoonlijke titel.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #126 Gepost op: 9 juli 2013, 19:59:25
Citaat van: Dinges link=msg=1182125 date=1373385599
Kan, maar dit is prins Friso. Kan je hoog en laag springen, willekeurige mensen zijn geen prinsjes of prinsesjes, of koningen of koninginnen. Zo zijn er wel meer hooggeplaatsten, leiders, mensen met een meer dan geringe betekenis voor een volk of een land, die alle denkbare medische hulp krijgen, tot zolang het mag duren. Prima toch?

De kans dat die bij komt is nihil, Is dit ook niet gewoon een lijdensweg voor ze vrouw en kinderen, je blijft maar hoop houden terwijl je weet dat de kans erg klein is dat die ooit nog bijkomt. Als die overleden is zal het dan ook niet voor ze vrouw en kinderen makkelijker zijn om het een plekje te geven? Verder vraag ik me wel af wie die kosten gaat betalen ?
Met Vriendelijke Groet.....


KeesZ

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #127 Gepost op: 9 juli 2013, 20:04:22
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1182138 date=1373392765
De kans dat die bij komt is nihil, Is dit ook niet gewoon een lijdensweg voor ze vrouw en kinderen, je blijft maar hoop houden terwijl je weet dat de kans erg klein is dat die ooit nog bijkomt. Als die overleden is zal het dan ook niet voor ze vrouw en kinderen makkelijker zijn om het een plekje te geven? Verder vraag ik me wel af wie die kosten gaat betalen ?

Het plebs natuurlijk  ::)
Nikon :-)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #128 Gepost op: 9 juli 2013, 20:08:42
Ik denk dat de familie die kosten best kan dragen.
Dit zit niet in de AWBZ denk ik.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #129 Gepost op: 9 juli 2013, 20:25:06
Citaat van: Highfield link=msg=1182105 date=1373380400
"Medisch team" omvat iedere betrokkene bij de zorg neem ik aan. Anders wordt het rijtje met bijzondere bedankjes wel erg lang denk je niet?

lastig als t een lang rijtje wordt? of gewoon alles maar decimeren tot het woord medisch, lekker makkelijk en voor elk wat wils....maar medisch blijft dan nog steeds de toon aangeven.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod