Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 138729 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #50 Gepost op: 22 februari 2012, 20:21:04
(...)
Dit houdt volgens mij in dat de desbetreffende verkeersregelaar waarschijnlijk wel beschikt over het "juiste" hesje, dus als zodanig herkenbaar.
Als men dit hesje dus voor 01-01-2010 aangeschaft heeft, mag het in ieder geval tot 01-03-2014 gedragen worden....
(...)
Helaas niet. In de "oude" regeling moest het een geheel oranje hes zijn met in reflecterende letters het woord verkeersregelaar. Wat de meneer in het filmpje draagt is dus een volledig mislukte combinatie tussen de "oude" en "nieuwe" regeling.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #51 Gepost op: 22 februari 2012, 20:23:22
Even offtopic, maar die nieuwe kleding vind ik dus meer weg hebben van een carnavalspak dan iets wat "officieel" is. Ik twijfel of 90% van de mensen in Nederland uberhaupt weet waar dat vest voor is.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #52 Gepost op: 22 februari 2012, 20:29:05
Volgens staat er in genoemde regeling ook iets over overgangsrecht....

Artikel 16

1. Artikel 14, eerste lid, is gedurende vijf jaren na inwerkingtreding van deze regeling niet van toepassing op jassen en hessen die voor
    1 januari 2010 in gebruik zijn genomen.


Dit houdt volgens mij in dat de desbetreffende verkeersregelaar waarschijnlijk wel beschikt over het "juiste" hesje, dus als zodanig herkenbaar.
Als men dit hesje dus voor 01-01-2010 aangeschaft heeft, mag het in ieder geval tot 01-03-2014 gedragen worden....

Grtz,
Marcel

Beste Marcel,
dit hesje is nooit goedgekeurd geweest. Ook niet voor evenementen.
Dus die overgangsregeling is hier niet van toepassing.


Even offtopic, maar die nieuwe kleding vind ik dus meer weg hebben van een carnavalspak dan iets wat "officieel" is. Ik twijfel of 90% van de mensen in Nederland uberhaupt weet waar dat vest voor is.

In VKR land zijn alleen diegenen die dit hesje hebben ontwikkeld ook blij met het lelijke ding. De mensen die ermee moeten werken vinden hem op zijn zachts gezegd lelijk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #53 Gepost op: 22 februari 2012, 20:49:27
Beste Marcel,
dit hesje is nooit goedgekeurd geweest. Ook niet voor evenementen.
Dus die overgangsregeling is hier niet van toepassing.


In VKR land zijn alleen diegenen die dit hesje hebben ontwikkeld ook blij met het lelijke ding. De mensen die ermee moeten werken vinden hem op zijn zachts gezegd lelijk.

Bedankt voor de uitleg.

Grtz,
Marcel


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #54 Gepost op: 22 februari 2012, 20:56:10
Even offtopic, maar die nieuwe kleding vind ik dus meer weg hebben van een carnavalspak dan iets wat "officieel" is. Ik twijfel of 90% van de mensen in Nederland uberhaupt weet waar dat vest voor is.
Men zegt dat dit het model vest is dat voor alle Europese verkeersregelaars moet gaan gelden. Helaas is alleen Nederland weer het beste jongetje van de klas en lopen wij dus weer voorop...  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #55 Gepost op: 22 februari 2012, 21:07:41
Interessant! In welke andere landen bestaan er nog verkeersregelaars die niet tevens politieagent zijn?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #56 Gepost op: 22 februari 2012, 21:11:23
Interessant! In welke andere landen bestaan er nog verkeersregelaars die niet tevens politieagent zijn?
Landen die al in de EU zitten of er in willen (kandidaat): Montenegro, Kroatië, Servië.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #57 Gepost op: 22 februari 2012, 21:17:17
Interessant! In welke andere landen bestaan er nog verkeersregelaars die niet tevens politieagent zijn?

Interessant: Ik kan wel een paar EU landen bedenken waar ik me afvraag of er uberhaupt iets geregeld is in het verkeer als ik daar rij  :D 98uiye


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #58 Gepost op: 22 februari 2012, 21:19:01
In alle landen is er wel zoiets van een verkeersregelende bevoegdheid voor anderen dan politieagenten. Duitsland kent bijvoorbeeld "vlaggers" met een oranje vlag en België kent "wegkapiteins" met een soort van aanvoerdersband met de Belgische driekleur. Echter er zijn mij geen landen bekend waar de hele toestand omtrent "verkeersregelaars" zo goed wettelijk is vastgelegd als in Nederland, inclusief allerlei opleidings- en exameneisen, kledingvoorschriften, aanstellingspassen en dergelijke.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #59 Gepost op: 22 februari 2012, 21:41:53
In alle landen is er wel zoiets van een verkeersregelende bevoegdheid voor anderen dan politieagenten. Duitsland kent bijvoorbeeld "vlaggers" met een oranje vlag en België kent "wegkapiteins" met een soort van aanvoerdersband met de Belgische driekleur. Echter er zijn mij geen landen bekend waar de hele toestand omtrent "verkeersregelaars" zo goed wettelijk is vastgelegd als in Nederland, inclusief allerlei opleidings- en exameneisen, kledingvoorschriften, aanstellingspassen en dergelijke.

Als ik me niet vergis zijn de Belgische wegkapiteins steeds door de gemeente aangesteld voor bepaalde evenementen etc, dus vergelijkbaar met de evenementen verkeersregelaars in Nederland. De driekleurband om de bovenarm is daar inderdaad het officiële herkenningsteken van. Opleiding zullen ze in veel gevallen wel niet krijgen, misschien voor een evenement even een kopje koffie met de wijkagent ;)

aanvulling:
Situatie in België http://www.gratisrijbewijsonline.be/flikwet2.htm