Bezuinigingen brandweerregio Noord-Holland-Noord

Auteur Topic: Bezuinigingen brandweerregio Noord-Holland-Noord  (gelezen 17847 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #40 Gepost op: 13 mei 2015, 08:24:17
Citaat van: Breathe link=msg=1349978 date=1431469732
Maar wat nu als de voorgedragen voorstellen van de werkvloer niet juist worden uitgedragen vanuit de korpsleiding richting politiek?

Dat kun je makkelijk vermijden door als werkvloer een beknopt,goed leesbaar en bondig rapport en te (laten*) produceren en dat rapport rechtstreeks te zenden aan de betrokken politiek.
Elders is al eerder genoemd de succesvolle aanpak van van Strien c.s.
*)  door bijvoorbeeld iemand met de filosofie,benaderingen,reputatie en capaciteiten a la van Strien.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 13 mei 2015, 16:06:55
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1349881 date=1431455514
Peter, je kijkt toch niet alles door een roze bril mag ik hopen  ::)

Als je het er niet mee eens bent en niemand luistert er en je gaat met tegenzin een hobby uitvoeren dan stop je er mee.
Het moet wel leuk blijven en anders zou ik ook op zoek gaan naar een andere hobby.
Ik heb zeker geen roze bril op. Als er iemand kritisch kan zijn ben ik het wel, zeker aangaande regionalisering. Maar dat zijn zaken die niet 1 enkel persoon aan gaan, hier heeft vaak een gehele post last van. Mijn ervaring is dat je inderdaad beter flink van je kan laten horen, en als dit niet direct als resultaat heeft dat men gaat luisteren is de media een mooie gelegenheid om die zaken aan de kaak te stellen. Geef de burger een eerlijk beeld van wat er aan de hand is. Het inleveren van de pieper is een hele makkelijke zet, een zet waar niemand van onder de indruk zal zijn. De regio zeer zeker niet, die denken alleen maar "weer 1 van de salarislijst". En de burger zal er ook niet wakker van liggen. ;)


guest12562

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 13 mei 2015, 21:28:07
Citaat van: Thor link=msg=1349993 date=1431498257
Dat kun je makkelijk vermijden door als werkvloer een beknopt,goed leesbaar en bondig rapport en te (laten*) produceren en dat rapport rechtstreeks te zenden aan de betrokken politiek.
Elders is al eerder genoemd de succesvolle aanpak van van Strien c.s.
*)  door bijvoorbeeld iemand met de filosofie,benaderingen,reputatie en capaciteiten a la van Strien.

Ik heb politici zien stuntelen in de raadzalen, iets met klok en klepel, men heeft vaak geen idee waar men over praat en kan vaak niet meer produceren wat in dat stuk is beschreven, als er dan doorgevraagd wordt dan is het klaar.

Ik vind het heel lastig.
Ik kies er toch liever voor om het in de organisatie te blijven proberen, desnoods door mensen te passeren.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #43 Gepost op: 14 mei 2015, 09:38:50
Citaat van: Breathe link=msg=1350160 date=1431545287
Ik heb politici zien stuntelen in de raadzalen, iets met klok en klepel, men heeft vaak geen idee waar men over praat en kan vaak niet meer produceren wat in dat stuk is beschreven, als er dan doorgevraagd wordt dan is het klaar.

Ik vind het heel lastig.
Ik kies er toch liever voor om het in de organisatie te blijven proberen, desnoods door mensen te passeren.

Dat is in de loop der jaren helaas zo gegroeid. De mening en het oordeel van brandmeester koperbuik waren (veel te) vaak heilig en dat is kennelijk hedentendage nog steeds het geval, met alle nadelige gevolgen voor de werkvloer en de werkelijke aanpak van dien.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht