Reportage: Ambulancebroeders onderweg

Auteur Topic: Reportage: Ambulancebroeders onderweg  (gelezen 5386 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2005, 19:34:37
volgens de aankondiging had ik verwacht dat het meer over de BOT verwerking zou gaan maar ik vond het geheel nogal tegenvallen. opvallend detail 6 dollar per uur en werkweek van 56 uur????
goh zo slecht hebben we het dus niet


amburon

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 31 januari 2005, 20:10:08
Wat Ridder Pim zei vind ik nou een goed idee.
Laten ze nu eens een maandje met een Nederlandse ambulancedienst meegaan. En laat ook eens zien wat voor gevolgen de nieuwe wetgeving heeft.
En over hoe de ambulancehulpverlening nu echt in elkaar steekt (ook financieel gezien).
Tevens lijkt het mij eens een goed plan dat minister Hoogervorst eens een maandje lang meedraait.
Vroege, late en nachtdiensten draaien en hopen op veel ritten. En al helemaal van die ritten van 3 hoog achter met een patient van 120 kgs.
Eens kijken hoe hij tegenover zijn eigen wetgeving staat na die tijd. Volgens mij weet hij niet eens hoe een ambulance er uit ziet van binnen.


joost

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2005, 20:53:06
Ze zouden eigenlijk een keer een goeie docu moeten maken over het werk in Nederland op de ambu.
Het is werk hier is namelijk totaal niet te vergelijken met dat in de States.

Heb ook een beetje het idee dat ze het daar niet zo nauw nemen met 'eigen veiligheid'.



Dat is ook een keer gebeurd. Een paar jaar geleden reed er een cameraploeg van rene stokvis producties op de auto van Haagelanden loc den haag mee.
Dat kwam in het programma "Ingang oost " geloof ik.

Groeten Joost Boogaard


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #23 Gepost op: 1 februari 2005, 10:52:25
Ik heb wel een een serie gezien dat ze een dagje op de ambu in Den Haag meereden. Maar dit was niet ingang oost. Heb het nog ergens op band staan.

En heel wat jaren geleden hadden ze op net 5 een serie. 24 uurs ambulance. 13 Delen met de Nederlandse ambu mee, en dan alles laten zien. Dus niet alleen de spectaculaire dingen. Van mij mogen ze die zo weer uitzenden.


gja

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 1 februari 2005, 10:58:14
ik hoorde in de wandelgangen dat er woensdagavond op net 5 om 21.30 ook iets wordt uitgezonden over het werk op s.e.h. en evt trauma heli in het accademisch ziekenhuis groningen maar ik hoorde het in de wandelgangen dus al het waar is ???? en heb ook geen tv gids bij de hand om te checken


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 1 februari 2005, 10:58:57
ik hoorde in de wandelgangen dat er woensdagavond op net 5 om 21.30 ook iets wordt uitgezonden over het werk op s.e.h. en evt trauma heli in het accademisch ziekenhuis groningen maar ik hoorde het in de wandelgangen dus al het waar is ???? en heb ook geen tv gids bij de hand om te checken

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5887.0

 ;)


Amburon

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 februari 2005, 11:45:13
Wel apart overigens die SWAT Medic.
Vond het alleen wel vreemd dat ze daar apart iemand voor meenemen (iemand die dus risico loopt).
Als je de EHBO rugzak zag kon daar nooit echt veel inzitten. Wat verband voor schotwonden aldus de SWAT medic. Nu zal daar best meer inzitten, maar op het gemak een naaldje zetten en een lijntje eraan hangen zal er in eerste instantie niet inzitten.
Kortom evacueren en in veilige omgeving verder behandelen. Dan lijkt het me een betere opzet om bij inzet SWAT een ambulance standby te zetten ipv de SWAT Medic.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #27 Gepost op: 1 februari 2005, 12:54:44
Die staat er ook bij, maar een kogel door een SWAT-lid tijdens een actie, en zo iemand bloedt leeg. Daar stuur je geen paramedic op af, als er nog criminelen in het gebouw zijn. Tja, dan is zo'n rugzakje met een drukverband toch wel handig...
Arts  www.alphalog.nl


flupke

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 1 februari 2005, 13:14:13
Ja maar die SWAT-medic is dan ook zo opgeleid dat hij/zij in geweldsituaties medische zorg kan verlenen, dus heeft een wapentraining enz...  gehad, Lijkt me wel duur om al het ambulance personeel een wapentraining te gaan geven


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #29 Gepost op: 1 februari 2005, 14:36:05
Is het niet andersom, dat een SWAT-lid een medictraining krijgt?  ;)
Arts  www.alphalog.nl