Bezuinigingen brandweerregio Noord-Holland-Noord

Auteur Topic: Bezuinigingen brandweerregio Noord-Holland-Noord  (gelezen 17747 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bolletjewit

  • Belangstellende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2013, 20:35:28
Voorheen werdt er in Den Helder altijd alarm afgegeven voor de marineduikers bij een waterongeval in de omgeving. Vanavond was er een waterongeval in Den Helder zelf en aan de alarmering te zien rijden de marine duidekers inderdaad niet meer mee.


Heb je zulke mooie middellen in Den Helder liggen en dan laat je de duikers uit heerhugowaard komen... Ach politiek.
Inderdaad politiek je zou er slapeloze nachten van krijgen


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2013, 20:44:32
Heb je zulke mooie middellen in Den Helder liggen en dan laat je de duikers uit heerhugowaard komen... Ach politiek.
De marineduikers denken er zelf ook zo over.


RoyHWRM841

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2013, 23:21:03
DE HV van Den Helder gaat naar Jullianadorp toe,
de HV van Wieringerwerf(NHN676) blijft


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2013, 23:51:37
Voorheen werd er in Den Helder altijd alarm afgegeven voor de marineduikers bij een waterongeval in de omgeving. Vanavond was er een waterongeval in Den Helder zelf en aan de alarmering te zien rijden de marine duidekers inderdaad niet meer mee.

Heb je zulke mooie middelen in Den Helder liggen en dan laat je de duikers uit heerhugowaard komen... Ach politiek.

Buiten kantooruren rijden ze alleen nog bij middel of groter, dus dan weet je wat je te doen staat als je duikers nodig hebt...*hint* ::)


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #14 Gepost op: 23 maart 2013, 10:50:34
Dan mag julianadorp eerst wel een nieuwe kazerne krijgen, er staan nu al 2 voertuigen in, of gaat dat motivatie voertuig dan weg?
Maar wie moet de gemeentelijke voertuigen betalen?
Dat is toch niet de regio?
als er dan motivatievoertuigen zijn, zijn die volgens mij betaald uit de gemeentekas, of zie ik dat nu weer verkeerd?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2013, 18:57:39
Dan mag julianadorp eerst wel een nieuwe kazerne krijgen, er staan nu al 2 voertuigen in, of gaat dat motivatie voertuig dan weg?
Maar wie moet de gemeentelijke voertuigen betalen?
Dat is toch niet de regio?
als er dan motivatievoertuigen zijn, zijn die volgens mij betaald uit de gemeentekas, of zie ik dat nu weer verkeerd?
Wat is een motivatievoertuig ?


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2013, 19:07:12
Wat is een motivatievoertuig ?

Maar volgens mij zijn motivatiebusjes:
PM-etjes die korpsen totaal niet nodig hebben voor incidentbestrijding, maar toch steeds weer vervangen worden en worden voorzien van de duurste daksets, toeters, bellen, adembescherming, uitrusting en andere inventaris.
En dat zodat de ploeg gezellig samen naar een oefencentrum kan rijden, of zodat het lijkt alsof die 2 overheaddeuren niet voor niets in de kazerne zitten en het tenminste nog lijkt alsof ze spullen hebben.
Vaak worden dit soort busjes in het grijze circuit toch voorzien van allerlei inventaris zodat ze er ook nog mee uit kunnen rukken.
De mensen zijn terecht trots op dit soort busjes omdat ze ze zelf uitgekozen hebben, onderhouden, uurtjes kunnen schrijven voor onderhoud. en zo lekker gemotiveerd blijven, terwijl het operationeel nergens voor nodig is en het een bak geld kost.

Alleen PM-etjes & busjes vervangen door voertuigen, en voila!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 18 oktober 2013, 11:09:37
Onrust bij vrijwilligers brandweer


SCHAGERBRUG - Bij brandweerkorpsen in Noord-Holland Noord is grote onrust ontstaan over de komende reorganisatie van de brandweer. Commandanten vrezen dat veel vrijwilligers zich er niet meer thuis voelen en zullen vertrekken.

Per 1 januari 2014 vormen alle korpsen in de negentien gemeenten in de regio’s Kop van Noord-Holland, West-Friesland en Noord-Kennemerland één organisatie, de regionale brandweer.
Alle 52 korpsen staan dan onder leiding van de regionaal brandweercommandant van de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord. ,,Door de nieuwe aanpak kan er effectiever en efficiënter worden gewerkt’’, stelt Steven van de Looij, de beoogde nieuwe regionaal commandant.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #18 Gepost op: 18 oktober 2013, 11:17:09
Citaat van: Martin63 link=msg=1142277 date=1364032234
Dan mag julianadorp eerst wel een nieuwe kazerne krijgen, er staan nu al 2 voertuigen in, of gaat dat motivatie voertuig dan weg?
Maar wie moet de gemeentelijke voertuigen betalen?
Dat is toch niet de regio?
als er dan motivatievoertuigen zijn, zijn die volgens mij betaald uit de gemeentekas, of zie ik dat nu weer verkeerd?

Hebben we het dan over die 4x4 sprinter? Lijkt me niet geheel onlogisch om die auto te hebben staan, gezien de aantallen personen die 's nachts op het strand verblijven in de zomermaanden behoorlijk groot kan zijn. Daar ga je overigens met je TS nooit bijkomen, alleen dit busje, de jeep van Den Helder centrum (incl. blusinstallatie) en de Reddingsbrigade (3 voertuigen op de uitruk rondom J'dorp) kan daar wat uitrichten.


pm2008

  • BHV / Manschap B / Plotter / chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #19 Gepost op: 18 oktober 2013, 11:27:44
Lees hier het gehele concept dekkingsplan.
 :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Hier ga je geen vrijwillgers mee binden. Dit is uitverkoop en over een paar jaar tot de ontdekking komen dat overal beroeps moet zitten, en wie gaat dat dan betalen?

http://www.samen1nhn.nl/sites/default/files/Concept%20Dekkingsplan%20NHN%202015.pdf