Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso overleden 12-08-2013

Auteur Topic: Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso overleden 12-08-2013  (gelezen 55485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FokkoHak

  • Voormalig Hbt. Opleider. Voormalig BHV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geintereseerd in hulpverlening
Reactie #50 Gepost op: 17 februari 2012, 18:31:32
Gezien we hier vaak uitgaan van FEITEN lijkt het me niet gepast hier een persoonlijke voor- dan wel afkeur te geven.
Het blijft een feit dat er OFF-Piste is geskied, Het blijft een feit dat er een lawine is geweest.
Dat daarbij een lid van de koninklijke familie letsel heeft opgelopen blijft een feit.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #51 Gepost op: 17 februari 2012, 18:31:41
Feit is dat er nu twee jonge kinderen in angst leven dat hun pappie het misschien niet redt, dáár gaan mijn gedachten naar uit, niet of het een Prins is of niet. Een beetje menselijkheid heeft eenieder hier toch nog wel in zijn donder??

Daarnaast ook een moeder die in angst leeft voor het leven van haar zoon en zijn vrouw die in angst leeft voor het leven van haar man!  
Voor de gehele familie is het tragedie.         Net als voor een gewone familie is dit een tragedie.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 17 februari 2012, 18:32:42
Eenieder mag van het Koningshuis vinden wat hij/zij ervan vindt, dat is ieders goed recht. Het hier ventileren of tegen elkaar uitspelen dient echter geen enkel doel.
Feit is dat er nu twee jonge kinderen in angst leven dat hun pappie het misschien niet redt, dáár gaan mijn gedachten naar uit, niet of het een Prins is of niet.
Zo had ik het nog niet bekeken. O0


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #53 Gepost op: 17 februari 2012, 18:35:17
Gezien we hier vaak uitgaan van FEITEN lijkt het me niet gepast hier een persoonlijke voor- dan wel afkeur te geven.
Het blijft een feit dat er OFF-Piste is geskied, Het blijft een feit dat er een lawine is geweest.
Dat daarbij een lid van de koninklijke familie letsel heeft opgelopen blijft een feit.

Het is ook een feit dat we hier over eens mens praten. Net als bij andere incidenten..... Ik geloof niet in eigen schuld dikke bult.


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #54 Gepost op: 17 februari 2012, 18:37:51
Niet meer inderdaad.

Voor diegene die weinig van hem weten.
Een klein stukje over Prins Friso:

Johan Friso Bernhard Christiaan David, prins van Oranje-Nassau, graaf van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg (Utrecht, 25 september 1968) is de tweede zoon van Koningin Beatrix en prins Claus.

Sinds zijn huwelijk op 24 april 2004 met Mabel Wisse Smit, is hij geen lid meer van het Koninklijk Huis, en verviel zijn titel Prins der Nederlanden, omdat voor het huwelijk geen toestemmingswet was ingediend. De prins wordt officieel aangeduid als Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso van Oranje-Nassau, met prins van Oranje-Nassau als persoonlijke titel.

Bron: wikipedia
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #55 Gepost op: 17 februari 2012, 18:42:18
Willem-Alexander en Constantijn naar Innsbruck
Laatste update:  17 februari 2012 18:31 info
DEN HAAG - Prins Willem-Alexander, prinses Máxima, prins Constantijn, prinses Laurentien en al hun kinderen zijn vrijdagavond richting Innsbruck vertrokken.

Ze vliegen met het regeringstoestel.

Bron: Nu.nl


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #56 Gepost op: 17 februari 2012, 18:44:41
Eenieder mag van het Koningshuis vinden wat hij/zij ervan vindt, dat is ieders goed recht. Het hier ventileren of tegen elkaar uitspelen dient echter geen enkel doel.
Feit is dat er nu twee jonge kinderen in angst leven dat hun pappie het misschien niet redt, dáár gaan mijn gedachten naar uit, niet of het een Prins is of niet. Een beetje menselijkheid heeft eenieder hier toch nog wel in zijn donder??

Kan hier niets aan toevoegen... O0
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #57 Gepost op: 17 februari 2012, 18:48:05
Prins Johan Friso droeg tijdens zijn ongeluk geen veiligheidssysteem tegen lawines. Dat zegt het hoofd van de reddingsdienst in Lech.

De vriend van de prins met wie hij buiten de piste skiede, had wel zo'n zogenoemd ABS-systeem bij zich. Hij bleef daardoor ongedeerd. Als het veiligheidssysteem, dat in een rugzak zit, wordt geactiveerd, komt er een grote ballon uit de tas.

De prins had wel een zendertje in zijn jas zitten, dat een signaal uitzendt. Daardoor kon hij snel worden gevonden. Prins Johan Friso lag uiteindelijk 20 minuten onder de sneeuw.

filmpje van deze techniek : ABS lawine rugzak demonstratie


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #58 Gepost op: 17 februari 2012, 19:06:05
@112schiphol

Zojuist is van de baan 24 het regeringstoestel (PH-KBX) met aan boord leden van het koninklijk huis vertrokken richting Innsbruck. #Friso


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #59 Gepost op: 17 februari 2012, 19:12:23
Hij vliegt eerst richting België, mogelijk om daar nog een lid van het Koninklijk Huis om te halen?
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!