Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso overleden 12-08-2013

Auteur Topic: Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso overleden 12-08-2013  (gelezen 55840 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #130 Gepost op: 9 juli 2013, 20:51:48
lastig als t een lang rijtje wordt? of gewoon alles maar decimeren tot het woord medisch, lekker makkelijk en voor elk wat wils....maar medisch blijft dan nog steeds de toon aangeven.

Nee, niet omdat het lastig is,maar omdat het overbodig is. Ik begrijp uit je reactie dat je vindt dat het werk van verpleegkundigen niet gewaardeerd wordt. Als je spijkers op laag water wilt zoeken dan heb je mijn zegen, maar bedenk wel dat een verpleegkundige in de ogen van de ongeïnformeerde lezer gewoon tot het medisch team behoort. Er is dus, in de ogen van een normale lezer, wel degelijk expliciet aandacht voor. Aangezien dat de doelgroep van het bericht is, stel ik voor dat we het daarbij laten.

Mocht je het niet met me eens zijn, vindt je dan niet dat ook beveiligingpersoneel wat zijn privacy waarborgde een bedankje verdient? Of zijn adjudant, die waarschijnlijk met de meeste toewijding al ruim een jaar in het belang van de prins/familie in stilte zijn/haar werk doet?
Bijdragen op persoonlijke titel.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #131 Gepost op: 9 juli 2013, 21:10:58
Een dokter is voor de behandeling en de verpleegkundige voor de verzorging.

En wat lees ik:

Citaat van: Rufes link=msg=1182087 date=1373375961
De Koninklijke Familie dankt het medische team van het Wellington-ziekenhuis hartelijk  voor de uitstekende en toegewijde verzorging.

Een prachtig compromis!

Het is natuurlijk maar net wat je lezen wil. Volgens mij staat de koninklijke familie juist bekend om de warme belangstelling en interesse voor mensen. Dus bewuste discriminatie van verpleegkundigen lijkt me niet aan de orde.

** Mompelt iets over slakken, zout, spijkers en laag water **


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #132 Gepost op: 9 juli 2013, 22:45:35
Ik denk toch echt dat het best de stekker eruit kan, dit komt nooit meer goed. Tuurlijk hoopt de familie van wel, maar dat zou elke familie hopen. Als ik ooit een kasplantje word zoals friso hoop ik dat ze de stekker eruit trekken.. Dit is geen leven meer, dit is valse hoop houden..
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #133 Gepost op: 9 juli 2013, 23:33:27
Citaat van: Highfield link=msg=1182146 date=1373395908
Nee, niet omdat het lastig is,maar omdat het overbodig is. Ik begrijp uit je reactie dat je vindt dat het werk van verpleegkundigen niet gewaardeerd wordt. Als je spijkers op laag water wilt zoeken dan heb je mijn zegen, maar bedenk wel dat een verpleegkundige in de ogen van de ongeïnformeerde lezer gewoon tot het medisch team behoort. Er is dus, in de ogen van een normale lezer, wel degelijk expliciet aandacht voor. Aangezien dat de doelgroep van het bericht is, stel ik voor dat we het daarbij laten.

Mocht je het niet met me eens zijn, vindt je dan niet dat ook beveiligingpersoneel wat zijn privacy waarborgde een bedankje verdient? Of zijn adjudant, die waarschijnlijk met de meeste toewijding al ruim een jaar in het belang van de prins/familie in stilte zijn/haar werk doet?
Inderdaad, ook zij mogen best eens een bedankje krijgen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #134 Gepost op: 9 juli 2013, 23:35:45
Citaat van: RAdeR link=msg=1182149 date=1373397058
Een dokter is voor de behandeling en de verpleegkundige voor de verzorging.

En wat lees ik:

Een prachtig compromis!

Het is natuurlijk maar net wat je lezen wil. Volgens mij staat de koninklijke familie juist bekend om de warme belangstelling en interesse voor mensen. Dus bewuste discriminatie van verpleegkundigen lijkt me niet aan de orde.

** Mompelt iets over slakken, zout, spijkers en laag water **
Spijkers op laag water? Het is gewoonweg inhoudelijk en taalkundig slecht geschreven Nederlands, diverse begrippen, beroepen e.d. worden door elkaar heen gebruikt. Mogelijk om iets aan te duiden wat overigens ook niet makkelijk is om in een woord of in een korte zin te doen  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #135 Gepost op: 12 augustus 2013, 15:10:29
Prins Friso overleden

Bron: NOS, nu.nl
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #136 Gepost op: 12 augustus 2013, 15:14:46
Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso overleden

http://www.koninklijkhuis.nl/nieuws/nieuwsberichten/2013/augustus/zijne-koninklijke-hoogheid-prins-friso-overleden/
12 augustus 2013
Communiqué van de Rijksvoorlichtingsdienst

Zijne Majesteit de Koning deelt met groot leedwezen mede dat vanochtend Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Johan Friso Bernhard Christiaan David, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag is overleden op 44-jarige leeftijd.

Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.
 
Na behandeling op de intensive care van het Landeskrankenhaus in Innsbruck werd de Prins begin maart 2012 overgebracht naar het Wellington ziekenhuis in zijn woonplaats Londen. Sinds november 2012 vertoonde Prins Friso tekenen van zeer gering bewustzijn ("minimal consciousness"), een toestand waarin zich sindsdien geen veranderingen hebben voorgedaan. Begin juli 2013 werd hij overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch.
 
De Koninklijke Familie dankt allen die voor Prins Friso hebben gezorgd zeer hartelijk voor de uitstekende en toegewijde verzorging.
Samen sterk in de hulpverlening!


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #137 Gepost op: 12 augustus 2013, 15:28:48
Citaat van: Chris81 link=msg=1191213 date=1376313829
en bijgezet in de nieuwe kerk.
Alleen leden van het koninklijke huis worden toch bijgezet in de nieuwe kerk?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #138 Gepost op: 12 augustus 2013, 15:30:25
Prins Friso heeft zijn lidmaatschap van het Koninklijk Huis verloren na zijn huwelijk met Mabel Wisse Smit idd.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #139 Gepost op: 12 augustus 2013, 15:30:37
Citaat van: mrpddnos link=msg=1191219 date=1376314128
Alleen leden van het koninklijke huis worden toch bijgezet in de nieuwe kerk?

Hij vast ook wel... Lijkt me stug dat h ij ergens anders komt, grootste deel van zijn leven was hij lid van Koninklijk Huis.